Met een stroomprobleem is het altijd handig om het bijbehorende schema te raadplegen, om beter te kunnen begrijpen wat er aan de hand kan zijn.
Bij jou is er wat gebeurt nadat er zich een situatie met het contactslot heeft voorgedaan.
Dit kan dan inhouden dat er kortsluiting heeft voorgedaan, of dat er iets in het slot defect is geraakt.
Kortsluiting zonder dat er wat aan het contactslot is gedemonteerd lijkt me sterk, dus vandaar dat ik direct aan een defect in het contactslot dacht.
Kortsluiting kan weer wel, indien er al iets niet goed heeft gezeten en je door een beweging sluiting hebt veroorzaakt Het kan echter ook dat er iets los is geraakt.
Het is dan zaak uit te zoeken, welke draden en contacten er relevant zijn, voor de zaken die het niet meer doen.
Ik heb even gezocht voor je en heb het navolgende schema gevonden;
http://www.w124performance.com/service/ ... TM/ETM.pdf1) Op Bladzijde 105 kun je zien, dat contact 15R voor de accessoire stand is;
Verder zie je dan nog staan dat er op de twee "30" contacten altijd stroom staat.
Het betekent tevens dat er vanuit het contactslot stroom wordt doorgegeven naar de andere aansluitingen.
Dus de draad die op 15R staat aangesloten, krijgt stroom vanuit het contactslot.
Is het handig om dan gelijk maar het contactslot bloot te leggen?
Nee, want door te controleren of de 15R draad wel stroom krijgt, heb je gelijk een goede indicatie waar je moet verder zoeken.
Krijgt die draad wel stroom op de accessoire stand en schakelt die ook af wanneer je het contact uitzet, dan weet je alvast dat het niet aan het contactslot ligt.
2) Op de pagina supplement 12 - 108 vind je dan vervolgens terug waar de R15 aansluiting naar toe gaat.
Controleer op de pagina of het overeenkomt, met de accessoires die het bij jouw niet doen.
Meet vervolgens op beide zekeringen of er stroom op staat, met het contact in de accessoire stand.
Heb je weinig ervaring met doormeten, dan is het het makkelijkst om een doormeetpen in plaats van meter te gebruiken.
Gewoon zo'n ding waarop lampjes gaan branden als hij stroom "ziet".
Zet de kant zonder lampjes op een goed massapunt en meet per zekering of je aan beide zijdes stroom krijgt.
Zie je maar aan één kant stroom dan is het zeer waarschijnlijk dat de zekering defect is.
Meet je helemaal nergens stroom, dan moet je controleren op het contactslot of aansluiting R15 stroom doorgeeft met het contact op de accessoire stand.
Geen stroom daar betekent een probleem met je contactslot, het is echter wel verstandig om voor de zekerheid door te meten of er op beide 30 aansluitingen stroom staat.
Als ik het goed heb, dan zijn dit de kleuren en de functies van de aansluitingen op het contactslot;
15 ignition switch in "Run and Start" (Ignition switch position #1) = pink/red
15R ignition in "Accessory, Run and Start". = pink/yellow
15X ignition switch in "Run only". = pink/green
30 "Hot at all times". = red wires
P30 ignition in "Off and Accessory". = green/white
50 Starter motor control. = violet wire
Vrij uitgebreid verhaal, waarmee je hopelijk snapt welke stroomkring je exact moet hebben.