W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 15 okt 2018, 10:18

W124 aankoop/keuze

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Mafkees

Re: W124 aankoop/keuze

Berichtdoor w124Benz » 06 okt 2017, 07:13

Nee, heb de Mercedes niet gekocht bij Mondial in Rotterdam.

Durfde het niet aan.

Toen ik aan kwam op het af gesproken tijd stip was de motor al warm toen ik de hand er op legde.
Auto zou roestvrij zijn maar rechter voorscherm zat vol paddestoelen en minimaal 2 deuren waren er minder aan toe aan de onder zijde durfde er niet aan te zitten omdat anders er stukken roest uit zouden valen, links achter onder achterlicht ook nog klein paddestoeltje .
En de verkoper wist van niks ?? alles wat ik gevonden had was nieuw voor hem en had hij nog niet gezien.

Verder was het een nette auto maar had er geen goed gevoel meer bij.....

Gr Ben

ps In Leende ben ik wel geslaagd! (foto's volgen zodra ik de Benz heb )
w124Benz

Berichtdoor Micha12345 » 06 okt 2017, 23:40

Meestal als je al roest gaat zien bij een W124 is die al helemaal rot(meestal)

Goed dat je hem hebt laten staan.
Micha12345
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Michael
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Nissan Micra 1989 1.2 k10
Lancia Lybra SW 2.0 20v Comfortronic 2000

Berichtdoor w124Benz » 07 okt 2017, 11:36

De Benz die ik nu heb heeft minder roest (dacht weinig of niet :( )

Maar helaas heeft deze ook wat roest.....lichte roest bij reservewiel onder dat is nog te overzien!

Maar hij heeft helaas 2 plekken die ter zijner tijd gelast dienen te worden denk.

Vanmorgen voor het eerst de auto op de brug gehad en cm voor cm gecontroleerd ,maar helaas
2 plekken links en rechts boven de ophanging op de bekende plek roest en aan 1 kant al klein gaatje, dus de achteras zal er helaas onderuit moeten om er bij te kunnen .
dat zal wel aardig in de papieren gaan lopen.

Iemand enig idee wat zoiets gaat kosten als je het goed laat repareren ??

Hopelijk moet ik niet opnieuw beginnen met alles. (sparen en dan 124 zoeken)

Verder is de auto hard tot nog toe, niets kunnen vinden aan deuren dorpels krik punten spatbord randen enz / of alles moet achter de lijsten zitten :lol: :shock:

gr
w124Benz

Berichtdoor RolandKersten » 07 okt 2017, 14:00

Neem aan dat je iets zoekt bij jou in de buurt.
Maar ik weet niet waar je woont...
Heb de auto gezien. Mooie auto.
Tja roest, soms is daar geen ontkomen aan. Ook al lijkt hij net zo mooi.
Maar beter dan die in Rotterdam lijkt mij.
En het blijven nu eenmaal oude wagens, maar rijden heerlijk!

Ro
RolandKersten
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam: Roland
Type wagen: E220T
Bouwjaar: 1996
Opmerkingen / andere wagens.: Suzuki gsx 1100 1981, zelfbouw

Berichtdoor 300TDT » 07 okt 2017, 15:58

Klinkt of dat je nu al spijt hebt... Voor dat geld bedrag voor een W124 omdat je denkt dat je een roestvrije koopt had ik hem op de brug laten zetten bij de des betreffende garage. Ik heb er voor gekozen voor de midden weg, toch een goede maar toch nog extra geld achter de rug voor hem op te nieuw te laten spuiten en had toch geluk dat hij geheel roestvrij was op de blankelak beschadigingen na.

En eerlijk ik koop liever particulier als bij een garage denk altijd dat mensen hun auto kwijt willen dat er iets zit aan te komen... Of had nog eens 2000,- erbij gelegd en had eentje bij Marco hof gekocht of besteld dan weet je altijd dat je goed zit.
300TDT
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Phil
Type wagen: E320T
Bouwjaar: 1992
Opmerkingen / andere wagens.: S124 300TDT 1990

Berichtdoor de Boer » 07 okt 2017, 22:57

Over het algemeen heeft Marco Hof goede auto's staan maar dat mag ook wel voor het geld dat hij ervoor hebben moet!
Ook bij hem kan het anders, er loopt er weleens eentje tussendoor die anders is dan in z'n advertentie beschreven dat heb ikzelf bij ondervinding (veel werk aan de auto wat veel moet kosten) en ik ken mensen die de ervaring ook hebben en vervolgens weet hij van niks.
Desalniettemin, hij staat perfect aangeschreven maar alle waar is naar z'n geld immers.
I love my 300E My 300E is like an other man's wife:
look and admire, but don't touch!
de Boer
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Kees
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1993
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes 170Va 1951.
Mercedes 190c 1964
Mercedes S280 1997
Mercedes 300E 1985
Mercedes 280E 1993
Vespa Sprint 2016
Tomos Quadro 2012
Batavus mot o mat 1978

