Vreemde regeling.
-
Gordi044
Vreemde regeling.
Heren,
Ik heb geen W124 die binnen de belasting regeling [overgang] valt maar wel een motorfiets te weten een Honda cb400n uit 1984
Nu valt mij iets geks op, Ik mag van overheidswegen die motorfiets 3 maanden niet gebruiken [dec jan en feb] maar ik heb gisteren mijn verzekering gebeld en deze moet wel in deze periode verzekerd blijven.
Erg vreemd vind ik dat, ik mag niet rijden maar wel betalen !!
Na wat heen en weer praten wilde ik mijn verzekering ook proberen op te schorten maar helaas, mij werd vermeld dat ik het apparaat maar moest schorsen en dan was er van alles mogelijk.
U mag gerust weten dat ik dit niet doe uit financiële wegen maar uit een principe kwestie.
Ik vraag U om eens bij Uw verzekering te informeren hoe het een en ander bij U geregeld is als U mee doet aan de overgangsregeling.
Dit verhaal gaat over Unigarant verzekeringen.
Groet Erwin.
Ik heb geen W124 die binnen de belasting regeling [overgang] valt maar wel een motorfiets te weten een Honda cb400n uit 1984
Nu valt mij iets geks op, Ik mag van overheidswegen die motorfiets 3 maanden niet gebruiken [dec jan en feb] maar ik heb gisteren mijn verzekering gebeld en deze moet wel in deze periode verzekerd blijven.
Erg vreemd vind ik dat, ik mag niet rijden maar wel betalen !!
Na wat heen en weer praten wilde ik mijn verzekering ook proberen op te schorten maar helaas, mij werd vermeld dat ik het apparaat maar moest schorsen en dan was er van alles mogelijk.
U mag gerust weten dat ik dit niet doe uit financiële wegen maar uit een principe kwestie.
Ik vraag U om eens bij Uw verzekering te informeren hoe het een en ander bij U geregeld is als U mee doet aan de overgangsregeling.
Dit verhaal gaat over Unigarant verzekeringen.
Groet Erwin.
-
-SK-
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: Vreemde regeling.
Kaart het eens aan bij een overkoepelend orgaan van verzekeraars.
Niet mogen rijden en wel het volle pond betalen is imho ook niet fair.
Niet mogen rijden en wel het volle pond betalen is imho ook niet fair.
- John.M
- Diamant Boarder

- Roepnaam: John
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015 - Locatie: Prov. Utrecht
Ik heb hetzelfde met mijn wagen
Met het schorsen net zo, dat mag maar 1 keer per jaar. De winter rij ik erg weinig dus schorsen. In de zomervakantie gaat de Benz ook 6 weken de garage in............. met het volle pond MBR........... tel daarbij de huur van de garage bij op............ ik heb een dure hobby
Met het schorsen net zo, dat mag maar 1 keer per jaar. De winter rij ik erg weinig dus schorsen. In de zomervakantie gaat de Benz ook 6 weken de garage in............. met het volle pond MBR........... tel daarbij de huur van de garage bij op............ ik heb een dure hobby
-
-SK-
- Diamant Boarder

- Bouwjaar: 1985
omdat je auto ouder is dan 15 jaar kan je vaker schorsen zonder dat het financieel nadelig is zoals bij nieuwere auto's.
- Panmanbos
- Fresh Boarder

- Roepnaam: Theo
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: 220ce 1994
W123 1976
200aut
alle intussen niet meer in bezit - Locatie: Schagen
- Contacteer:
bij unigarant kun je ook een winterstop krijgen voor motorfietsen je krijgt dan 10% korting op de premie
-
TurboPapagaai
- Platinum Boarder

- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
De regeling zelf is er duidelijk over.
Je dient tijdens de 3 maanden ( Dec, Jan, Feb) te voldoen aan de voertuig gebonden verplichtingen.
Dat houdt in verzekeren en APK.
Vergeet dat laatste ook niet.
Anders valt de acceptgiro vanzelf in de bus.
Ik heb m'n auto's all risk verzekerd.
Graag ook tijdens de stalling
Je dient tijdens de 3 maanden ( Dec, Jan, Feb) te voldoen aan de voertuig gebonden verplichtingen.
Dat houdt in verzekeren en APK.
Vergeet dat laatste ook niet.
Anders valt de acceptgiro vanzelf in de bus.
Ik heb m'n auto's all risk verzekerd.
Graag ook tijdens de stalling
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
-
Gripen
Het is heel simpel, het gaat om geld. De overheid en verzekeraars kunnen dit soort dingen prima oplossen door andere regelgeving maar dan snijden ze zichzelf in de vingers.
Het is niets anders dan precies dat.
Het is niets anders dan precies dat.
-
Willem de Vries
de verzekeringen proberen er een slaatje uit te slaan(de nieuwe oldtimer regeling)
mij is zelfs verteld dat een geschorste wagen niet WA verzekerd kan zijn,maar je bent wel aansprakelijk als de hele loods met oldtimers afbrand omdat jouw wagen de oorzaak is
een verzekering mail de me zelfs dat de wagen alleen geschorst verzekerd is als hij in het zicht stond

mij is zelfs verteld dat een geschorste wagen niet WA verzekerd kan zijn,maar je bent wel aansprakelijk als de hele loods met oldtimers afbrand omdat jouw wagen de oorzaak is
een verzekering mail de me zelfs dat de wagen alleen geschorst verzekerd is als hij in het zicht stond
-
Gullwing
Dat is een oud verhaal, verzekeren en schorsen zijn verschillende zaken.
Het werd je vroeger ook verweten wanneer je door de platpetten gesnapt werd met een geschorste auto.
Verzekeringsdekking heeft niets te maken met het betalen van MRB.
Het werd je vroeger ook verweten wanneer je door de platpetten gesnapt werd met een geschorste auto.
Verzekeringsdekking heeft niets te maken met het betalen van MRB.