230E start niet meer, brandstofprobleem?
Geplaatst: di maart 31, 2020 4:50 pm
Goedemiddag,
Ik heb een 230E van 1990 die ineens niet meer wil starten. Toen ik ermee naar de winkel reed en terug instapte sloeg hij niet meer aan met geen wil van de wereld. Hij gaf juist nog een terugslag op zen luchtklep.
Hier een historiek wat er reeds aan gebeurt is en wat ik zelf al geprobeert heb.
Zijn brandstofpomp maakte wat lawaai sinds ik hem heb gekocht een jaar of wat terug. Onlangs heb ik alles daaronder vervangen, brandstofpomp,filter en drukregelaar (allen Bosch) Hij draaide als een zonnetje vanaf dan. Startte altijd na max een second of 2 rond gaan en draaide stationair zeer stil.als je gas gaf pakte hij direct op en hij reed als een trein. Daarom was het een totale verassing.
Ik werk in een garage en heb het al vaker gehad dat de nieuwe onderdelen mankeerde of na een week terug kapot waren. Ben van daaruit beginnen zoeken de pomp krijgt spanning en geeft gewoon Benzine. Als je bij de spinnekop vanboven op de motor een leiding los zet, spuit er ook gewoon benzine uit. Het filtertje op de spinnekop zelf zat niet verstopt. Als je die luchtklep een beetje induwde en je startte, sloeg hij aan maar vanaf je de luchtklep losliet viel hij terug stil.
Met dit gegeven kan ik al ontstekings problemen uitsluiten en is het echt wel brandstofgerelateerd. De vacuumleidingen zien er visueel oke uit maar ik sluit nog niets uit.
Ik heb wel gezien dat de leiding van de stationair stelmotor naar de inlaatcollecteur los zat. Na hem er terug op te steken was het probleem nog steeds aanwezig. Ook nadat het terug te bevestigen en je gaf gewoon wat gas (om de stelmotor buiten werkibg te stellen), bleef het probleem aanwezig.
Is er iemand die dit probleem kent of weet waar te gaan zoeken?
Alvast bedankt!
MVG Luc
Ik heb een 230E van 1990 die ineens niet meer wil starten. Toen ik ermee naar de winkel reed en terug instapte sloeg hij niet meer aan met geen wil van de wereld. Hij gaf juist nog een terugslag op zen luchtklep.
Hier een historiek wat er reeds aan gebeurt is en wat ik zelf al geprobeert heb.
Zijn brandstofpomp maakte wat lawaai sinds ik hem heb gekocht een jaar of wat terug. Onlangs heb ik alles daaronder vervangen, brandstofpomp,filter en drukregelaar (allen Bosch) Hij draaide als een zonnetje vanaf dan. Startte altijd na max een second of 2 rond gaan en draaide stationair zeer stil.als je gas gaf pakte hij direct op en hij reed als een trein. Daarom was het een totale verassing.
Ik werk in een garage en heb het al vaker gehad dat de nieuwe onderdelen mankeerde of na een week terug kapot waren. Ben van daaruit beginnen zoeken de pomp krijgt spanning en geeft gewoon Benzine. Als je bij de spinnekop vanboven op de motor een leiding los zet, spuit er ook gewoon benzine uit. Het filtertje op de spinnekop zelf zat niet verstopt. Als je die luchtklep een beetje induwde en je startte, sloeg hij aan maar vanaf je de luchtklep losliet viel hij terug stil.
Met dit gegeven kan ik al ontstekings problemen uitsluiten en is het echt wel brandstofgerelateerd. De vacuumleidingen zien er visueel oke uit maar ik sluit nog niets uit.
Ik heb wel gezien dat de leiding van de stationair stelmotor naar de inlaatcollecteur los zat. Na hem er terug op te steken was het probleem nog steeds aanwezig. Ook nadat het terug te bevestigen en je gaf gewoon wat gas (om de stelmotor buiten werkibg te stellen), bleef het probleem aanwezig.
Is er iemand die dit probleem kent of weet waar te gaan zoeken?
Alvast bedankt!
MVG Luc