Het is nu do apr 25, 2024 12:21 am
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Papyrus » vr maart 03, 2017 11:28 am
Sinds ik koelsysteem heb gespoeld hoor ik nu water achter mijn dashboard heen en weer gaan , niet altijd maar soms.
vooral als ik een heel scherpe bocht neem.
heb de matten verwijderd en alles is nog kurkdroog, geen sporen van water.
als ik de verwarming opzet merk ik ook geen dampende ruiten of vreemde geur in de wagen.
had dit nog nooit gehoord tot ik het koelwater ververst heb (8 a 9 liter). ik verlies ook geen koelvloeistof.
kan het nu liggen aan:
lucht in het systeem?
voorruitrubber versleten?
-
Papyrus
- Gold Boarder
-
- Berichten: 480
- Geregistreerd: zo okt 31, 2010 9:38 am
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Filipos » vr maart 03, 2017 12:06 pm
Gezien je je koelvloeistof vervangen hebt en het daarvoor geen issue was, zou ik als eerste nagaan of je systeem luchtvrij is. Dat klotsende geluid is niets anders dan lucht in je koelsysteem.
-
Filipos
- Expert Boarder
-
- Berichten: 94
- Geregistreerd: zo aug 16, 2015 9:02 pm
- Woonplaats: Zaltbommel
- Roepnaam:
- Type wagen: 300E-24
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Papyrus » vr maart 03, 2017 12:07 pm
Gewoon alle koelvloeistof verwijderen en terug ingieten met verwarming op vollenbak en motor aan?
-
Papyrus
- Gold Boarder
-
- Berichten: 480
- Geregistreerd: zo okt 31, 2010 9:38 am
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Gombal » vr maart 03, 2017 12:14 pm
In theorie is het genoeg om de verwarming vol open te zetten en dan een stukje te rijden. Had dit ook maar gewoon even lekker doorgetrokken in de toeren met de verwarming vol open en daarna was het stil.
Moet zeggen dat het de ene keer sneller stil wordt als de andere keer. (heb het afgelopen 2 weken ongeveer 4 keer ververst vanwege thermostaat wissel e.d.)
-
Gombal
- Erelid
-
- Berichten: 5423
- Geregistreerd: vr dec 11, 2009 9:26 pm
- Woonplaats: Zeeland
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Papyrus » vr maart 03, 2017 12:26 pm
Ik heb een vermoeden heb dat het Mss ook mijn voorruit rubber is. Dan ligt het water onder de ruitenwisser?
-
Papyrus
- Gold Boarder
-
- Berichten: 480
- Geregistreerd: zo okt 31, 2010 9:38 am
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Gombal » vr maart 03, 2017 2:34 pm
Zijn je afwaterkanalen open? Zitten er 2 onder je ruitenwisser/blowerbak welke aan beide kanten van je versnellingsbak uitkomen, hier zitten platgeknepen stukken aan die wel water doorlaten maar niets teruglaten stromen. Als hier troep inzit loopt het in ieder geval ook niet of moeilijk weg.
Er zitten er ook aan elke kant onder aan de ruit maar dan moet je daar wel water zien staan (en moet er echt veel troep liggen, de slangen verstoppen redelijk makkelijk maar de gaten waar die doorheen lopen zijn een stuk groter.)
-
Gombal
- Erelid
-
- Berichten: 5423
- Geregistreerd: vr dec 11, 2009 9:26 pm
- Woonplaats: Zeeland
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Papyrus » vr maart 03, 2017 3:59 pm
Die van onder de ruit zijn proper had ik al getest en alles stroomt eruit.
Die onder de ruitenwisser heb ik niet gecheckt denk dat die de boosdoener zijn. Dus als daar water inzit hoor je het heen en weer gaan achter je dashboard ?
Zal die in hey weekend checken. Alleen ruitenwisser demonteren en je bent er ?
Merci voor de hulp man.
-
Papyrus
- Gold Boarder
-
- Berichten: 480
- Geregistreerd: zo okt 31, 2010 9:38 am
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Gombal » vr maart 03, 2017 7:45 pm
Volgens mij kun je de uitlopen zien zitten als je boven de versnellingsbak kijkt vanuit de motorruimte.En anders kun je ze voelen zitten in de boog van het schutbord boven de versnellingsbak.
Maar het lijkt me nog steeds veel logischer als het gewoon je koelvloeistofsysteem is, het is tenslotte begonnen nadat je daar aangezeten hebt schrijf je. Dat zou ook een veel logischere verklaring zijn. Lijkt me ook slimmer om het daarin te zoeken.
En dan pas aan andere zaken gaan denken.
Herinner me ook toen ik het duoventiel ertussen uit had gehaald het best lang duurde voordat ik geen geborrel meer hoorde in de verwarming.
-
Gombal
- Erelid
-
- Berichten: 5423
- Geregistreerd: vr dec 11, 2009 9:26 pm
- Woonplaats: Zeeland
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
door Papyrus » za maart 04, 2017 8:15 am
ja klopt is inderdaad veel logischer maar daar ik toch aan het kijken ben dacht ik ineens andere opties te raadplegen moest het dat toch niet zijn. je weet nooit
maar ik zal alle koelvloeistof verwijderen en terug ingieten.
zien wat het geeft.
zoals deze morgend toen ik een ritje had gedaan geen water helemaal niks dan weer
-
Papyrus
- Gold Boarder
-
- Berichten: 480
- Geregistreerd: zo okt 31, 2010 9:38 am
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast