Afslaan 260E bij stationair / weinig gas
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re: Afslaan 260E bij stationair / weinig gas
Ik denk dat het lucht/brandstofmengsel gewoon te arm staat afgestelt...is er pas aan de CO schroef gedraaid??
bij de koudstart krijgt hij namelijk ongeveer 2minuten een rijker mengsel waarna de KE-jetronic (computer) het overneemt...als het Co dan te arm staat afgestelt slaat hij af.
er kan ook iets fout zijn in het KE-jet systeem....dat er 1 onderdeel niet meer goed mee doet...dan wordt het zoeken zoeken zoeken.
ik zou eerst de CO schroef eens een kwartslag naar rechts draaien...en het nog eens een keer proberen...heb je geen resultaat dan weer een kwartslag terug zetten.
kost niks en lost misschien wel jou probleem op....is de auto voor dit probleem ontstond voor de APK geweest??
bij de koudstart krijgt hij namelijk ongeveer 2minuten een rijker mengsel waarna de KE-jetronic (computer) het overneemt...als het Co dan te arm staat afgestelt slaat hij af.
er kan ook iets fout zijn in het KE-jet systeem....dat er 1 onderdeel niet meer goed mee doet...dan wordt het zoeken zoeken zoeken.
ik zou eerst de CO schroef eens een kwartslag naar rechts draaien...en het nog eens een keer proberen...heb je geen resultaat dan weer een kwartslag terug zetten.
kost niks en lost misschien wel jou probleem op....is de auto voor dit probleem ontstond voor de APK geweest??
- Gold Boarder

- Roepnaam: Rene
- Type wagen: 220CE
- Bouwjaar: 1992
- Opmerkingen / andere wagens.: W124 260E
Hymer 1999 - Locatie: Omg. Eindhoven
als de vonk zwak is, kan het wel eens een kapotte rotor zijn.
- Rojo124
- Platinum Boarder

Zou ook heel goed kunnen Rene....maar die zijn pas vervangen...is het probleem ontstaan nadat de ontsteking is vervangen?
ik had het ook he! een jaar terug...starten gewoon goed en mooi lopen...daarna stotteren en afslaan.
verdeelkap losgehaald...alle contactpunten helemaal weg terwijl de Bosch verdeelkap er pas een jaar op zat.
ik had het ook he! een jaar terug...starten gewoon goed en mooi lopen...daarna stotteren en afslaan.
verdeelkap losgehaald...alle contactpunten helemaal weg terwijl de Bosch verdeelkap er pas een jaar op zat.
Iggy
- Senior Boarder

- Type wagen: 300CE
- Bouwjaar: 1989
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 560SEL
W201 190E 2.6
W107 450SL
Renaul Trafic 2.5DCi
Kymco People S 200
Zundapp KS175 - Locatie: Achter de duinen
als je de stekker van de stappenmmotor lostrekt zou hij met verhoogd toerental moeten gaan lopen, zon 1500 toeren.
als ik jou was zou ik daar eerst verder zoeken.
meet maar eens de spanning op de stekker van de stappenmotor met draaiende motor en bij kontakt aan.(stekker stukje lostrekken maar er wel op laten zitten)
met kontakt aan zou 12 volt moeten zijn en met draaiende motor iets van 5-6 volt ongeveer.
als ik jou was zou ik daar eerst verder zoeken.
meet maar eens de spanning op de stekker van de stappenmotor met draaiende motor en bij kontakt aan.(stekker stukje lostrekken maar er wel op laten zitten)
met kontakt aan zou 12 volt moeten zijn en met draaiende motor iets van 5-6 volt ongeveer.
-
Gash
Wederom bedankt voor alle tips en het meedenken. Vandaag helaas een verkeerde nieuwe bobine meegekregen. Morgen hoop ik de juiste te kunnen plaatsen. Ik zal ook eens de spanning op de stappenmotor meten. Zeer binnenkort moet hij weer APK-gekeurd worden. Zal dan ook vragen om de co af te stellen. De garage waar ik vaker kom, had ik dit probleem ook voorgelegd en opperde dat het misschien ook wel eens iets als een defecte krukas-sensor kan zijn. Ik weet het niet meer....
Eerlijk gezegd denk ik dat dit probleem niet zo eenvoudig opgelost zal worden. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.
-
Gash
Het vervangen van de bobine heeft het probleem helaas niet opgelost. Sterker nog: zowel met de oude als nieuwe bobine, slaat de motor nu nog sneller af dan eerst. Hij start & loopt prima en dan binnen een minuut valt íe plotseling dood. Ik vermoed toch echt een electrisch probleem. Wil nog het overspanningsrelais vervangen en ik zal naar de spanningsregelaar kijken. Ik meen me te herinneren dat voordat de auto begon uit te vallen, ik ook storing over de radio hoorde. Zo'n hoge piep over de speakers alsof mijn versterker/radio niet ontstoord was. Ik zou het probleem graag zelf willem oplossen ipv slepen naar garage 
@RD500sec
De bougies zitten goed vast. Heb ze allemaal nog eens los gehad toen ik ook maar een compressie test uitvoerde. Spanning van de lmm meten moet ik even over gaan lezen: dat zijn zaken die ik nog niet eerder heb aangepakt. Bedankt voor deze tip.
@RD500sec
De bougies zitten goed vast. Heb ze allemaal nog eens los gehad toen ik ook maar een compressie test uitvoerde. Spanning van de lmm meten moet ik even over gaan lezen: dat zijn zaken die ik nog niet eerder heb aangepakt. Bedankt voor deze tip.
- Rojo124
- Platinum Boarder

ben je in bezit van een multimeter Jaap ?
Gash
Ik heb inderdaad een multimeter, maar nauwelijks ervaring meeRojo124 schreef:ben je in bezit van een multimeter Jaap ?
-
Gash
Heb inmiddels het overspanningsrelais voor het nieuwere type (met 2 zekeringen) vervangen en de spanningsregelaar. Helaas geen effect. Nog steeds start hij prima, maar valt na enkele seconden morsdood (zonder eerst onregelmatig te lopen). Ik puzzel rustig verder......