W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 15 okt 2018, 10:30

Zoektocht Oude Eigenaar/Eigenaren

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Mafkees

Zoektocht Oude Eigenaar/Eigenaren

Berichtdoor Boss of a 190 » 28 nov 2017, 18:12

Zoals aangegeven ben ik sinds kort in het bezit van mijn 2e Mercedes. Nu bevalt de combi erg goed en heb ik eigenlijks weinig te klagen. Alleen voor mezelf zou ik graag meer historie willen hebben bij de auto aangezien er niks meer bij zit. Alleen de dealerboekjes, verder geen onderhoudsboekjes ed. Nu wil ik via deze weg, tevens al via facebook aan het zoeken, wie een oude eigenaar is/kent. Ik zou heel graag met diegene in contact willen komen. De auto is in 2011 geimporteerd naar Nederland. En heeft aardig wat eigenaren in de afgelopen 6 jaar gehad. Waarvan ik nr 7 ben. Dus ken je iemand, of denk je iemand te kennen die in het bezit is geweest van mijn Mercedes 300(T)D Combi uit 1986 hoor ik het heeel graag!
Boss of a 190
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam: Willem
Type wagen: E300T Diesel
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.3-16v
1991

Re: Zoektocht Oude Eigenaar/Eigenaren

Berichtdoor RD500sec » 28 nov 2017, 21:14

Je kunt bij de RDW een verzoek indienen, deze benaderen de oude eigenaren en vragen of ze geen bezwaar hebben dat hun naam wordt doorgegeven. (Of de RDW geeft hen jou naam/adres en zij benaderen jou, precies weet ik het niet) Je bent afhankelijk van de goodwill van de oude eigenaren, maar mogelijk levert dat wat op.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC

Berichtdoor Marcellus » 28 nov 2017, 23:48

In 6 jaar tijd 7 eigenaren... Wat zegt dat over die "eigenaren". Dat geen van die eigenaren liefhebber genoeg was om de auto te houden en te koesteren? Ik denk het wel eigenlijk. De combi is waarschijnlijk puur gekocht omdat het lekker goedkoop rijden was. Het mocht vooral niks kosten; dus diesel en 1985/86.

Ik snap je wens om om iets van historie te weten want dat maakt het verhaal compleet. Wat je kunt doen is aan de vorige eigenaar vragen waar hij hem van heeft gekocht. Zo ga je dan steeds terug in de tijd, tot je bij eigenaar nr. 1 in Nederland komt. Ben benieuwd naar je zoektocht! Ik ben zelf de eerste en enige eigenaar van mijn auto in Nederland (6 jaar geleden zelf uit D geïmporteerd). In totaal ben ik de derde eigenaar van mijn auto.
Marcellus
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1992

Berichtdoor wimke » 29 nov 2017, 07:00

RDW lijkt mij het beste,zijn wel kosten aan verbonden !

https://www.rdwcheck.nl/autoverleden/
Groet Wimada !
wimke
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam: Wim
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 1993

Berichtdoor RD500sec » 29 nov 2017, 11:51

In 6 jaar tijd 7 eigenaren... Wat zegt dat over die "eigenaren". Dat geen van die eigenaren liefhebber genoeg was om de auto te houden en te koesteren? Ik denk het wel eigenlijk. De combi is waarschijnlijk puur gekocht omdat het lekker goedkoop rijden was. Het mocht vooral niks kosten; dus diesel en 1985/86.

Je hebt niet naar het formulier gekeken wat is gepost, de eigenaren hebben de auto veelal een paar dagen op naam gehad, dus van het goedkoop rijden zal weinig zijn gekomen.... daartussenin hebben handelaren wel een langere periode op de auto gepast. Het lijkt dat er iets mis is geweest met de auto dat de eigenaren hem na zo’n korte tijd weer verkochten. Maar liefhebbers waren het geen van allen, anders hadden ze het opgelost lijkt mij.
Waarschijnlijk heeft de voorlaatste eigenaar het “probleem” verholpen en is de auto nu bij de huidige eigenaar die wel wat met de auto opheeft.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC

Berichtdoor Marcellus » 30 nov 2017, 02:04

RD500sec schreef:Je hebt niet naar het formulier gekeken wat is gepost, de eigenaren hebben de auto veelal een paar dagen op naam gehad, dus van het goedkoop rijden zal weinig zijn gekomen.... daartussenin hebben handelaren wel een langere periode op de auto gepast.

klopt! zag het later pas..
Marcellus
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1992

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto