Oigen
Geplaatst: ma sep 13, 2021 3:49 pm
Hi mede forummers,
Sinds 3 jaar actief op dit forum, vaak ter lering en vermaak soms om wat onderdelen op de kop te tikken. Dat gaat best een tijd goed maar als je een beetje actiever wilt deelnemen is het wel zo aardig iets meer van jezelf en de 124 bekend te maken.
Ik ben door omstandigheden in de W124 terecht gekomen. Buitenkansje, stond al bijna 25 jaar in een schuur voor kleine, zakelijke ritjes. 1ste eigenaar kon er geen afscheid van nemen maar na aanschaf van de 3e (laatste generatie E) moest de 1ste toch het veld ruimen. Samen met meer dan 40 jaar Mercedes ervaring uit het Westland gaan kijken en na wat pingelen een mooie prijs voor de auto gemaakt.
Toen: - Boekhouders uitvoering, wit, 4 bak, raamslingers.
- 263.000 km,
- kleine slijtage bestuurderstoel,
- thermostaat koelsysteem kapot
- vrijwel geen roest (altijd binnen gestaan en ondertussen van oud mannetje )
- radio-cassette van Becker
- 15 TDK D60 cassette bandjes met Duitse Schlagers
- twijfelachtige staat van de remleidingen
- nieuw gespoten voorportier en zijruit na kennismaking met scooterrijder van links
- stalen wielen met hele mooie sierdoppen
Nu: - Boekhoudersuitvoering maar met...
- cruise control
- putdeksels
- MOPF2 voorstoelen
- nieuwe accu
- nieuwe radio/CD/bluetooth
- nieuwe remleidingen
- nieuwe wiellagers achter
- nieuwe thermostaat
- nieuwe seals op de dieselpomp
- overhaalde dynamo
- andere ruitenwisser motor
- 100.000 extra kilometers
- bijna nooit meer binnen gestaan
- nog steeds heel weinig roest (in ieder geval niet meer dan 3 jaar terug)
Helaas kan ik steeds minder steden in (binnen en buitenland), soms niet eens meer bepaalde doorgaande wegen gebruiken maar het rijden is nog steeds iedere dag een feest. Rustig tokkelend over de Nederlandse wegen, uitgerust op locatie. Meer dan genoeg bagage ruimte om grote hoeveelheden IT apparatuur mee te sjouwen, zwaar genoeg om met een stevige trailer wat beton tegels te verplaatsen en zeer beperkte post vanuit het CJIB...als het niet te hard kan...
Blijf ik er nog in rijden? Ja hoor, zolang er diesel aan de pomp is. Dus mocht je me zien rijden, sein dan ff, duimpje of zwaai.
Oigen Blankert
Sinds 3 jaar actief op dit forum, vaak ter lering en vermaak soms om wat onderdelen op de kop te tikken. Dat gaat best een tijd goed maar als je een beetje actiever wilt deelnemen is het wel zo aardig iets meer van jezelf en de 124 bekend te maken.
Ik ben door omstandigheden in de W124 terecht gekomen. Buitenkansje, stond al bijna 25 jaar in een schuur voor kleine, zakelijke ritjes. 1ste eigenaar kon er geen afscheid van nemen maar na aanschaf van de 3e (laatste generatie E) moest de 1ste toch het veld ruimen. Samen met meer dan 40 jaar Mercedes ervaring uit het Westland gaan kijken en na wat pingelen een mooie prijs voor de auto gemaakt.
Toen: - Boekhouders uitvoering, wit, 4 bak, raamslingers.
- 263.000 km,
- kleine slijtage bestuurderstoel,
- thermostaat koelsysteem kapot
- vrijwel geen roest (altijd binnen gestaan en ondertussen van oud mannetje )
- radio-cassette van Becker
- 15 TDK D60 cassette bandjes met Duitse Schlagers
- twijfelachtige staat van de remleidingen
- nieuw gespoten voorportier en zijruit na kennismaking met scooterrijder van links
- stalen wielen met hele mooie sierdoppen
Nu: - Boekhoudersuitvoering maar met...
- cruise control
- putdeksels
- MOPF2 voorstoelen
- nieuwe accu
- nieuwe radio/CD/bluetooth
- nieuwe remleidingen
- nieuwe wiellagers achter
- nieuwe thermostaat
- nieuwe seals op de dieselpomp
- overhaalde dynamo
- andere ruitenwisser motor
- 100.000 extra kilometers
- bijna nooit meer binnen gestaan
- nog steeds heel weinig roest (in ieder geval niet meer dan 3 jaar terug)
Helaas kan ik steeds minder steden in (binnen en buitenland), soms niet eens meer bepaalde doorgaande wegen gebruiken maar het rijden is nog steeds iedere dag een feest. Rustig tokkelend over de Nederlandse wegen, uitgerust op locatie. Meer dan genoeg bagage ruimte om grote hoeveelheden IT apparatuur mee te sjouwen, zwaar genoeg om met een stevige trailer wat beton tegels te verplaatsen en zeer beperkte post vanuit het CJIB...als het niet te hard kan...
Blijf ik er nog in rijden? Ja hoor, zolang er diesel aan de pomp is. Dus mocht je me zien rijden, sein dan ff, duimpje of zwaai.
Oigen Blankert