Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.
Tokkel124

Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???

Bericht door Tokkel124 »

lol..vandaag ook verklikkerlichtje aangepakt.
Al "3" dagen mee bezig geweest. Bleef maar branden bij stadslicht.

Bleek eerst een slechte klem van het stadslicht rechts te zijn.
Toen een 5W lampje links.
Toen weer de klem rechts.
Toen stadslichts links opeens defect. Zucht.

Kijk morgen wel verder dacht ik gisteren. Eerst ff 8-loch velgen ophalen in Friesland.
Rij ik een een fuik...
Belastingdienst. Blazen. Kentekencheck.Douane. Verlichtingscontrole!
Maakten ze geen punt van. " De ANWB staat daar, die helpen u graag"
Mooi dacht ik, laat hem ff kijken.
Half uur later: ANWB kerel kreeg het verklikkerlampje ook niet uit.
Wel 3 nieuwe lampen..

Kijk ik vanmorgen voor de 10e keer. Blijkt er RA 5w is te zitten ipv 10W.
Had die ANWB kerel nog netjes een nieuwe in gezet!
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Dat is vaak een reden voor een storing terwijl 10 Watt toch al zeker 15 jaar de norm is voor achterlichten.
Enige uitzondering wanneer het achterlicht gecombineerd is met het remlicht, dan is het achterlicht wel 5 Watt.
De reden om over te gaan op 10 Watt is simpel. 5 Watt lampjes zijn vrij kwetsbaar en gaan relatief vaak stuk.
10 Watt geeft ook wat meer licht, dat is meegenomen.
Ce230

Bericht door Ce230 »

Andere koplampen geplaatst en twee lampjes in het interieur vervangen. Toch prachtig om te zien hoe gemakkelijk dat is. Binnenkort als m'n garagist tijd heeft de oliën laten vervangen. Die garagist heeft zelf 17 jaar met een 250D gereden en heeft 'm onlangs verkocht met 700 000 km op de teller. En de koper gaat er weer vrolijk verder mee rijden...
Merso68

Bericht door Merso68 »

Vandaag heb ik andere bak achter mijn turbo gemonteerd en ja hoor hij schakeld weer als de nieuwe...wat een verschil man man..bij aankoop zat er geen turbobak onder maar een bak van een 250D daar kwam ik later achter!!! Wat een stelletje knutselaars zeg bah bah ik had al schakelproblemen dus gelijk op marktplaats een bak gescoord voor een goed prijsje en nu is het een originele turbobak wat een verschil in het schakelen.
Combi-Power

Bericht door Combi-Power »

Fijn die raam sponningen nieuw gelast en zit weer voor jaren!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (77.81 KiB) 2995 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (134.93 KiB) 2995 keer bekeken
E280 combi
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Roepnaam: John
Type wagen: E280
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee

Bericht door E280 combi »

Vandaag motorkapkabel vernieuwd ging ineens niet meer open,wat een gefriemel :blink: .En ook nog even velgen weggebracht worden weer als nieuw dankzij de plaatselijke vakman,en Roland bedankt voor de tip.Heb ze trouwens bij forumlid 124 "Maickel" gehaald,jonge jonge wat een hoop spul heeft hij liggen.
Sefa073
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Sefa
Type wagen: E200 Cabriolet
Bouwjaar: 1994
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: C126 500SEC koenig specials,
Audi A3 8V 1.6tdi

Bericht door Sefa073 »

Als het goed is ga ik over enkele uren afscheid nemen van de 300..
Hij gaat als donor naar België waar ze een goede motor zochten
┬┤t is wel een ander gezicht zeg! :lol:
IMG_9859.JPG
IMG_9859.JPG (345.42 KiB) 2873 keer bekeken
IMG_9904.JPG
IMG_9904.JPG (171.29 KiB) 2873 keer bekeken
Benz 190

Bericht door Benz 190 »

Nieuwe hoofdremcilinder en rembekrachtiger opgehaald .
De remmerij deed het niet meer.
Dus even afwachten hoe het gaat lopen.
Verleden jaar ook al een andere hoofdremcilindercilinder geplaatst maar er kwam geen olie meer uit de ontluchtingsnippel.
Zelfs niet uit de hoofdremcilinder dus daarom een andere met bekrachtigen opgehaald.
Vanavond deze even plaatsen.
Johnnie
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Kijk ook eens naar je remslangen. Zit de eerste montage er nog onder dan kunnen een paar nieuwe remslangen geen kwaad.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Het stond al een tijdje op het programma, een fris differentieel voor de 300TDT.
Achterin had ik een klein orkest dat voortdurend in een andere toonsoort speelde dan de radio.
Niet ernstig maar wel hinderlijk. Meteen de gelegenheid gebruikt om de rubber bussen waar het diff. in hangt te vernieuwen.

Zonder het fabrieksgereedschap is dat best wel een klus.
Na flink wat strijd reed ik weg met een superstille kombi.
De bonk tijdens het opschakelen is ook vrijwel verdwenen.
Volgende keer nog even naar het vacuum van de automaat kijken om het schakelen nog wat gladder te maken.
Het is een investering van een paar honderd euro die zeer de moeite waard is.
Benz 190

Bericht door Benz 190 »

Gullwing schreef:Kijk ook eens naar je remslangen. Zit de eerste montage er nog onder dan kunnen een paar nieuwe remslangen geen kwaad.
Slangetjes zijn vorig jaar allemaal vervangen.
Johnnie
Hiemhoff
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Herman
Type wagen: 300TD Turbo
Bouwjaar: 1990
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes Vario 613

Bericht door Hiemhoff »

Gullwing schreef:Het stond al een tijdje op het programma, een fris differentieel voor de 300TDT.
Achterin had ik een klein orkest dat voortdurend in een andere toonsoort speelde dan de radio.
Niet ernstig maar wel hinderlijk. Meteen de gelegenheid gebruikt om de rubber bussen waar het diff. in hangt te vernieuwen.

