Pagina 13 van 14
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
ma aug 27, 2018 11:38 am
door Shostakovich124
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
ma aug 27, 2018 9:50 pm
door Nico 43
De brandstofpomp zit al rechtstreeks aangesloten vanaf dat ik hem heb dus dat heeft de vorige eigenaar gedaan denk ik.
Ik zal morgen eens naar dat relais gaan zoeken een kennis van mij heeft ook een W124 misschien kan ik zijn relais eens proberen die van hem is van 1992 ik neem aan dat het hetzelfde principe is??
Ik zou het graag op willen lossen dat de pomp niet constant door loopt ik zal ook de rode draad eens gaan volgen.
Hij komt wel uit de hoek van de brandstofpomp en zal ook eens van voren kijken waar hij heen loopt.
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
di aug 28, 2018 8:32 pm
door RD500sec
Wel goed dat je dit aanpakt, de pomp hoort inderdaad af te slaan als de motor afslaat en het contact staat nog aan.
Het brandstofpomprelais verzorgd dit, dat vind je achter de accu achter de plastic plaat.
Een defect relais is de meest waarschijnlijke oorzaak.
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
do aug 30, 2018 8:10 am
door Nico 43
Oke bedankt ik ga as weekend eens zoeken waarom hij rechtstreeks aangesloten zit ik vermoed dat het relais kapot geweest is en een nieuwe kost 100 euro zag ik op internet.
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
do aug 30, 2018 8:15 am
door Raytheman
Nico,
Tijdeman in Alkmaar heeft vast nog wel een gebruikte liggen. Je kan er een belletje aan wagen
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
vr aug 31, 2018 12:40 pm
door Nico 43
Bedankt voor de naam ik zal eerst eens gaan zoeken waarom hij rechtstreeks zit aangesloten
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za sep 01, 2018 7:54 am
door Nico 43
Hallo allemaal,
Ik wil jullie toch eens om advies vragen ik heb een aan de buitenkant mooi 6 cilinder gezien op internet en had gebeld met de garage eigenaar.
Volgens hem zit er maar 1 roestplekje aan de buitenkant en ja de gevoelige plekken zal ik toch moeten bekijken als ik bij de auto ben.
De meters op de tellerbak doen het soms wel en soms niet dat zou een massa probleem kunnen zijn??
Ook doen de ramen aan de bijrijderskant niet maar dat vind ik niet zo spannend.
De APK is wel over een maandje afgelopen maar hij heeft maar 171.000 origineel gelopen dat is erg weinig.
Er is denk ik wel iets moois van te maken is er ook iemand van jullie bekend met deze auto en hebben jullie nog tips???
Het gaat om deze 6 cilinder
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/old ... ousPage=lrAlvast bedankt weer voor jullie hulp en advies
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za sep 01, 2018 9:03 am
door Blauwe Hap
Hi Nico, idd nette km stand, maar wat een uitgewoond vies hok! Maar ja als motor droog is en netjes loopt (650tpm stationair) en zoals gezegd geen roest (prik bij de subframe ophangpunten ook vooral door de caoting!!) kan je je voor die prijs geen buil vallen. Wel kale MOP0 vol in de wegenbelasting, geen airco, handbak, wieldoppen, maar dat is een persoonlijke keuze.
Succes
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za sep 01, 2018 10:29 am
door Vlim
Geen slechte prijs, maar die KM stand in combinatie met de staat? Die is minstens 1,5 ton teruggedraaid
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za sep 01, 2018 12:34 pm
door Gombal
Als je het zeker wil weten is er maar 1 manier en dat is gaan kijken.
En dan met een instelling om wijzer te worden, niet om hem perse te willen hebben.
Kijk idd naar de typische en bekende plekken waar er roest kan zitten. Op foto's en in beschrijvingen is het altijd een geweldige kar.
Bodem kan hard zijn naar achter de plastic platen hoeft geen ijzer meer te zitten bijvoorbeeld bij de dorpels. Heb er al diverse op die manier gezien en volgens de advertentie geen roest.
Kijk naar de veerschotels voor, onder de motorkap naar roestgaten op de wielkasten (de schroeven waar de modderkuipen mee vastzitten) en achter de koplampen. (Steun van de bumper)
Til de vloermatten op, ook de dikke opvulling en kijk naar roest of water.
Haal de achterbankzitting omhoog en check bij de CV pomp en aan de andere kant op roest en water.
Staan de cijfers van de totaalteller netjes horizontaal of hangt hij aan de rechter kant naar beneden, dan blijft de stand gewoon staan.
Kijk in de kofferbak bij het reservewiel naar roest/vocht.
Hoe ruikt hij van binnen, fris, zoals je eigen auto of muf.
Op elke foto ziet een auto er geweldig uit, in het echt ziet het er vaak heel anders uit.
Ze willen auto's verkopen.
