Het heeft helemaal niets met daadwerkelijk mileuwinst te maken. Het gaat alleen om de bewustwording.
2 hele grote verschillende doelen, waar we als eigenaren van oudere auto's voor moeten hangen.
Kijk naar de electrische bussen, zoals in Arnhem. Klauwen met subsidie moet erbij om het te exploiteren, maar ja het "beeld" naar buiten is een groene instelling.
Nu zien we het met oudere auto's. Bakken met geld wordt ertegen aangegooid om hetzelfde bewustwording process aan te wakkeren. Dat heeft niets met realiteit te maken. Waarom wordt er bvb geen roetfilter geaccepteerd als technische oplossing? wist u trouwens dat er per dag 100.000 vliegreizen de lucht in zijn wereldwijd? Per dag!
Plannen zoals in Duitsland om groots juridisch ertegenin te gaan zijn aldaar gestrand in Brussel. Met de retourmelding aan de Duitse deelstaten om toch vooral méér van dit soort milieuzones te realiseren..
Juist het tegenovergestelde waar de eisende partij om vroeg.
Amsterdam wil er nu nog niet aan concreet beleid, maar wil in 2020-2024 uiteindelijk alles onder de Euro-6 norm niet meer in de stad hebben. Ik zie binnen een paar jaar de rest van de grote steden ook Utechtse kant op gaan.
Ik moet wel mee, ik moet nu al regelmatig nee verkopen tegen een ritje Utrég.