Er zijn 10 resultaten gevonden
- do jun 03, 2021 5:35 pm
- Forum: Carrosserie & Exterieur
- Onderwerp: Roestplek herstellen
- Reacties: 6
- Weergaves: 1255
Roestplek herstellen
Ik heb een 250D op het oog die echter aan het voorspatbord de typische roestplek heeft, wel in beperkte mate, zeker geen doorroesting. Ik heb in het verleden op mijn 190D al een paar keer roestplekken behandeld, maar de roest kwam toch vrij snel terug. Als ik de wagen neem zou ik het nu wel beter ...
- wo apr 07, 2021 5:36 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Aircopomp elimineren
- Reacties: 4
- Weergaves: 893
Re: Aircopomp elimineren
Inderdaad, maar de vraag was vooral naar het meerverbruik dat je nog hebt t.o.v. als er geen airco optie aanwezig was.
- ma apr 05, 2021 11:07 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Aircopomp elimineren
- Reacties: 4
- Weergaves: 893
Aircopomp elimineren
Als je bij een 250D met airco de airco niet meer wil gebruiken, wat kan er dan gedaan worden opdat de
aircopomp geen energie meer opneemt van de motor (en zo voor extra verbruik zorgt)?
Of als andere vraag, zal een aircopomp onder alle mogelijke omstandigheden eenzelfde vermogen opnemen van de motor?
aircopomp geen energie meer opneemt van de motor (en zo voor extra verbruik zorgt)?
Of als andere vraag, zal een aircopomp onder alle mogelijke omstandigheden eenzelfde vermogen opnemen van de motor?
- zo feb 14, 2021 9:57 am
- Forum: Carrosserie & Exterieur
- Onderwerp: Lasapparaat voor autoplaatwerk
- Reacties: 3
- Weergaves: 907
Lasapparaat voor autoplaatwerk
Ik ben van plan me een lasapparaat aan te schaffen waar ik o.a. autoplaatwerk mee kan lassen (naast kleine constructies), dit voor hobbygebruik.
Voor het apparaat zelf zou ik een budget van 1000-1700 Euro over hebben. Liefst meteen een degelijk apparaat, zodat ik na een paar jaar niet toch een ander ...
Voor het apparaat zelf zou ik een budget van 1000-1700 Euro over hebben. Liefst meteen een degelijk apparaat, zodat ik na een paar jaar niet toch een ander ...
- za feb 13, 2021 3:27 pm
- Forum: Diesel Specifiek
- Onderwerp: Katalysator op 250D
- Reacties: 1
- Weergaves: 738
Katalysator op 250D
Vanaf welk bouwjaar zou er een katalysator gemonteerd zijn op een 250D?
Als er katalysatoren ingebouwd zijn bij dieselmotoren, is dat vooral landgebonden (bv Duitsland) of was dat algemeen.
Ik ga volgende week een W124 250D bezichtigen maar zou er liever geen katalysator onder hebben (wegens kosten ...
Als er katalysatoren ingebouwd zijn bij dieselmotoren, is dat vooral landgebonden (bv Duitsland) of was dat algemeen.
Ik ga volgende week een W124 250D bezichtigen maar zou er liever geen katalysator onder hebben (wegens kosten ...
- wo jun 03, 2020 9:44 pm
- Forum: Carrosserie & Exterieur
- Onderwerp: Wielen 190D op 250D
- Reacties: 2
- Weergaves: 1042
Wielen 190D op 250D
Een 250D heeft standaard 195 / 65 R15 banden als ik me niet vergis.
Kan ik de wielen van op een 190D (185 / 65 R15, banden blijven op de velgen van de 190 liggen) op een 250D monteren en daar mee in orde zijn voor de (Belgische) keuring?
Kan ik de wielen van op een 190D (185 / 65 R15, banden blijven op de velgen van de 190 liggen) op een 250D monteren en daar mee in orde zijn voor de (Belgische) keuring?
- ma feb 17, 2020 8:48 pm
- Forum: Diesel Specifiek
- Onderwerp: EGR-klep
- Reacties: 4
- Weergaves: 1288
EGR-klep
Is de EGR-klep (klep aangesloten op uitlaatspruitstuk voor teruggave uitlaatgas naar inlaat) vanaf een bepaalde productie datum op iedere OM601 motor gemonteerd?
Ik stel de vraag omdat ik een tweedehands W124 200D weet staan, die van bouwjaar 1992 zou zijn, maar waarop geen EGR-klep te vinden is. Ik ...
Ik stel de vraag omdat ik een tweedehands W124 200D weet staan, die van bouwjaar 1992 zou zijn, maar waarop geen EGR-klep te vinden is. Ik ...
- do aug 29, 2019 8:18 am
- Forum: Algemene vragen over jouw auto
- Onderwerp: W124 mopf 1-2-3
- Reacties: 7
- Weergaves: 2484
Re: W124 mopf 1-2-3
Ik moet mijn bovenstaand bericht corrigeren. Ik heb de mopf nummer verkeerdelijk geïnterpreteerd.
Ik bedoelde eigenlijk premopf, mopf1 en mopf2 in plaats van respectievelijk mopf1, mopf2 en mopf3.
Ik zat met de termen van mk1, mk2 en mk3 in mijn hoofd, waarbij mk1 dus de premopf is.
Mijn excuses ...
Ik bedoelde eigenlijk premopf, mopf1 en mopf2 in plaats van respectievelijk mopf1, mopf2 en mopf3.
Ik zat met de termen van mk1, mk2 en mk3 in mijn hoofd, waarbij mk1 dus de premopf is.
Mijn excuses ...
- wo aug 28, 2019 3:54 pm
- Forum: Algemene vragen over jouw auto
- Onderwerp: W124 mopf 1-2-3
- Reacties: 7
- Weergaves: 2484
W124 mopf 1-2-3
Ik ben volop op zoek naar een W124 200D of 250D, liefst de mopf 2 of 3.
De optische verschillen tussen mopf 2 en 3 ken ik, maar welke zaken zijn er technisch aangepast?
Van wat ik al gehoord heb zou de mopf 2 alvast een stuk beter zijn dan de pre-facelift.
Ik dacht dat roestbestendigheid en wellicht ...
De optische verschillen tussen mopf 2 en 3 ken ik, maar welke zaken zijn er technisch aangepast?
Van wat ik al gehoord heb zou de mopf 2 alvast een stuk beter zijn dan de pre-facelift.
Ik dacht dat roestbestendigheid en wellicht ...
- zo jan 13, 2019 12:15 am
- Forum: Even voorstellen
- Onderwerp: Andyam
- Reacties: 1
- Weergaves: 743
Andyam
Ik ben dus Andy. Ik heb momenteel een 190D waar ik regelmatig aan sleutel.
Ik ben echter op uitkijk voor een 124 200D, vandaar dat ik hier wat informatie wil opdoen.
Ik ben echter op uitkijk voor een 124 200D, vandaar dat ik hier wat informatie wil opdoen.
