[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Wat kan er mis zijn aan een airco? : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu wo apr 24, 2024 8:06 pm

Wat kan er mis zijn aan een airco?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Wat kan er mis zijn aan een airco?

Berichtdoor JantjeV8 » ma jul 05, 2010 4:47 pm

Over het algemeen weet ik het wel, maar wat is doorgaans de oorzaak van het niet functioneren van een airco?

Gewoon weer afvullen? Wat kost zoiets
Pomp vastgelopen? Te reviseren of vervangen?
Condensor? Kan die kapot, is ie te vervangen?

Zijn er testmethoden?

Bij voorbaat dank.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Wat kan er mis zijn aan een airco??

Berichtdoor Vincent » ma jul 05, 2010 7:22 pm

Goede avond,

Ik ben geen monteur, dat vooropgesteld.
Voor zover ik weet is de volgorde om te werk te gaan:

Afpersen van het systeem.
Als de druk gelijk blijft wil dit zeggen dat er niet/nauwelijks lekkage in het systeem zit.
Dan kun je het systeem het beste laten vullen met fluor houdend koelmiddel.
Mocht er dan na langere tijd verminderde werking merkbaar zijn kan men met een speciale lamp en bijpassende bril door de fluor zien waar het koelmiddel het systeem verlaat.

Verder is alles uiteraard te vervangen, echter de kosten moeten het je waard zijn.
Een condensor is een soort radiateur die door steenslag / schade beschadigd kan raken en hierdoor kan je koelmiddel ontsnappen.

Bij mijn auto heb ik ook een lichte lekkage (minimaal) bij de pomp. Echter lijkt voorlopig eens per jaar vullen voldoende voor een koude zomer.
Het vullen kost ongeveer € 100.00

Ik hoop dat je snel weer koude lucht uit de roosters voelt, en met snel bedoel ik voor december.........

Groeten Vincent
Vincent
 


Re: Wat kan er mis zijn aan een airco??

Berichtdoor W124500E » di jul 06, 2010 10:13 am

Als je de pomp niet kunt ronddraaien dan heb je daar al een probleem (pomp kost ongeveer 400 tot 500 euro ex inbouw)

Anders is de beschreven procedure prima om te volgen.
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
Avatar gebruiker
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 689
Geregistreerd: ma jul 05, 2010 1:42 pm
Woonplaats: Scheveningen
Roepnaam:
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten