door Hulzie » do dec 04, 2014 10:46 am
Ik heb ook al zeker 6 jaar eigenlijk geen malleur met oude Benzen in de winter.
Wel zorg ik telkens voor juist afgestelde verstuivers (doe dat zelf) goede vorst beveiliging, goede accu.
Voorval van bevroren blok in het verleden was gewoon eigen schuld, had er nooit geen aandacht gegeven, dat gebeurd me dus niet weer.
Wel heb ik eerder meegemaakt dat met kou, direct na het starten, een soort korte hoest van de startmotor afkomt, dus motor slaat aan, einde werk startmotor, en dan een soort hoest/kugje van 1 seconde, raar maar waar, maar als de kou weg is, was de hoest ook altijd weg. Verklaren kan ik het niet, misschien weet iemand daar iets over.
Voor nu al, lang leve de standkachel op mijn 24 uurs dienstrooster. Zou niet weer zonder webasto standkachel willen in de winter.
S 430 V8 automaat.