Problemen met mijn 260E, loopt slecht, valt stil, enz...
Geplaatst: do maart 21, 2019 11:34 am
Hallo leden,
Ik ben Roger, nieuw hier op het forum, woonachtig te Essen (Be) en recent in het bezit van een MB W124-260E van 1990.
Waar ik aanvankelijk dacht mijn droomwagen oldtimer gekocht te hebben is mijn droom stilaan een nachtmerrie aan het worden, door allerlei problemen met deze wagen.
Ik ben alvorens een topic te openen eerst op zoek gegaan of er mensen zijn met (deels) hetzelfde probleem als ik heb, en ja ik blijk geen uitzondering te zijn, maar na elk testritje komt er wel iets extra bij en ben stilaan de wanhoop nabij.
Toen ik de wagen kocht starte hij zeer goed bij zowel warme als koude motor, maar wanneer de motor warm stond gebeurde het soms dat bij het nemen van een haakse bocht of op een rotonde de motor plots afsloeg maar kon wel onmiddellijk terug opnieuw starten en verder rijden, dit was enkel bij warme motor ! Na een eerste inspectie was ik gestoten op de niet goed gemonteerde rubberen slang onderaan het gasklephuis, deze terug goed gemonteerd maar euvel bleek niet opgelost, nadien check up gedaan van rotor en kap, en bougies en deze onderdelen bleken nog maar recent vervangen geweest te zijn. bij de volgende rit werden de problemen erger, wagen viel stil bij stationair draaien met warme motor en enkele dagen later viel de motor met regelmaat uit tijdens het rijden (met warme motor), en kon ik aanvankelijk meteen terug starten en verder rijden, nog wat dagen later kwam er nog bij dat de tijdens het rijden het vermogen bijna compleet wegviel, eerst bij het oprijden van een viaduct, nadien ook op een vlak wegdek en na enige tijd de wagen uiteindelijk stil viel, als ik dan terug starte sloeg de motor wel aan maar vertrekken lukte niet meer, telkens ik het gaspedaal indrukte viel de wagen meteen stil. Ik wil dit probleem nu eindelijk opgelost krijgen en weet dat er nog enkele mogelijke oorzaken kunnen zijn, zoals vuile stappenmotor, OV relais defect, koudstartschakelaar, etc...
Ik wil graag deze mogelijke oorzaken checken en herstellen of vervangen maar weet niet goed in welke volgorde ik dat het beste doe, noch hoe te checken of de relais en koudstartschakelaar al dan niet defect zijn, of er nog andere zaken/onderdelen zijn die ik kan nakijken en testen.
Ik ben ook al meermaals op zoek gegaan naar een garage of garagist met kennis en ervaring van oudere Mercedessen maar waar ik woon (Essen, grens vlakbij Roosendaal) niemand te vinden die mij kan helpen/adviseren. Is er hier iemand die zich geroepen voelt (tegen betaling uiteraard) of die zo iemand kent in de omgeving Roosendaal om mij te helpen dat is ook haalbaar voor mij.
Het is een lang verhaal dat weet ik maar zo hoop ik dat ik een duidelijk beeld heb gegeven van mijn probleem met mijn wagen. Bedankt voor de hulp en advies
Ik ben Roger, nieuw hier op het forum, woonachtig te Essen (Be) en recent in het bezit van een MB W124-260E van 1990.
Waar ik aanvankelijk dacht mijn droomwagen oldtimer gekocht te hebben is mijn droom stilaan een nachtmerrie aan het worden, door allerlei problemen met deze wagen.
Ik ben alvorens een topic te openen eerst op zoek gegaan of er mensen zijn met (deels) hetzelfde probleem als ik heb, en ja ik blijk geen uitzondering te zijn, maar na elk testritje komt er wel iets extra bij en ben stilaan de wanhoop nabij.
Toen ik de wagen kocht starte hij zeer goed bij zowel warme als koude motor, maar wanneer de motor warm stond gebeurde het soms dat bij het nemen van een haakse bocht of op een rotonde de motor plots afsloeg maar kon wel onmiddellijk terug opnieuw starten en verder rijden, dit was enkel bij warme motor ! Na een eerste inspectie was ik gestoten op de niet goed gemonteerde rubberen slang onderaan het gasklephuis, deze terug goed gemonteerd maar euvel bleek niet opgelost, nadien check up gedaan van rotor en kap, en bougies en deze onderdelen bleken nog maar recent vervangen geweest te zijn. bij de volgende rit werden de problemen erger, wagen viel stil bij stationair draaien met warme motor en enkele dagen later viel de motor met regelmaat uit tijdens het rijden (met warme motor), en kon ik aanvankelijk meteen terug starten en verder rijden, nog wat dagen later kwam er nog bij dat de tijdens het rijden het vermogen bijna compleet wegviel, eerst bij het oprijden van een viaduct, nadien ook op een vlak wegdek en na enige tijd de wagen uiteindelijk stil viel, als ik dan terug starte sloeg de motor wel aan maar vertrekken lukte niet meer, telkens ik het gaspedaal indrukte viel de wagen meteen stil. Ik wil dit probleem nu eindelijk opgelost krijgen en weet dat er nog enkele mogelijke oorzaken kunnen zijn, zoals vuile stappenmotor, OV relais defect, koudstartschakelaar, etc...
Ik wil graag deze mogelijke oorzaken checken en herstellen of vervangen maar weet niet goed in welke volgorde ik dat het beste doe, noch hoe te checken of de relais en koudstartschakelaar al dan niet defect zijn, of er nog andere zaken/onderdelen zijn die ik kan nakijken en testen.
Ik ben ook al meermaals op zoek gegaan naar een garage of garagist met kennis en ervaring van oudere Mercedessen maar waar ik woon (Essen, grens vlakbij Roosendaal) niemand te vinden die mij kan helpen/adviseren. Is er hier iemand die zich geroepen voelt (tegen betaling uiteraard) of die zo iemand kent in de omgeving Roosendaal om mij te helpen dat is ook haalbaar voor mij.
Het is een lang verhaal dat weet ik maar zo hoop ik dat ik een duidelijk beeld heb gegeven van mijn probleem met mijn wagen. Bedankt voor de hulp en advies