W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za jan 25, 2020 8:45 pm

W124 kopen verstandig? milieuzones etc.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Mafkees

W124 kopen verstandig? milieuzones etc.

Berichtdoor Zuendfolge » vr jan 10, 2020 5:55 pm

Hoi allemaal.

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier actief was. Ik had destijds een rode 200TD van 1986 waar ik fijn in gereden heb. Helaas kwam er door de nieuwe belastingmaatregelen een einde aan de hobby met deze auto.

Nu heb ik toch weer interesse voor een W124, de auto waar ik nog taxi in heb gereden als student. Ditmaal moet het dan een benzine worden.

In verband met de milieumaatregelen is een diesel denk ik niet verstandig. Ik wil met de auto op vakantie kunnen en als ik geen enkele stad in mag is dat onhandig. Ik krijg dat mijn vrouw dan ook niet verkocht, met name ook omdat de auto dit ik op het oog heb ook al geen Klima heeft.

Nu de vraag, de verkoper van de auto (een MOPF2 Benzine 4 cylinder E220) zegt dat de auto EURO2 is en een groene 4 sticker heeft in Duitsland. Dat is denk ik goed voor Duitsland maar hoe zit het met Nederland (Rotterdam) en bv. Antwerpen? Als ik op de site van Antwerpen wat invul komt er al gauw te staan ¨Geen toegang tot de LEZ¨ of 35 euro dagpas kopen.. :S

Alles gezien, is het nu nog wel realistisch om een nette W124 te kopen voor duizenden euro´s of zijn de wagens straks toch allemaal voor de sloop?

Daar zit ik nu een beetje mee, wat denken jullie hiervan?
Alvast bedankt,
Math
Alvast bedankt
Zuendfolge
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Math
Type wagen: E220
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W115 220D 1972

Re: W124 kopen verstandig? milieuzones etc.

Berichtdoor Rob Hackert » vr jan 10, 2020 6:31 pm

Rotterdam mag je in, zelfs een diesel mag er sinds 1 januari 2020 weer in!

Het stadsbestuur heeft geconstateerd dat het weren van oldtimers en youngtimers geen enkel effect heeft gehad op de luchtkwaliteit in het centrum.

Logisch want Rotterdam city ligt omsloten door snelwegen waar alles mag.

En vergeet niet dat de luchtkwaliteit van Rotterdam city ook in hoge mate wordt beïnvloed door de raffinaderijen in Botlek en de Megaschepen in de havens van Rotterdam.

Het was symboolpolitiek om oudere auto's te weren maar nu heeft men gelukkig ingezien dat dat niet werkt....
Rob Hackert
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: rob
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: w111 1959
W123 1980, 1983
W124 1986

Berichtdoor verkuilm » vr jan 10, 2020 6:41 pm

Ja goeie vraag. Evalueren achteraf. Niemand die het weet. Maar de kans dat het ongustig uitpakt is niet ondenkbaar.
Ik heb me zelf ook die vraag gesteld maar van de zomer en toch een 124 coupe gekocht uit 1994. Lease auto ingeleverd.
Zelf heb ik de hoop dat iedereen wel een keer wakker wordt en het reeel blijft.
verkuilm
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Marco
Type wagen: E200 Coupé
Bouwjaar: 1994
Opmerkingen / andere wagens.: Citroens!

Berichtdoor Rob Hackert » vr jan 10, 2020 6:48 pm

Antwerpen heeft dezelfde economische en geografische eigenschappen als Rotterdam maar daar is men nog niet tot voortschrijdend inzicht gekomen als in Rotterdam. Dus hoop doet leven!
Rob Hackert
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: rob
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Opmerkingen / andere wagens.: w111 1959
W123 1980, 1983
W124 1986

Berichtdoor RD500sec » vr jan 10, 2020 7:19 pm

Het was symboolpolitiek om oudere auto's te weren maar nu heeft men gelukkig ingezien dat dat niet werkt....

Hoeveel mensen hebben om deze idiote maatregel hun auto van de hand gedaan?
Kunnen die nog bij de gemeente aankloppen?
En degene die een boete gehad hebben, ook?

@ Math:
Als je een goede 124 vind, zou ik hem kopen :handgestures-thumbupright:
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur

Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC

Berichtdoor Zuendfolge » za jan 11, 2020 1:04 pm

Bedankt.

Ja ik vind hem mooi. Heeft iets meer dan een ton gelopen. Kost 5000 euro. In het ergste geval schrijf ik dat dan af zullen we maar zeggen.
Volgens mij kan ik Euro2 in Antwerpen wel gratis inschrijven met de juiste code, dan zou hij tot 2025 in de LEZ mogen, heb ik even geprobeerd. Beetje wazig systeem.

Groeten Math
Zuendfolge
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Math
Type wagen: E220
Bouwjaar: 1993
Opmerkingen / andere wagens.: W115 220D 1972

Berichtdoor Ian » za jan 11, 2020 1:05 pm

Rob Hackert schreef:Rotterdam mag je in, zelfs een diesel mag er sinds 1 januari 2020 weer in!

Het stadsbestuur heeft geconstateerd dat het weren van oldtimers en youngtimers geen enkel effect heeft gehad op de luchtkwaliteit in het centrum.

Logisch want Rotterdam city ligt omsloten door snelwegen waar alles mag.

En vergeet niet dat de luchtkwaliteit van Rotterdam city ook in hoge mate wordt beïnvloed door de raffinaderijen in Botlek en de Megaschepen in de havens van Rotterdam.

In België zullen ze helaas nog eerst enkele jaren cashen voor ze tot dat inzicht (willen) komen. Sinds 1 januari 2020 is er weer een nieuwe LEZ ingevoerd, in Gent. En die van Antwerpen is verstrengd. In Brussel is er ook eentje. Maar om de mensen helemaal dol en verward te maken heeft elke stad ook nog eens z'n eigen LEZ-regeltjes.

Ik word misselijk van die irritante reclame van de LEZ in Antwerpen, met 'den Berre' die je toeschreeuwt dat je je auto moet checken of ie nog 'proper' is, "want je zal toch niet naar het 'propere: Antwerpen komen met een 'vuile' auto zeker".. Terwijl de raffinaderijen en containerschepen dagelijks tonnen CO2 de Antwerpse lucht inblazen... Wat maken die paar oude auto's dan nog uit.. Maar het is goed voor de economie dus dan mag het wel... (En aangezien je na betaling wel binnen mag met een oude auto is dat nog een bewijs dat het enkel om geld te doen is.)
Ian
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 230E
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens.: S124 230TE autom.

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto