Toerenteller werkt soms (niet)
Geplaatst: do nov 26, 2020 5:52 pm
Hallo,
Ik heb een probleem met m'n toerenteller. Soms werkt hij een hele rit perfect, maar meestal niet. Hij valt niet uit tijdens het rijden. Het is een 250D uit 1992.
-De teller zelf werkt volgens mij, want soms werkt hij feilloos.
-De sensor op het vliegwiel heb ik eruit gehad en ziet er goed uit (voor zover je er iets kan aan zien), en zit goed vast. Heb eraan zitten friemelen terwijl de motor draaide en op geen enkel moment gaf de toerenteller iets aan.
-Het dashbord eruit gehad en aan alle fiches bewogen maar ook niets te zien.
-10A zekering op het overspanningsrelais is nog goed.
Op de +12V fiche achterop de toerenteller zit 12V, de klok werkt.
Op de andere fiche zit een fiche met een geel-groene en een rood-paarse draad erin, moet hierop een AC spanning gemeten worden bij stationaire motor? En zoja, iemand een idee hoeveel ongeveer?
Ikzelf denk eerder aan een slecht contact aangezien die soms werkt. Heb de kabel van de sensor proberen volgen maar die loopt ergens over de startmotor en daarna verdwijnt die uit het zicht. Is deze kabel rechtstreeks van de sensor naar de toerenteller, of zit hier nog ergens iets tussen?
Op m'n vorige zat geen toerenteller, nooit problemen mee gehad
Ik heb een probleem met m'n toerenteller. Soms werkt hij een hele rit perfect, maar meestal niet. Hij valt niet uit tijdens het rijden. Het is een 250D uit 1992.
-De teller zelf werkt volgens mij, want soms werkt hij feilloos.
-De sensor op het vliegwiel heb ik eruit gehad en ziet er goed uit (voor zover je er iets kan aan zien), en zit goed vast. Heb eraan zitten friemelen terwijl de motor draaide en op geen enkel moment gaf de toerenteller iets aan.
-Het dashbord eruit gehad en aan alle fiches bewogen maar ook niets te zien.
-10A zekering op het overspanningsrelais is nog goed.
Op de +12V fiche achterop de toerenteller zit 12V, de klok werkt.
Op de andere fiche zit een fiche met een geel-groene en een rood-paarse draad erin, moet hierop een AC spanning gemeten worden bij stationaire motor? En zoja, iemand een idee hoeveel ongeveer?
Ikzelf denk eerder aan een slecht contact aangezien die soms werkt. Heb de kabel van de sensor proberen volgen maar die loopt ergens over de startmotor en daarna verdwijnt die uit het zicht. Is deze kabel rechtstreeks van de sensor naar de toerenteller, of zit hier nog ergens iets tussen?
Op m'n vorige zat geen toerenteller, nooit problemen mee gehad