[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W aansluiting Dynamo : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 12:12 pm

W aansluiting Dynamo

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

W aansluiting Dynamo

Berichtdoor Bemerbenz » zo apr 19, 2009 1:00 pm

Op mijn E300D wil ik een cruisecontrol monteren.
Nu haal ik het liefst het pulssignaal van de dynamo, weet iemand of een W124 (met een toerenteller) een zg. W-aansluiting op de dynamo heeft waar ik het pulssignaal kan afhalen ?
Bemerbenz
 


Re:W aansluiting Dynamo

Berichtdoor schil1 » di apr 21, 2009 9:11 am

Hallo

De pulsgever van een toerenteller zit op het vliegwiel onder het oliefilter.
Onderplaat weg dan kan je hem zo zien zitten wanneer aanwezig.

De pulsgever voor een cruse controle zit geplaatst op de schijf van de kilometerteller.
Klok eruit en naast de aansluiting van de kilometertellerkabel zit een kunstof blokje gemonteerd, dat is de pulsgever.

Indien niet aanwezig is de plaats waar hij moet komen voorzien van een geperforeerd plaatje welke eruit gedrukt kan worden om daar de pulsgever te plaatsen.

Wanneer je een standaard cruse controle hebt gaat deze niet werken op de W aansluiting van een dynamo, heb ik geprobeerd met een standaard toerenteller voor een W124 deze aan te laten sturen door de W aansluiting.

De afgegeven waarden van de pulsgever en die van de W aansluiting zijn niet gelijk ( het aantal impulzen en de hertz waarden)

Hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

groet Jan
schil1
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: ma maart 31, 2008 9:26 pm
Woonplaats: Halfweg
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:W aansluiting Dynamo

Berichtdoor Bemerbenz » wo apr 22, 2009 7:54 am

Jan,

Bedankt voor de info. In zowel in een W123 als 190 heb ik een CC ingebouwd, ik rij regelmatig vanuit Twente naar Den Helder en dan is een CC wel makkelijk. Tegenwoordig voor 150 euro bij http://www.conrad.nl (een AP-150). Kan ik de puls van de pulsgever achter de KM-teller weghalen ?
Vraag: hoe haal je de beplating onder het stuur weg, ik zie twee parkers bij de motorkapontgrendeling zitten. Kun je het klokkenhuis, net als bij een W123, naar buiten drukken ? De vrije slag gaskabel, boven op het kleppenhuis, is 37mm en dat is precies goed.
Ik zie een doorvoer boven tegen het schutbord naar de passagiersruimte, is deze te gebruiken of zit er lager nog eentje ? Veel vragen, wellicht kun je me verder helpen. Mocht het tot montage komen, zal ik er foto's van maken.

mvg

Gerrit
Bemerbenz
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten