Hoi allemaal.
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier actief was. Ik had destijds een rode 200TD van 1986 waar ik fijn in gereden heb. Helaas kwam er door de nieuwe belastingmaatregelen een einde aan de hobby met deze auto.
Nu heb ik toch weer interesse voor een W124, de auto waar ik nog taxi in heb gereden als student. Ditmaal moet het dan een benzine worden.
In verband met de milieumaatregelen is een diesel denk ik niet verstandig. Ik wil met de auto op vakantie kunnen en als ik geen enkele stad in mag is dat onhandig. Ik krijg dat mijn vrouw dan ook niet verkocht, met name ook omdat de auto dit ik op het oog heb ook al geen Klima heeft.
Nu de vraag, de verkoper van de auto (een MOPF2 Benzine 4 cylinder E220) zegt dat de auto EURO2 is en een groene 4 sticker heeft in Duitsland. Dat is denk ik goed voor Duitsland maar hoe zit het met Nederland (Rotterdam) en bv. Antwerpen? Als ik op de site van Antwerpen wat invul komt er al gauw te staan ¨Geen toegang tot de LEZ¨ of 35 euro dagpas kopen..
Alles gezien, is het nu nog wel realistisch om een nette W124 te kopen voor duizenden euro´s of zijn de wagens straks toch allemaal voor de sloop?
Daar zit ik nu een beetje mee, wat denken jullie hiervan?
Alvast bedankt,
Math
Alvast bedankt