Berichtdoor RNRS001 » 08 okt 2017, 09:49

Als je een beetje een leuke deal kunt krijgen bij een particulier bespaar je, in vergelijking met een garage, soms zoveel in dat je van het geld wat je uitspaart toch een flink reparatie en opknaprondje kunt doen. De enige tip die ik heb voor mensen die een W124 of een andere oude auto willen kopen is dat ze eerst een goede garage op moeten zoeken voor ze aan het avontuur beginnen.
RNRS001
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Sebastiaan
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: Andere wagen: 300CE
Vorige wagen: 230CE

Berichtdoor Marcellus » 08 okt 2017, 10:37

Ik blijf het zeggen, gewoon zelf een wagen uit Duitsland importeren. Heb ik ook gedaan, en dat doen alle youngtimer-handelaren zoals Marco Hof/Klaas de Poel/enz ook. In Nederland is de keuze nu eenmaal beperkt want we zijn een klein land. Maar belangrijker nog; de kwaliteit van het aanbod is hier in NL vaak belabberd door onze zuinige voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang cultuur. Kom je in NL wél eens een keer een goede wagen tegen, dan is deze ongeveer 1½ tot 2 keer zo duur dan bij onze oosterburen in D.
Marcellus
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Marcel

Berichtdoor -SK- » 08 okt 2017, 13:04

De voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang cultuur heb je tegenwoordig ook in Duitsland.
Het is niet meer zoals vroeger.

Als je zelf in Duitsland gaat kijken naar een auto waarvan je denkt dat het wat is (op basis van foto's en vragen stellen), is de kans nog steeds levensgroot aanwezig dat je voor niets rijdt.

Je moet er gewoon vanuit gaan dat je dan zeker twee a drie auto's moet bekijken voordat je slaagt. Wel in één keer slagen is gewoon geluk hebben.

Als je de tijd simpelweg niet hebt om te zoeken en toch een mooie W124 wilt, dan is het het eenvoudigst om naar Klaas de Poel & co te gaan. Dat is duurder. Maar het bespaart tijd. En beter dat dan een miskoop. Bovendien, die mensen zijn ondernemer en moeten hun brood ermee verdienen.
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee

Berichtdoor Harolds » 08 okt 2017, 13:45

Klaas en Marco zullen zelf ook wel niet van maandag tot vrijdag door Duitsland rijden op zoek naar een knappe Benz. Zullen hun connecties wel hebben daar.
En dat maakt zoeken een stuk handiger.
Harolds
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Harold
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Volvo V70 2.4 Bi-Fuel 2003
Volvo V70 2.5 10V 1998 LPG G3
Volvo C30 2.0D 2008

Berichtdoor Marcellus » 08 okt 2017, 14:00

Maar de kwaliteit van het aanbod is nog steeds veel beter dan in Nederland, en logischerwijs is het aanbod ook veel groter.

-SK- schreef:die mensen zijn ondernemer en moeten hun brood ermee verdienen.

Die mensen zijn inderdaad ondernemer maar "moeten" helemaal niks. Ik heb dan ook geen medelijden met ze (of bedoel je dat niet zo?). Ze hebben er zelf voor gekozen om in youngtimers uit D of CH te handelen. Waarom? Omdat er een goede boterham mee valt te verdienen en omdat ze dat ook gewoon leuk vinden (mag ik hopen). Ik snap de aversie/scepsis niet tegen zelf importeren uit D. Ik vergelijk regelmatig het aanbod op Mobile en Marktplaats. Leuke auto's in NL hebben bijna altijd km-standen van ver boven de twee of drie ton, en de prijzen in NL zijn gemiddeld 1½ tot 2 keer zo hoog vergeleken met D. Daarnaast is het natuurlijk omslachtiger dan een auto zoeken in NL, maar ik vind de betere kwaliteit en het grotere aanbod erg belangrijke factoren.
Marcellus
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor MJW124 » 08 okt 2017, 17:52

Heb zelf ook vaak een auto gekocht in Duitsland en kijk ook elke dag, maar mijn ervaring is dat je er veel moet bekijken om een goede te vinden. Ook heel vaak geen boekjes en verdacht lage kilometerstanden. Heb je een echte met boekjes en goed onderhouden dan weten ze in Duitsland de prijzen ook.

Groeten,
Mark
MJW124
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam: Mark
Bouwjaar: 1991
Opmerkingen / andere wagens.: 230E 1986

Berichtdoor Marcellus » 09 okt 2017, 11:51

Klopt inderdaad. De tijd is helaas voorbij dat je een goede W124 kocht met een aantoonbare km-stand van rond de 2 ton voor ± €2000,- €3000,- met boekjes en historie. Of met met maar 1½ ton op de teller voor ± €4000,-.
Marcellus
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto