Hallo mede-forummers,
Zoals jullie weten rij ik met mijn C124 vele kilometers voor woon-werkverkeer. Dit jaar een slordige 50k, de teller staat nu op 310.000 dus goed ingereden.
En wie met een W124 veel kilometers maakt, loopt eerder het risico op slijtage van (vitale) onderdelen. Het is en blijft een 30 jaar oude auto en daar gaat wel eens wat aan kapot.
Na de complete revisie van de automaatbak en een koprevisie, is het nu tijd voor andere onderdelen die gereviseerd dan wel vervangen moeten worden. Ik blijf investeren zodat ik nog langer van deze fantastische auto gebruik kan maken.
De C124 staat momenteel bij de garagist voor de volgende werkzaamheden:
- Revisie van achterdifferentieel. Maakte steeds meer lawaai, kon met moeite nog de autoradio horen. Dus de hoogste tijd voor revisie. Natuurlijk kan ik bij de sloop een tweedehands exemplaar aanschaffen maar dan heb je over een x-aantal maanden weer hetzelfde euvel.
- Vervangen aandrijfasophanglager. Jankte ook steeds meer en dus vervangen met 'das beste oder nichts'.
- Nieuwe waterpomp. Vertoonde lekkage en vervangen door een nieuw exemplaar.
- Vernieuwen schokdempertje spanjuk. Zat teveel speling op dus vervangen.
- Zekering nr. 12 van zekeringkast (kachelblower) in orde maken. Brandde tot 2 keer toe door. Hoogste tijd om het eens goed te laten fixen.
Gekkenwerk? Ach...m'n vakantiegeld is goed besteed en kan ik straks weer vele veilige km's rijden in deze klasbak
Groeten,
Nan.