Zonder het fabrieksgereedschap is dat best wel een klus.
Na flink wat strijd reed ik weg met een superstille kombi.
De bonk tijdens het opschakelen is ook vrijwel verdwenen.
Volgende keer nog even naar het vacuum van de automaat kijken om het schakelen nog wat gladder te maken.
Het is een investering van een paar honderd euro die zeer de moeite waard is.
Mijn differentieel is ook niet fris meer wat er voor zorgt dat er een flinke bonk van 4 naar 3 is. Handmatig terug schakelen van vier naar 3 veroorzaakt deze bonk niet, dat komt om dat ik als het ware het gas (kracht) op de aandrijflijn hou.
Paul waar heb jij dat frisse differentieel vandaan? Voor mij nog wel even geduld voor meer investeringen in mijn TDT, laatste tijd behoorlijk wat geld ingestopt. Voor de APK moesten de achterdemper vervangen worden, ongeveer de laatste originele achterdemper van Mercedes zit erop. Niet meer te krijgen in Duitsland er lag toevallig nog eentje bij de dealer in Roosendaal volgens mijn garage, aftermarket niet meer te krijgen zei mijn garage. 5 min. google zag ik er al eentje bij taxi teile voor 145 euro. Die van Mercedes was 300 en eigenlijk nog duurder maar al besteld.
Verder nog handremvoeringen, handremkabel, remblokken achter, remslangetjes voor en nieuwe achterveren achter die ik zelf al had vervangen.

Nu ben ik aan het kloten met mijn dieselleiding want die loopt leeg ergens? Mijn dieselthermostaathuis lekte ieder geval. Die heb ik er tussen uit gehaald en de problemen lijken nu over. Nieuwe gekocht bij Mercedes voor 82 euro alleen moet ik het huis er nog tussen zetten. Ik had al eerder de O ringetjes vervangen van het huis maar dat hielp niet. Wordt vervolgt.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Herman net als jij loop ik regelmatig tegen dingen aan die aandacht nidig hebben.
Soms zijn dat dingen die geen uitstel dulden.
Het diff. speelde al een tijdje op. Nu het weer fijn stil is achterin heb ik weer extra plezier met de turbo.
Het is net alsof hij ook makkelijker op snelheid komt, gisteren schoot hij vlot naar de 180 km/u.
Ik vond het diff. bij een sloperij die veel schade auto's heeft staan. Het komt uit een sedan met 250.000 km.
Goede verzorgde turbo's worden schaars.
Hiemhoff
Silver Boarder
Silver Boarder

Bericht door Hiemhoff »

Het lijkt mij een goed idee om maar eens een frisse donor met schade op te zoeken voor dat soort dingen als een differentieel. Het kan geen kwaad om een voorraadje op te bouwen met onderdelen die schaars aan het worden zijn. Ik heb straks geen zin om onderdelen beurzen af te struinen voor dat ene schaarse onderdeeltje wat kapot is.

Laatste tijd Nederland wat doorkruist met de TDT maar onderweg is een W124 inmiddels zeldzaamheid geworden ongelofelijk. Ik kan het auto rijden me niet anders meer voorstellen dan met een W124 wat een genot. Laatst even ter controle bij de profile heuver in Hoogeveen geweest voor het uitlijnen na mijn achter veren wissel. Wat blijkt kaarsrecht! De monteur stond er complex van te kijken.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Complex???
Hiemhoff
Silver Boarder
Silver Boarder

Bericht door Hiemhoff »

Ik bedoel zoiets als versteld. Ik weet ook niet hoe ik bij complex kom. :)
Guido

Bericht door Guido »

Ik denk dat je perplex bedoelde. De monteur stond perplex. Zoiets.
DekkersJ
Expert Boarder
Expert Boarder
Roepnaam: Jacco
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Agila 1.2 Eco
Contacteer:

Bericht door DekkersJ »

De bougies na iets meer dan 20k vervangen. De door mij geprobeerde Beru Z18 is ooit zo goed bevallen dat ik er maar gelijk 40 heb besteld. Nog 36 te gaan, haha.

Groet,
Jacco
Benz 190

Bericht door Benz 190 »

Vandaag niet maar gisteren de beide voorste subframe rubbers vervangen.
Nog even de remleidingen opschuren en in de rubbercoating spuiten .
En dan de remmen ontluchten.
Hoop wel dat dit beter gaat als vorig jaar.
Toen konden we zeer slecht( niet de juiste wetenschap gehad op dat moment) de remmen ontluchten.
Johnnie
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986

Bericht door DJS »

Tja, een W124 kun je alleen goed ontluchten vanaf onderaf naar boven. Dit geldt zowel voor de rem als voor de koppeling. Het is de bedoeling dat je remolie door de ontluchtingsnippel naar boven perst. Dit kan met een speciaal compressor tooltje (lage druk!) of met de plantenspuitmethode van Gombal. Zonder de juiste middelen, is ontluchten praktisch onmogelijk bij deze auto's.
Plaats reactie