hallo iedereen,
Leuk om te lezen hoe de lijmspray bij iedereen aan zijn vingers plakt maar niet aan het materiaal.
ben je klaar mee. Gewoon bisonkit uit blik gebruiken dus.
Met belangstelling lees ik de pogingen van geluidsreductie.Hiermee door de loop der jaren(twintg jaar terug ook al bij mij Golf 1 diesel) wel wat ervaring mee opgedaan.Er zijn in de vakhandel zoals genoemde site hierboven ook zelfklevende matten te koop om b.v. kasten van aggregaten, pompen etc te isoleren. deze werken perfect, gaan lang mee en kunnen goed tegen olie en vet en verpulferen pas op langere termijn.Maar zijn helaas
niet goedkoop. Met het isoleren van de binnenkant van de motorkap win je wel iets. wat ook
nogal eens vergeten word is dat de doorvoeren door het schutbord kapot zijn of weg,je kan isoleren wat je wil maar het geluid gaat door dat gat.
Waar ik tot op heden veel resultaat van heeft gehad is van het isoleren van het schutbord. Bij een 200T uit '92 viel het mij op dat MB dit keurig met mooi materiaal doed .
Eerst grof schuim en daarna rubber eroverheen, Ik ben benieuwd of mijn '86 er dit ook heeft, anders word dit overgezet.Zelf het schutbord extra isoleren kan ook.
Dit kan natuurlijk aan de binnenkant maar dan zit het dashbord in de weg.
Als er ruimte is kan dit natuurlijk ook in de motorruimte. Let wel op dat je bij hittedelen als uitlaten en turbo's voldoende afstand houd! Ook kan het helpen om er een hitteschiltje voor te maken(zoals standaard bij een golf turbo diesel) wat los is van de isolatie en warmtebron. Wat ook in orde moet zijn is de isolatie onder de vloermatten, deze moet goed aanssluiten op de schutbord isolatie. Een en ander word na laswerk of lekkage nogal eens weggelaten.
Iedereen de groe(n)ten van Nico
P.S. MAAK HEM NIET ZO STIL DAT JE IN SLAAP VALT!!