Met alle respect, maar een goede vergelijking van kwaliteit, kan je alleen doen als je precies weet wat een verdeelkap doet, waar hij aan moet voldoen en hoe je dat moet testen; niet van "kijken naar" en denken wat jij ervan vindt.
Ik zie dat de nieuwe verdeelkap de pinnen beter geïsoleerd heeft ...
Er zijn 83 resultaten gevonden
- vr mei 29, 2020 11:28 am
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Kwaliteit verdeelkap Bosch
- Reacties: 3
- Weergaves: 896
- di mei 19, 2020 10:47 am
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
- Reacties: 57
- Weergaves: 8725
Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Volgens mij hadden we het daar op de eerste pagina al over maar ben jij de andere kant op gaan zoeken.
Door wat jij schrijft (pen niet, d wel) kreeg ik toen al de indruk dat het belastingafhankelijk was.
Belasting is wat anders dan de meesten denken; dat is niet zomaar een beetje gas geven, maar ...
Door wat jij schrijft (pen niet, d wel) kreeg ik toen al de indruk dat het belastingafhankelijk was.
Belasting is wat anders dan de meesten denken; dat is niet zomaar een beetje gas geven, maar ...
- zo mei 17, 2020 8:31 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
- Reacties: 57
- Weergaves: 8725
Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Wat zie jij dan als groeven Gionanni?
Volgens mij kijk jij naar het stukje recht in het midden van de foto? Dat is geen bewerkt stuk en zegt dus niets.
Ik zie alleen helemaal bovenaan en helemaal onderaan een stukje nokrol, maar dat is amper te zien.
Hier valt dus niets uit op te maken voor ons.
Volgens mij kijk jij naar het stukje recht in het midden van de foto? Dat is geen bewerkt stuk en zegt dus niets.
Ik zie alleen helemaal bovenaan en helemaal onderaan een stukje nokrol, maar dat is amper te zien.
Hier valt dus niets uit op te maken voor ons.
- zo mei 17, 2020 4:52 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
- Reacties: 57
- Weergaves: 8725
Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Dat stukje wat je ziet in het midden van de foto, is niet het stukje waar het om gaat.
Ik had liever foto's gezien van de nokken zelf.
Ik had liever foto's gezien van de nokken zelf.
- vr mei 15, 2020 2:02 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: 300E Stationair probleem - Pendelen
- Reacties: 29
- Weergaves: 4820
Re: 300E Stationair probleem - Pendelen
Ik heb weinig tijd nu, maar dat ovp relais; meet ook echt eens?
Zekeringen waren bij mij ook heel, maar ├®├®n "kanaal" stuurde hij toch mooi niet door!
Zekeringen waren bij mij ook heel, maar ├®├®n "kanaal" stuurde hij toch mooi niet door!
- do mei 14, 2020 11:40 am
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Verstuivers afpersen
- Reacties: 64
- Weergaves: 13272
Re: Verstuivers afpersen
Weet niet wat die Ford er voor de rest mee deed (zat ook een ECU in die van alles berekende maar met de power box haalde je 2 kilometer meer uit een liter.
Mooi, zitten we op ├®├®n lijn ;)
Ik vind die Ford wel interessant.
Die powerbox doet een x-aantal zaken, welke dat zijn weten we ...
- do mei 14, 2020 12:54 am
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Verstuivers afpersen
- Reacties: 64
- Weergaves: 13272
Re: Verstuivers afpersen
Dan begrijpen we elkaar verkeerd; we praten in ieder geval langs elkaar heen.
Die openingstijd, die zin die ik aanhaalde van jou, ging toch over die Ford, die elektronisch aangestuurde? Je had de druk gefaket daarmee.
Die bedoelde ik; dan blijft de inspuittijd eender.
Bij mechanische inspuiting, heb ...
Die openingstijd, die zin die ik aanhaalde van jou, ging toch over die Ford, die elektronisch aangestuurde? Je had de druk gefaket daarmee.
Die bedoelde ik; dan blijft de inspuittijd eender.
Bij mechanische inspuiting, heb ...
- wo mei 13, 2020 9:36 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Verstuivers afpersen
- Reacties: 64
- Weergaves: 13272
Re: Verstuivers afpersen
Dit resulteert niet in meer brandstof maar onder hogere druk ingespoten en dus fijner verneveld.
Vraag me dus af of als ik mijn verstuivers op 150 bar zet ik ook een verlaging van mijn verbruik oplevert.
Als ik mij hierin mag mengen?
De eerste stelling is niet geheel waar; openingstijd blijft ...
Vraag me dus af of als ik mijn verstuivers op 150 bar zet ik ook een verlaging van mijn verbruik oplevert.
Als ik mij hierin mag mengen?
De eerste stelling is niet geheel waar; openingstijd blijft ...
- za mei 09, 2020 3:11 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
- Reacties: 57
- Weergaves: 8725
Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Die is ook prima; er zijn 1001 manieren en velen zijn gewoon goed hoor. Key is om dan voor de makkelijkste te gaan; die coax dus in jouw geval.
- vr mei 08, 2020 10:34 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
- Reacties: 57
- Weergaves: 8725
Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Ehh, niet de mooiste maar kan ook; hang het andere uiteinde dan wel dichtbij massa; de secundaire spoel moet wel zijn wederkerige inductiespanning kwijt kunnen.Blauwe Hap schreef:voor onsteking trek je gewoon de bobinekabel van je verdeler
- do mei 07, 2020 9:49 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
- Reacties: 57
- Weergaves: 8725
Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Kan weinig kwaad, zorg maar gewoon dat het contact uit staat als je dat doet.
