Er zijn 83 resultaten gevonden

door Merida
vr mei 29, 2020 11:28 am
Forum: Techniek
Onderwerp: Kwaliteit verdeelkap Bosch
Reacties: 3
Weergaves: 896

Re: Kwaliteit verdeelkap Bosch

Met alle respect, maar een goede vergelijking van kwaliteit, kan je alleen doen als je precies weet wat een verdeelkap doet, waar hij aan moet voldoen en hoe je dat moet testen; niet van "kijken naar" en denken wat jij ervan vindt.

Ik zie dat de nieuwe verdeelkap de pinnen beter geïsoleerd heeft ...
door Merida
di mei 19, 2020 10:47 am
Forum: Techniek
Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Reacties: 57
Weergaves: 8725

Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.

Volgens mij hadden we het daar op de eerste pagina al over maar ben jij de andere kant op gaan zoeken.

Door wat jij schrijft (pen niet, d wel) kreeg ik toen al de indruk dat het belastingafhankelijk was.
Belasting is wat anders dan de meesten denken; dat is niet zomaar een beetje gas geven, maar ...
door Merida
zo mei 17, 2020 8:31 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Reacties: 57
Weergaves: 8725

Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.

Wat zie jij dan als groeven Gionanni?
Volgens mij kijk jij naar het stukje recht in het midden van de foto? Dat is geen bewerkt stuk en zegt dus niets.
Ik zie alleen helemaal bovenaan en helemaal onderaan een stukje nokrol, maar dat is amper te zien.

Hier valt dus niets uit op te maken voor ons.
door Merida
zo mei 17, 2020 4:52 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Reacties: 57
Weergaves: 8725

Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.

Dat stukje wat je ziet in het midden van de foto, is niet het stukje waar het om gaat.
Ik had liever foto's gezien van de nokken zelf.
door Merida
vr mei 15, 2020 2:02 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: 300E Stationair probleem - Pendelen
Reacties: 29
Weergaves: 4820

Re: 300E Stationair probleem - Pendelen

Ik heb weinig tijd nu, maar dat ovp relais; meet ook echt eens?
Zekeringen waren bij mij ook heel, maar ├®├®n "kanaal" stuurde hij toch mooi niet door!
door Merida
do mei 14, 2020 11:40 am
Forum: Techniek
Onderwerp: Verstuivers afpersen
Reacties: 64
Weergaves: 13272

Re: Verstuivers afpersen


Weet niet wat die Ford er voor de rest mee deed (zat ook een ECU in die van alles berekende maar met de power box haalde je 2 kilometer meer uit een liter.

Mooi, zitten we op ├®├®n lijn ;)

Ik vind die Ford wel interessant.
Die powerbox doet een x-aantal zaken, welke dat zijn weten we ...
door Merida
do mei 14, 2020 12:54 am
Forum: Techniek
Onderwerp: Verstuivers afpersen
Reacties: 64
Weergaves: 13272

Re: Verstuivers afpersen

Dan begrijpen we elkaar verkeerd; we praten in ieder geval langs elkaar heen.
Die openingstijd, die zin die ik aanhaalde van jou, ging toch over die Ford, die elektronisch aangestuurde? Je had de druk gefaket daarmee.
Die bedoelde ik; dan blijft de inspuittijd eender.
Bij mechanische inspuiting, heb ...
door Merida
wo mei 13, 2020 9:36 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Verstuivers afpersen
Reacties: 64
Weergaves: 13272

Re: Verstuivers afpersen

Dit resulteert niet in meer brandstof maar onder hogere druk ingespoten en dus fijner verneveld.

Vraag me dus af of als ik mijn verstuivers op 150 bar zet ik ook een verlaging van mijn verbruik oplevert.


Als ik mij hierin mag mengen?
De eerste stelling is niet geheel waar; openingstijd blijft ...
door Merida
za mei 09, 2020 3:11 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Reacties: 57
Weergaves: 8725

Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.

Die is ook prima; er zijn 1001 manieren en velen zijn gewoon goed hoor. Key is om dan voor de makkelijkste te gaan; die coax dus in jouw geval.
door Merida
vr mei 08, 2020 10:34 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Reacties: 57
Weergaves: 8725

Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.

