Pagina 9 van 12

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 19 nov 2017, 00:24
door Nico 43
Bedankt voor de tekeningen ik ga er even voor zitten :handgestures-thumbup:

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 19 nov 2017, 00:26
door Nico 43
Deze tekening bedoel ik en dan nr 11 ;)

https://Mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 0/060/0/0/

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 19 nov 2017, 00:30
door Nico 43
Micha12345 schreef:A2012601739



De tekeningen die ik op jouw nummer krijg zijn voor een hand geschakelde ik heb een automaat ;)

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 19 nov 2017, 00:38
door Micha12345
Niet gezien sorry,

Die heb ik gister vervangen en ik moet je zeggen dat het een bitch is.

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 19 nov 2017, 00:50
door Nico 43
Ja ik had ook al gehoord dat hij er lastig uit wil ga Maandag naar Venlo bellen voor de onderdelen bedankt ik heb het bestelnummer ook van de 2 stickers voor de verwarming wieltjes ;)

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 11:10
door Nico 43
Hallo allemaal,

Ik heb weer een vraag aan jullie ik zag in een advertentie op internet een 200D sloper staan met hoofd steunen achterin.

Ik weet ook niet of het er nog netjes uit ziet maar als ik zoiets zou kopen wat zou het mogen kosten ik heb geen enkel idee??
Dan heb ik 2 hoofsteunen en de hoedenplank, bekabeling en de schakelaar het lijkt me erg leuk om in mijn Benz te bouwen.

Bedankt weer voor jullie hulp :handgestures-thumbup:

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 11:51
door Wouter61636
Hey Nico,

Dat is een leuk en makkelijk klusje, heb ik ook gedaan.

Ik had mijn set op een sloop voor 40 euro gehaald (zelf uitgesleuteld) en dit was erg goedkoop denk ik. Voor vragen kan je me een pm sturen!

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 12:08
door Nico 43
Bedankt voor je reactie ik had er al een How-To van gelezen hier op het forum als ik vragen heb dan PB ik wel even bedankt.

Het lijkt me een leuke klus voor aankomende winter ik zit er alleen nog even na te denken de kans is groot dat de hoofdsteunen een andere kleur hebben.

En ja 40 euro is voor niks ik ga straks even bellen ;)

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 18:26
door Nico 43
Hallo allemaal ik heb weer een vraag aan jullie ik had Arjen ook al om advies gevraagd ik wil binnenkort bij mijn achteras de voorste draagarm rubbers gaan vervangen.

Volgens Arjen ik het wel lastig op de grond maar ik wil het toch gaan proberen mijn Benz zwabbert heel erg aan de achterkant en ook hoor je de achteras klapperen op een hobbelige weg.

Mijn Duits is niet zo super maar volgens mij gaat het om deze set ik had van Arjen ook een afbeelding gekregen deze link is van Taxi teile in Duitsland maar misschien heeft iemand nog een link voor me van hier in Nederland???

http://www.te-taxiteile.com/mercedes-te ... cedes-w124

Bedankt weer voor jullie hulp :handgestures-thumbup:

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 19:04
door Gombal
https://www.porza.nl/achteraslager-mapco-33910
Hier bijvoorbeeld.

Heb het zelf ook op 2 assteunen en wat gepiel gedaan dus zeker niet onmogelijk gewoon op de grond.
En het ligt natuurlijk aan het beschikbare gereedschap.

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 19:07
door Bram Jansen
Je kunt Paul Bogeard van http://www.steronderdelen.nl even vragen.
Hij heeft meestal Febi rubbers.

Ik heb hier een los subframe staan en krijg bij dit frame de rubbers er niet uit. Heb nog geen pers oid geprobeerd.
Dus weet waar je aan begint.

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 19:24
door Nico 43
Ja ik weet het ik hoop ook dat ik de nieuwe rubbers er in ga krijgen anders heb ik een probleem maar als ik het goed begrijp had nog een stuk tekst gevonden op het forum van Arjen dan gaan de rubbers er vanaf de bovenkant in.

