Tja blijft lastig in te schatten.
Een vriend van mij waar ik voor advies mee ging kijken en rijden 4 jr geleden in een 300E automaat uit 1988 die we uiteindelijk destijds meekregen voor 750 eurootjes heeft 2 weken geleden voor het eerst bij de APK na 4 jr een 1e onderhoudsbeurtje laten uitvoeren nu de klok inmiddels op dik 450.000 km staat.
Voor de rest deed hij er nooit iets aan , behalve APK keuringen en er mee naar Parijs rijden en tevens elk jaar met de caravan naar Oostenrijk en gewoon woonwerkverkeer.
Dus zo kan het gaan en dan heb je in een aantal jaren erg weinig kosten en het ding blijft maar als nieuw rijden en geeft geen krimp.
Zelf heb ik wel het e.e.a. in het verleden meegemaakt , zoals versleten nokkenas en dit dient dan vervangen te worden en dan ben je veel meer kwijt in 1 keer als een ander die in een kleine 4 jr amper kosten heeft gehad.
Kijk , een schokbrekertje vervangen of een gebroken veer of zelf het thermostaatje vervangen , dat zijn de kosten niet eens en mogelijk nog leuk om te doen omdat het deels hobby is.
Overigens zijn er nog volop onderdelen te krijgen voor niet te veel geld.
Verder adviseer ik gewoon de kleine en grote beurtjes te geven en tja ook dan kan er opeens een wiellager te horen zijn waardoor je ze gelijk beiden moet vervangen enz.
Dus het blijft moeilijk in te schatten , want iedere W124 rijder heeft weer andere ervaringen.
Ben benieuwd naar verhalen van anderen.
Hopelijk heb je dan alles opgeteld en weer gedeeld door een X aantal reacties een goed beeld voor ogen.