Blauwe Hap schreef:voor onsteking trek je gewoon de bobinekabel van je verdeler
Ehh, niet de mooiste maar kan ook; hang het andere uiteinde dan wel dichtbij massa; de secundaire spoel moet wel zijn wederkerige inductiespanning kwijt kunnen.
door Merida
do mei 07, 2020 9:49 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Reacties: 57
Weergaves: 8725

Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.

Kan weinig kwaad, zorg maar gewoon dat het contact uit staat als je dat doet.
Maar ik moet het me voor de geest halen hoe het eruit ziet en dat kan ik nu niet.

Haal maar gewoon de 1 van de bobine los.
door Merida
do mei 07, 2020 4:36 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Reacties: 57
Weergaves: 8725

Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.

Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe dat zo zit, maar bijvoorbeeld als er een (multi)stekker op de ontstekingstoren zit haal je die los, anders de "1" aansluiting van de bobine, mag ook.
door Merida
do mei 07, 2020 3:50 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.
Reacties: 57
Weergaves: 8725

Re: Tikkend geluid bij stationair / hoge toerental.

Procedure klopt wel, mooi zou zijn om ook de ontsteking af te koppelen.

Gaspedaal in; kijkdown maakt niet uit; het gaat erom dat de gasklep zelf open is.

Starten tot de meter niet verder gaat is het niet helemaal.......
Het is een vergelijkingstest bovenal daar de meter vast niet gekalibreerd is ...
door Merida
za mei 02, 2020 12:25 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Fan slaat niet
Reacties: 21
Weergaves: 2552

Re: Fan slaat niet

En toch, omdat de diagnose in beide gevallen erg simpel kan zijn, ben ik erg benieuwd of het nu daadwerkelijk een visco-koppeling is, of, zoals ik het ken, een elektromagnetische koppeling?

Die laatste wordt vaak voor de eerste aangezien, danwel zo genoemd. Je weet wel, in het rijtje foute ...
door Merida
vr mei 01, 2020 1:57 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Fan slaat niet
Reacties: 21
Weergaves: 2552

Re: Fan slaat niet

Is het echt een visco-koppeling?
Ben benieuwd, meende dat deze modellen dat niet hadden; plaats eens een plaatje?

(Is voor storingzoeken ook wel erg relevant)
door Merida
vr apr 24, 2020 3:39 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: 200 slaat af en toe niet aan
Reacties: 9
Weergaves: 1316

Re: 200 slaat af en toe niet aan

Ik heb ook wel de indruk dat je misschien iets te snel dingen aan het vervangen bent.
Stroomverdeler versleten? Wat precies, hoe zie je dat?
Als je de verdeelkap bedoelt, dat kan, als je de toren zelf bedoelt; ehhhh.......
Maar de kap bijvoorbeeld, een beetje ingeslagen punten, is al zo na een week ...
door Merida
do apr 23, 2020 1:31 am
Forum: Techniek
Onderwerp: 200 slaat af en toe niet aan
Reacties: 9
Weergaves: 1316

Re: 200 slaat af en toe niet aan

Had je niet pas de koppakking gedaan bij deze auto?
Heb je dan niet ergens een foutje gemaakt?
(Vacu├╝m)slangetje verkeerd, pakking die niet goed afdicht (valse lucht), ontsteking niet goed op tijd, distributie tandje verkeerd.....enz. enz.
Zijn allemaal foutjes die zomaar gemaakt worden bij een ...
door Merida
vr apr 17, 2020 9:27 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Vervangen oliefilter
Reacties: 19
Weergaves: 2324

Re: Vervangen oliefilter

Mooi zo!
(Kostte mij toch minder moeite dan jou ;) )
door Merida
vr apr 17, 2020 6:14 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Vervangen oliefilter
Reacties: 19
Weergaves: 2324

Re: Vervangen oliefilter

Dan zat hij erg vast.
Maar je hebt iig een tool die het kan; ik hoef geen geld over te maken dus.
door Merida
wo apr 15, 2020 5:03 pm
Forum: Techniek
Onderwerp: Vervangen oliefilter
Reacties: 19
Weergaves: 2324

Re: Vervangen oliefilter

Op 100%!

Lukt het niet, betaal ik hem voor je.