Ik hoop ook dat de bout niet afbreekt dat zou ook weer iets voor mij zijn ;)

Bedankt ook voor jullie linken :handgestures-thumbup:

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 19:29
door John.M
Die kleine zitten er behoorlijk vast in geperst, die krijg je er enkel goed uit als het subframe er geheel van onder is.
Als alles normaal vast zit is het best te doen op 2 assteunen, heb ik ook gedaan.
Vervang dan gelijk ook de 2 grote.
http://www.w124club.nl/johnny-s-w124-250d-t13851-80.html#p112529

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 19:52
door Nico 43
Hallo John bedankt voor je link maar ik heb hem ff door gelezen maar kom er niet uit zitten die grote ook bij de achterkant of heb je het over de voorkant???

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 20:48
door John.M
De kleine zitten naar de voorzijde van de wagen, de grote naar de achterkant, die grote haal je er zo wel uit maar die kleine is een "PITA" klus
IMG_2938.JPG
IMG_2938.JPG (279.2 KiB) 587 keer bekeken

IMG_2937.JPG
IMG_2937.JPG (270.97 KiB) 587 keer bekeken

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 20:55
door Nico 43
Kijk eens nu kan ik het goed zien dan kan ik ze beter alle 4 doen ik dacht dat er maar 2 op zaten alleen aan de voorkant.

Misschien kan ik wel aan een poelie trekker komen voor de voorkant ik ga me er eerst verder in verdiepen voor ik ga beginnen.
Dus achter pak je ze er zo uit dat zou al een hoop schelen ;)

O ja ik heb nog een vraag die aan de achterkant kun je daar zo bij of moet dan het hele subframe er onder vandaan??

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 21:40
door Gombal
Het gebonk wordt 99 van de 100 veroorzaakt door de voorste. Die achterste geven geen gebonk en gaan veel langer mee.
De voorste krijg je eruit door idd aan beide zijdes de bouten van de voorste eruit te draaien. Dan laat je het subframe aan de voorzijde zo ver mogelijk naar beneden hangen. (Kan moeilijk gaan, dan met bandijzer of breekijzer kracht erop zetten, soms zit de aluminium bus vastgeoxideerd aan de stalen pijp van de carrosserie) Sla een grote schroevendraaier oid tussen het rubber en het subframe en spuit er veel wd40 tussen. Doe dit zover mogelijk rondom het rubber. Nu gaat hij er makkelijker uit, zeker met een lager of poelietrekker.
Erin is vervelender want hij moet er echt helemaal goed en ver genoeg ingeperst worden. Dus veel vet eraan en in het subframe en danrubber erin/erop leggen. Daarna de krik onder het subframe onder het rubber en op krikken, zo duw je hem erin. En wil hij niet helemaal dan stukje laten zakken, wat tussen carrosserie en rubber leggen en nog een keer de krik eronder.

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 28 jan 2018, 22:20
door Nico 43
Dus ik kan eerst met de voorste beginnen bedankt dan zal mijn probleem wel opgelost zijn ik wil het toch gaan proberen ik hou jullie op de hoogte bedankt voor al jullie tips hulp en advies.

Ik zal eerst zorgen dat ik alle spullen voor elkaar heb ;)

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 00:38
door Nico 43
Ik heb weer een kleine vraag aan jullie ik kom net op Marktplaats deze advertentie tegen het gaat om een dashboard lichtschakelaar ik heb deze nog nooit gezien is deze zo bedoeld dat je alle dashboard verlichting uit kunt zetten of waar is deze schakelaar voor bedoeld?????

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr

Re: Een paar vragen over mijn 230E

BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 01:04
door Gombal
Dat is vreemd dat je hem nog nooit gezien hebt want dit is 1 van de 3 knoppen die elke W124 standaard heeft.
Is standaard de meest rechtse knop, bedient de binnenverlichting aan de achterkant. Zijn 2 of misschien meer versies van, qua plaatje wat er op staat, deze heeft een dichte onderkant, de oudere hebben een open onderkant.
Dus stiekem heb je hem al, alleen het plaatje kan wat afwijken ;) .