Pagina 12 van 14
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
vr jul 13, 2018 4:10 pm
door Raytheman
Ik heb deze liggen maar kan er niet uit opmaken of t 1.5 is of wat anders.
edit:
na effe googlen lijkt t erop dat dit 1.75 is..
sorry, had je graag geholpen
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
vr jul 13, 2018 9:45 pm
door Nico 43
Hallo Ray leuk dat je me wou helpen maar ik heb vanmiddag een setje opgehaald voor 2 tientjes en het is gelukt met veel pijn en moeite heb ik nieuw draad kunnen tappen.
Mijn naaf is gered en ik weet nu ook waar het draad van kapot is gegaan toen ik deze AMG velgen er onder heb gezet waren de bouten aan de korte kant.
Ik had al veel eerder langere bouten moeten halen maar ja achteraf.................
Ik zal ze dit weekend even goed opmeten ik denk dat ik wel 1.5cm langere nodig heb aan de voorkant.
Bedankt allemaal voor jullie hulp
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za jul 14, 2018 8:36 am
door 300TDT
Bouten van AMG en putdekselvelgen hebben zelfde lengte. Heb daar nog een setje van over
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za jul 14, 2018 8:06 pm
door RD500sec
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo jul 15, 2018 5:34 am
door Nico 43
Hallo Phil ik heb je een PB gestuurd over de set wielbouten
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo jul 15, 2018 1:15 pm
door Kennytuning
Lekker veilig zo...
Zou je werken aan je auto in het vervolg niet over laten aan iemand met kennis van zaken? Dit had veel erger kunnen aflopen... Je had een wiel kunnen verliezen...
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo jul 15, 2018 3:11 pm
door Nico 43
De wielen vlogen er niet af hoor
ik zit ook met ons kind en vrouw in de Benz maar had wel de draad vernielt met het steeds er op en af halen.
Kennis van zaken is hier genoeg maar bedankt voor je tip
Ik ga weer verder met mijn eigen logboek
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo jul 15, 2018 4:16 pm
door RD500sec
Ik hoop toch dat je de tip c.q. Bezorgdheid van Kenny ter harte neemt, rijden met te korte wielbouten kan nare gevolgen hebben voor jou, je gezin, de auto en de overige verkeersdeelnemers....
Je mag de kennis in huis hebben, maar pas je ze ook toe?
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo jul 15, 2018 5:11 pm
door Kennytuning
Als je schroefdraad in je wielnaaf beschadigd is door te korte wielbouten was je wiel niet deugdelijk of correct bevestigd en was je een gevaar voor jezelf en iedereen op de weg... Tot zover mijn preek. Je woont ver genoeg bij mij weg, ik zal er geen last van hebben...
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
ma jul 16, 2018 12:40 pm
door Shostakovich124
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
ma jul 16, 2018 4:29 pm
door 300TDT
Heb Nico foto gestuurd via pb is korte kopbout
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
ma jul 16, 2018 8:12 pm
door Nico 43
Bedankt Geert zoals ik al een paar keer geschreven had is het draad kapot gegaan van elke keer er op en er af halen (o.a.spuiten etc.) ze waren natuurlijk te kort maar niet zo kort dat de wielen er af konden vliegen ga toch geen mensen in gevaar brengen.
Het draad is nu weer perfect in orde dus hoef geen nieuwe naaf te kopen.
Achteraf heb ik er wel spijt van dat ik het op het forum heb gezet maar ja achteraf...............
Ik heb je een PB terug gestuurd Phil
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
ma jul 16, 2018 8:19 pm
door 300TDT
Ach Nico jij bent tenminste eerlijk.. weet wel zeker dat heel veel mensen hun blunders verborgen houden.
Van foutjes leer je tenminste
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
ma jul 16, 2018 8:49 pm
door Raytheman
Daar sluit ik me voor 100% bij aan!
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
ma jul 16, 2018 9:26 pm
door Vlim
Als je je wiel plaatst eerst de bouten met de hand handvast draaien en daarna, als ze allemaal zitten, kruislings aandraaien.
Luchtsleutels beter niet gebruiken.
Na montage aandraaien met momentsleutel.
Als je dat doet, blijft je draad lang goed.
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
ma jul 16, 2018 9:36 pm
door Nico 43
Bedankt ik heb het eerlijk gezegd ook op het forum gezet ook voor anderen.
De bouten zijn met het er op zetten van het wiel, omdat ze zo kort waren niet goed voor het gat gaan zitten vandaar dat het schroefdraad niet lekker meer was.
De bouten er eerst een stuk indraaien doe ik altijd met de hand anders weet je zeker dat het verkeerd gaat.
Bedankt allemaal voor jullie tips laten we weer verder gaan met andere dingen
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
do jul 26, 2018 7:36 pm
door Nico 43
Hallo allemaal ik heb weer een vraag aan jullie ik moet binnenkort toch een brug gaan huren om de roest weg te werken bij mijn achterste rubbers van het subframe.
Maar mijn vraag is ik heb al een paar dagen last vast een rot rammel onder de auto ik heb hem vanavond op de krik gezet en heb al 1 ding gevonden de tussendemper daar zit een rammel in.
Zou het zin hebben bij een tussendemper om er een hengst op te geven met een moker dat deden we vroeger wel met een katalysator om de steen weer vast te maken als die rammelde.
Ik weet wel dat er in zo n tussendemper iets van schotjes zitten????
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za aug 25, 2018 12:25 pm
door Nico 43
Hallo allemaal ik heb weer een vraag aan jullie de brandstof pomp bij mij heeft een constante stroom en blijft dus constant door lopen.
Hoe en waarom het is gedaan weet ik niet ik zie wel over de bodem een rode draad lopen van voor naar achter ik vermoed dat dit de rechtstreekse draad is.
Nou wil ik vragen loopt de brandstof pomp origineel over een relais of zit hij anders aangesloten ik zou graag alles weer in de oude staat willen herstellen met jullie hulp.
Alvast weer bedankt voor jullie hulp
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo aug 26, 2018 1:10 am
door Marcellus
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo aug 26, 2018 1:43 pm
door Vlim
Zal wel een draadbreuk in de oorspronkelijke kabel zijn geweest, of een beunoplossing om het brandstofpomprelais te omzeilen. De plus van de brandstofpomp moet van het relais afkomen.