Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Bericht door Youpy »

Youpy schreef:Eerst 50 euro betalen voor vrijstellingoldtimer en nu weer 45 euro om in beroep te gaan omdat je bezwaar is afgewezen, elk kwartaal ?? :dry:

https://www.vrijstellingoldtimer.nl/bez ... rift-maken

Blijven we nou betalen?? Hoeveel nog?? Bodemloze put...
Had vrijstellingoldtimer dat van te voren niet kunnen melden?!
Ze hebben toch zo'n goede advocaat?! :S
Reactie VrijstellingOldtimer via de mail:

De 50 euro is een vrijwillige donaties om onder andere ook onze advocaatkosten te betalen. Daarnaast wordt er achter de schermen hard gewerkt aan allerlei generators.
Wat betreft die 45 euro, dan zijn kosten die de Rechtbank vraagt.
Dat is altijd zo als je in Nederland een rechtzaak start.
Wij gaan er vanuit dat het niet elke kwartaal zo gaat lopen aangezien wij druk in onderhandeling zijn.

Met vriendelijke groet,
Muriël van Asselt
Stichting Autobelangen

Mijn reactie daar op:

Beste Muriël,

"Wat betreft die 45 euro, dan zijn kosten die de Rechtbank vraagt. Dat is altijd zo als je in Nederland een rechtzaak start."

Dat dat zo zou kunnen lopen wisten jullie of jullie advocaat van te voren waarschijnlijk al, maar dat is niet medegedeeld toen er 50 euro door jullie gevraagd werd.
Niet iedereen in Nederland is waarschijnlijk van deze gang van zaken op de hoogte en loopt nu tegen extra kosten aan die ze van te voren niet aan zagen komen.
Volgens mij zijn er veel mensen die jullie die 50 euro betaald hebben omdat ze dachten dat daar de kous mee af zou zijn en er nu bekocht vanaf komen omdat ze die extra kosten niet kunnen dragen.

Ik, en ik denk meerdere. krijg het gevoel dat jullie deze informatie misschien wel bewust hebben achter gehouden zodat er meer mensen met jullie voor die 50 euro in zee gingen.
Waarschijnlijk hadden er dan veel minder mensen jullie die 50 euro betaald om met jullie zaak mee te doen.
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Haalt toch niks uit allemaal en je trek aan het laaste end ook hun.Heb de generator gebruikt en gedoneerd alles volgens de instructies uitgevoerd afwachten afgewezen.Daar leg ik me bij neer want het is zoals het is!
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5

Bericht door JosW124 »

"Daar leg ik me bij neer want het is zoals het is!"

het is zo als het is omdat men het zelf toelaat en er nog voor gaat stemmen ook.
Weinig te klagen dus....
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
Ophetwater

Bericht door Ophetwater »

Het eerste principe van de politiek is: alles wat jij doet is verkeerd en zal verkeerd blijven totdat ik het doe.
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder

En zo is het!!
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5

Bericht door JosW124 »

Wat is zo, Sander?
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Michel
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja

Bericht door W124500E »

Youpy schreef:
Youpy schreef:Eerst 50 euro betalen voor vrijstellingoldtimer en nu weer 45 euro om in beroep te gaan omdat je bezwaar is afgewezen, elk kwartaal ?? :dry:

https://www.vrijstellingoldtimer.nl/bez ... rift-maken

Blijven we nou betalen?? Hoeveel nog?? Bodemloze put...
Had vrijstellingoldtimer dat van te voren niet kunnen melden?!
Ze hebben toch zo'n goede advocaat?! :S
Reactie VrijstellingOldtimer via de mail:

De 50 euro is een vrijwillige donaties om onder andere ook onze advocaatkosten te betalen. Daarnaast wordt er achter de schermen hard gewerkt aan allerlei generators.
Wij gaan er vanuit dat het niet elke kwartaal zo gaat lopen aangezien wij druk in onderhandeling zijn.

Met vriendelijke groet,
Muriël van Asselt
Stichting Autobelangen

Mijn reactie daar op:

Beste Muriël,

"Wat betreft die 45 euro, dan zijn kosten die de Rechtbank vraagt. Dat is altijd zo als je in Nederland een rechtzaak start."

Dat dat zo zou kunnen lopen wisten jullie of jullie advocaat van te voren waarschijnlijk al, maar dat is niet medegedeeld toen er 50 euro door jullie gevraagd werd.
Niet iedereen in Nederland is waarschijnlijk van deze gang van zaken op de hoogte en loopt nu tegen extra kosten aan die ze van te voren niet aan zagen komen.
Volgens mij zijn er veel mensen die jullie die 50 euro betaald hebben omdat ze dachten dat daar de kous mee af zou zijn en er nu bekocht vanaf komen omdat ze die extra kosten niet kunnen dragen.

Ik, en ik denk meerdere. krijg het gevoel dat jullie deze informatie misschien wel bewust hebben achter gehouden zodat er meer mensen met jullie voor die 50 euro in zee gingen.
Waarschijnlijk hadden er dan veel minder mensen jullie die 50 euro betaald om met jullie zaak mee te doen.
Ter goede trouw kun je ook wat informatie achterhouden, het mooie is je liegt niet maar verteld gewoon niet alles :D

Bodemloze put, niets van begrepen die donaties, nog steeds geen openheid van zaken hoeveel mensen 50 euro hebben gedoneerd en waar het voor gebruikt is :liar:
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
Teije

Bericht door Teije »

Waar die 50 euro voor gebruikt is? :blink:
Waarschijnlijk om de initiatief nemer(s) eigen MRB te betalen. ;)
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Wat is zo sander?.Dat gold voor ophetwater
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 250TD

Bericht door DJS »

Wel een leuk stukje voor zo'n autosite:
http://www.autoweek.nl/weblog/3044/ware ... eelrijders
PCC124

Bericht door PCC124 »

De reden dat de nederlander zich niet kan organiseren in een pact, wordt door een aantal sprekers hiervoor geillustreerd:

"zie je wel, je moet niets doen want het heeft toch geen zin."

