W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do jun 08, 2023 7:20 pm

Waar hoort deze Vacuümslang op?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Mafkees

Re: Waar hoort deze Vacuümslang op?

Berichtdoor Maurice. » zo feb 26, 2023 11:05 pm

Mijn auto is een Franse versie met gele mistlampen heb er ook nog Franse kentekenplaten bij voorzien van een zware stalen bodembeschermplaat onder i.p.v. plastic.
De auto is In 1986 door Mercedes in Gabon ,Afrika geleverd. Gabon was toen een Franse kolonie daarna is (welk jaar weet in niet) de auto naar Frankrijk verhuist en in 2011 in de buurt van Avignon gekocht door Nederlanders met 163.000 km op de teller sindsdien July 2021 ben ik de 2 de Nederlandse eigenaar. Ben er wel nieuwsgierig naar wie zon dure bak in Gabon toen aangeschaft heeft.
Originele aflever papieren met de opties waarmee mijn auto is afgeleverd heb ik hier liggen en nog meer papieren.

Grappig dat je dat allemaal weet Richard hoe kan ik zien als dat zo is of mijn auto uitlaatgasrecirculatie heeft. Er zit geen kat op en waarschijnlijk ook geen EGR klep nadat ik ging zoeken op uitlaatgasrecirculatie.
Maurice.
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam: Maurice
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re: Waar hoort deze Vacuümslang op?

Berichtdoor RD500sec » ma feb 27, 2023 9:01 am

Als er EGR op zit, dan zie je op het uitlaatspruitstuk een klep zitten, maar zo te lezen aan jouw reactie zit deze er niet op.
Dan is ook het laatste schema niet van toepassing op jouw auto.
Naar mijn idee zal het tweede schema van toepassing zijn waar ik eerder naar refereerde, het eenvoudige schema zonder koolfilter, met de gele terugslagklep en de restrictie.
Gezien de historie van de auto, de eerste 25 jaar in Franse handen, verbaast het mij niet dat er onderdelen missen. Als een Franse monteur iets niet begrijpt, haalt hij het weg, doet de auto het daarna nog, dan is het "gerepareerd". :S
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur

Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC

Vorige