Maar ik moet het me voor de geest halen hoe het eruit ziet en dat kan ik nu niet.
Haal maar gewoon de 1 van de bobine los.
Maar ik moet het me voor de geest halen hoe het eruit ziet en dat kan ik nu niet.
Haal maar gewoon de 1 van de bobine los.
- do mei 07, 2020 4:36 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
- Reacties: 57
- Weergaves: 8725
Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe dat zo zit, maar bijvoorbeeld als er een (multi)stekker op de ontstekingstoren zit haal je die los, anders de "1" aansluiting van de bobine, mag ook.
- do mei 07, 2020 3:50 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
- Reacties: 57
- Weergaves: 8725
Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Procedure klopt wel, mooi zou zijn om ook de ontsteking af te koppelen.
Gaspedaal in; kijkdown maakt niet uit; het gaat erom dat de gasklep zelf open is.
Starten tot de meter niet verder gaat is het niet helemaal.......
Het is een vergelijkingstest bovenal daar de meter vast niet gekalibreerd is ...
Gaspedaal in; kijkdown maakt niet uit; het gaat erom dat de gasklep zelf open is.
Starten tot de meter niet verder gaat is het niet helemaal.......
Het is een vergelijkingstest bovenal daar de meter vast niet gekalibreerd is ...
- za mei 02, 2020 12:25 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Fan slaat niet
- Reacties: 21
- Weergaves: 2552
Re: Fan slaat niet
En toch, omdat de diagnose in beide gevallen erg simpel kan zijn, ben ik erg benieuwd of het nu daadwerkelijk een visco-koppeling is, of, zoals ik het ken, een elektromagnetische koppeling?
Die laatste wordt vaak voor de eerste aangezien, danwel zo genoemd. Je weet wel, in het rijtje foute ...
Die laatste wordt vaak voor de eerste aangezien, danwel zo genoemd. Je weet wel, in het rijtje foute ...
- vr mei 01, 2020 1:57 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Fan slaat niet
- Reacties: 21
- Weergaves: 2552
Re: Fan slaat niet
Is het echt een visco-koppeling?
Ben benieuwd, meende dat deze modellen dat niet hadden; plaats eens een plaatje?
(Is voor storingzoeken ook wel erg relevant)
Ben benieuwd, meende dat deze modellen dat niet hadden; plaats eens een plaatje?
(Is voor storingzoeken ook wel erg relevant)
- vr apr 24, 2020 3:39 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: 200 slaat af en toe niet aan
- Reacties: 9
- Weergaves: 1316
Re: 200 slaat af en toe niet aan
Ik heb ook wel de indruk dat je misschien iets te snel dingen aan het vervangen bent.
Stroomverdeler versleten? Wat precies, hoe zie je dat?
Als je de verdeelkap bedoelt, dat kan, als je de toren zelf bedoelt; ehhhh.......
Maar de kap bijvoorbeeld, een beetje ingeslagen punten, is al zo na een week ...
Stroomverdeler versleten? Wat precies, hoe zie je dat?
Als je de verdeelkap bedoelt, dat kan, als je de toren zelf bedoelt; ehhhh.......
Maar de kap bijvoorbeeld, een beetje ingeslagen punten, is al zo na een week ...
- do apr 23, 2020 1:31 am
- Forum: Techniek
- Onderwerp: 200 slaat af en toe niet aan
- Reacties: 9
- Weergaves: 1316
Re: 200 slaat af en toe niet aan
Had je niet pas de koppakking gedaan bij deze auto?
Heb je dan niet ergens een foutje gemaakt?
(Vacu├╝m)slangetje verkeerd, pakking die niet goed afdicht (valse lucht), ontsteking niet goed op tijd, distributie tandje verkeerd.....enz. enz.
Zijn allemaal foutjes die zomaar gemaakt worden bij een ...
Heb je dan niet ergens een foutje gemaakt?
(Vacu├╝m)slangetje verkeerd, pakking die niet goed afdicht (valse lucht), ontsteking niet goed op tijd, distributie tandje verkeerd.....enz. enz.
Zijn allemaal foutjes die zomaar gemaakt worden bij een ...
- vr apr 17, 2020 9:27 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Vervangen oliefilter
- Reacties: 19
- Weergaves: 2324
Re: Vervangen oliefilter
Mooi zo!
(Kostte mij toch minder moeite dan jou
)
(Kostte mij toch minder moeite dan jou
- vr apr 17, 2020 6:14 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Vervangen oliefilter
- Reacties: 19
- Weergaves: 2324
Re: Vervangen oliefilter
Dan zat hij erg vast.
Maar je hebt iig een tool die het kan; ik hoef geen geld over te maken dus.
Maar je hebt iig een tool die het kan; ik hoef geen geld over te maken dus.
- wo apr 15, 2020 5:03 pm
- Forum: Techniek
- Onderwerp: Vervangen oliefilter
- Reacties: 19
- Weergaves: 2324
Re: Vervangen oliefilter
Op 100%!
Lukt het niet, betaal ik hem voor je.
Lukt het niet, betaal ik hem voor je.