Daarom wint NL ook nooit t WK. Geen winners mentaliteit.
Op zich mag iedereen denken en doen wat hij wil, maar je moet niet zeuren dat je niets krijgt als je niets doet.
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D

Bericht door Youpy »

Youpy schreef: Reactie VrijstellingOldtimer via de mail:

Met vriendelijke groet,
Muriël van Asselt
Stichting Autobelangen

Mijn reactie daar op:

Beste Muriël,

Helaas geen reactie meer op terug gehad.... :S :snooty:

Ik geloof best dat ze ter goede trouw handelen, maar niet het hele verhaal vertellen en niet meer reageren vind ik absoluut niet netjes!
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Ophetwater

Bericht door Ophetwater »

Ik hoop maar dat optijd zijn met aanleveren van de gronden voor beroep. Anders is die 45 euri voor niks. Ben benieuwd!
Stersteen

Bericht door Stersteen »

Pas op voor gratis belminuten KPN. Met de nieuwe topman weet je niet waar je aan toe bent! Opzeggen zou ik zeggen.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Ik heb begrip voor mensen die uit woede of onmacht geld doneren aan die stichting. Advocaten zijn duur maar niet zo
duur als hier wordt voorgegeven. In eerste aanleg bedragen die kosten maximaal 6000 euro.
Dat bedrag is al lang binnen. De kosten voor de rechtbank waar opnieuw om wordt gevraagd zitten daar in, dat gaat om griffierecht. Dat is slechts een paar honderd euro.

De kansen dat de zaak gewonnen wordt zijn overigens erg klein.
De Nederlandse staat schaaft voortdurend aan verworven rechten op een manier die private partijen ogenblikkelijk voor de rechter zou brengen. Daarbij denk ik aan de afbraak van de sociale zekerheid.
Werknemers betaalden tientallen jaren voor WW en WAO. Op het moment dat ze daar aanspraak op moeten maken zijn de regelingen fors beperkt. Geen schijn van kans dit bij de rechter aan te vechten.
PCC124

Bericht door PCC124 »

Ben het wel met je eens hoor, Paul, maar om, zonder alle feiten te weten van een partij die voor onze belangen knokt, te suggereren dat er nogal wat aan de strijkstok zou blijven hangen gaat me veel te ver.
Wanneer overheidsbesluiten niet meer aan gevochten worden krijgt men helemaal het idee dat men vrij spel heeft. Deze strategie wordt in heel veel bedrijven (en overheidsinstellingen) gebezigd en wanneer geen tegengas wordt gegeven, krijgt de betreffende managementlaag juist de credits voor het aantonen dat de bezuiniging bewezen mogelijk was. En geef ze dan eens ongelijk want het wordt toch geslikt? Wanneer de bezuiniging echt (humaan) mogelijk was geweest was het effect toch hetzelfde?!(nl goed mogelijk)

Een beetje strijdvaardigheid kan geen kwaad. Opgeven kan altijd nog.
TurboPapagaai
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door TurboPapagaai »

Ik heb vandaag van de belastingdienst het voorstel gekregen om ipv individueel een rechtszaak met ze te voeren over 2 van mijn auto's om een vaststellingsovereenkomst te tekenen en daarmee aan te sluiten bij de proefprocessen van de stichting autobelangen.

Al meer mensen die hier bericht van hebben gehad ?
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
BenzMercedes
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Jack
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1992

Bericht door BenzMercedes »

Allemaal erg dat er belasting betaalt moeten worden, maar wat veel zorgelijker is: dat onze bolides dadelijk niet meer van de openbare weg gebruikt mogen maken. Althans, niet overal. De zgn. milieuzone rukken op in de binnensteden in de randstad. Volgende stap is de rest van Nederland. Maar ondertussen wel het volle pond wegenbelasting. Dat is waar nu de energie in gestoken zou moeten worden.
Now you know what a car should be like
Orion
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.0

Bericht door Orion »

TurboPapagaai schreef:Ik heb vandaag van de belastingdienst het voorstel gekregen om ipv individueel een rechtszaak met ze te voeren over 2 van mijn auto's om een vaststellingsovereenkomst te tekenen en daarmee aan te sluiten bij de proefprocessen van de stichting autobelangen.

Al meer mensen die hier bericht van hebben gehad ?
Dat zijn mooie berichten, stuur je of geef je dit ook door aan stichting autobelangen?. Die zullen dit ook wel graag willen weten voor de proefprocessen.
Grtz Orion.

Afbeelding Lucht massa meter/ Potmeter nodig? Geef me een PB.
TurboPapagaai
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door TurboPapagaai »

Uiteraard, gaat waarschijnlijk vanavond hun kant op.
Het is een vaststellingsovereenkomst die mede door autobelangen tot stand is gekomen.
( schrijft de belastingdienst )
Eerst maar eens kijken of de tekst klopt.

Off-topic:
Auto's niet meer in de binnensteden treft niet alleen oldtimers.
Maar een grote groep (diesel) rijders.
Wat mij betreft staat t je vrij daar een topic over te beginnen.
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
Plaats reactie