Hoe meer je er bekijkt en proefrijdt, hoe makkelijker het wordt om onderscheid te kunnen maken. (En het is altijd leuk om eens in een andere te rijden.)
Hoe er rekening mee dat alles wat je al aan je eigen wagen vervangen hebt qua rubbers, lagers enz. dat dat bij deze ook moet en misschien meer. Alle rubbers in de ophanging en aandrijving zijn na 30 jaar gewoon op.
Neem een kleine schroevendraaier mee zodat je kan prikken op de bekende plekken. En als het kan neem iemand mee, 2 zien meer als 1.
En is het niets dan heb je leuk een rondje gereden en ben je weer wat ervaring rijker!
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za sep 01, 2018 7:52 pm
door Nico 43
Bedankt voor jullie adviezen jullie zijn wel eerlijk dat waardeer ik wel maar ja voor deze betaal je ook de volledige wegenbelasting dat doe ik voor de mijne nu ook(1988) ik kan niet 3 maanden zonder auto.
De oldtimer regeling is voor mij niet interessant ik weet niet hoe ik anders op mijn werk moet komen en deze valt in dezelfde groep vallen als degene die ik nu heb.
En ja hij is niet echt schoon maar om het nou een uitgeleefd hok te noemen
hij is wel smerig vooral de bestuurders stoel maar ja een paar uurtjes poesten.
De kilometerstand is niet anderhalve ton terug gedraaid de kilometerstand klopt volgens de RDW.
Ik moet net wat Arjen zegt gewoon gaan kijken of het wat is hij heeft wel een open dak als hij niet krokant is dan is er best wat van te maken en natuurlijk komen dan mijn AMG velgen er ook onder
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za sep 01, 2018 8:46 pm
door Blauwe Hap
Tuurlijk Nico, met wat liefde is er vast iets moois van te maken. Ik zag echter ook de foto van de accu met een heel herfstbos gratis erbij en de vieze/verroeste luchtfilter deksel! Maar snap ik wel want hij heeft sinds januari 2011 maar 3000 km gereden, in 7,5 jaar! Feitelijk staat auto laatste 3 jaar stil, dat verklaard wss de prijs! Maar gewoon gaan kijken, lange proefrit en genieten van de M103.
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za sep 01, 2018 9:50 pm
door Nico 43
Ja je hebt gelijk ik wil toch as Dinsdag eens gaan kijken of het wat is ik hou jullie op de hoogte
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za sep 01, 2018 10:17 pm
door Vlim
Er zit een gat van 1989 tot en met 1992 in de RDW registratie. Dus zelfs als er relatief weinig mee gereden is in die jaren, zul je er aardig wat kilometers bij moeten tellen.
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
za sep 01, 2018 10:48 pm
door Nico 43
Ja ik weet het blijft lastig ik zie op Marktplaats nog een 260E staan maar ook hierbij zit er een gat in de tellerstand ja wat heeft hij nou echt gelopen het is wel een Nederlandse auto.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/old ... ousPage=lrHet word toch even doorsparen denk ik maar bijna elke Benz die ik te koop zie staan is wel wat mee
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo sep 02, 2018 10:27 am
door AdamCabrio
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo sep 02, 2018 10:38 am
door RD500sec
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo sep 02, 2018 4:26 pm
door Marcellus
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo sep 02, 2018 5:39 pm
door RD500sec
Het voordeel van een Nederlandse auto is, dat de (kilometer) historie beter is te achterhalen, want ze wordt gedocumenteerd. Ook België kent zo’n registratie. Van andere landen is mij dit niet bekend. Vreemd genoeg kennen de Duitsers, anders altijd erg punklich, dit nog niet.
Bij ingevoerde auto’s is een (vlak voor) de invoer terug gedraaide teller niet direct waarneembaar als er verder geen historie bij zit. Zit die er wel bij, wordt hij achter gehouden om de auto met lage km stand voor een hoge winst te kunnen verkopen. Op marktplaats komen regelmatig deze “buitenkansjes” voorbij.
Dit is voor de nieuwe eigenaar in spe niet meer te achterhalen.
Ook het aantal eigenaren is in het buitenland (voor ons) onbekend, veelal niet te achterhalen, hier wordt het bijgehouden.
Een auto met veel eigenaren kent vaak meer achterstallig onderhoud dan een met minder eigenaren.
Met een Nederlandse auto heb je wat meer voorkennis voordat je naar de auto gaat kijken, daar kun je je voordeel mee doen.
Re: Een paar vragen over mijn 230E
Geplaatst:
zo sep 02, 2018 6:18 pm
door Nico 43
Bedankt allemaal en ja het blijft lastig al koop je een 260E die uit Duitsland is gekomen dan hoor je ook nog wel eens dat de onderhoudsboekjes vervalst zijn.
Ik denk dat het toch even doorsparen word voor een goede 260E of 300E
Die 260E op autoscout is wel een plaatjes zeg.