Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
Stersteen
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
Jazeker! Hij is naar Urkije. Had hem op speurders gezet en daar in no time zo vreselijk veel reacties op ontvangen dat ik daaruit mag concluderen dat het waarschijnlijk ook een geliefd exportproduct was geweest.
-
Peter
Vandaag uitgezogen.
Alle vloeisof pijlen gecontroleerd,auto heeft afgelopen vrijdag een onderhoudsbeurt gehad.
Achter de afdek plaatjes van de krik gaten gekeken.
Moet daar in het voorjaar snel mee aan de gang,ze zijn niet verroest maar wel vuil en aangeslagen.
Dit even voor de grensbewoners.
Ook nog de auto vandaag vol getankt.
1.28 euro super loodvrij in Kranenburg Duitsland.
Hopelijk blijft het nog even zo,rijd toch lekkerder dan 1.78 per liter die ik nog niet zo lang geleden heb betaald aan de snelweg in Nederland.
Gr. Peter.
Alle vloeisof pijlen gecontroleerd,auto heeft afgelopen vrijdag een onderhoudsbeurt gehad.
Achter de afdek plaatjes van de krik gaten gekeken.
Moet daar in het voorjaar snel mee aan de gang,ze zijn niet verroest maar wel vuil en aangeslagen.
Dit even voor de grensbewoners.
Ook nog de auto vandaag vol getankt.
1.28 euro super loodvrij in Kranenburg Duitsland.
Hopelijk blijft het nog even zo,rijd toch lekkerder dan 1.78 per liter die ik nog niet zo lang geleden heb betaald aan de snelweg in Nederland.
Gr. Peter.
- Gentle-man
- Expert Boarder

- Roepnaam: Vincent
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Ik heb mijn Originele zomer velgen laten opknappen!
Gezandstraald en gepoedercoat en nu met de lente nieuwe Michelin zomerbanden er op zetten en dan kunnen we er weer lekker rijden deze zomer
Gezandstraald en gepoedercoat en nu met de lente nieuwe Michelin zomerbanden er op zetten en dan kunnen we er weer lekker rijden deze zomer
- Bijlagen
-
- Velgen als nieuw.
- velgen 1.jpg (258.94 KiB) 2705 keer bekeken
Als het niet gaat zoals het moet.
Dan moet het maar zoals het gaat.
-
Michel1975
Die heb ik er voor de winter onderliggen en de zomerset met putdeksels.
- Gentle-man
- Expert Boarder

- Roepnaam: Vincent
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1991
Put deksels zijn ook mooi
Als het niet gaat zoals het moet.
-
Michel1975
Ik vond de putdeksels altijd mooier maar deze winterset is16 inch dus een slag groter maar het staat wel 'dik' eigenlijk.
-
Rick K
Heb je daar een fotootje van?Michel1975 schreef:Ik vond de putdeksels altijd mooier maar deze winterset is16 inch dus een slag groter maar het staat wel 'dik' eigenlijk.
Want ik heb zelf ook voor de zomer 15" putdeksels (185/65/15) en voor de winter 15" 8-loch (195/65/15)
Maar heb nu een setje 16" 8-loch op het oog, maar vraag me af hoe het staat?
-
StephanBenz
- Expert Boarder

- Roepnaam: Stephan
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1990
Afgelopen weekend heel Nederland door gereden met de 250TD!
892 probleemloze km's afgelegd
Onderweg nog een oldtimertourrit tegen gekomen, de beste mensen zaten te eten bij een restaurant, iets wat de parkeerplaats zeer ten goede kwam, hier wat foto's:
En wat voor mij persoonlijk erg de aandacht trok was deze zeeeeer nette turbodiesel
Nog een zeer nette!
Precies dezelfde (ook de kleur) als hoe ik er een heb (mijne verdient nog veel werk
)
Net ingebouwd lederen interieur van het model wat hierna kwam (mopf 1 of 2, ik ben er altijd mee in de war)
Wat ik me afvraag, kan je de ''nieuwere'' stoelen met stoelverwarming gewoon aansluiten op de oude relais plus kabelboom die hier al eventueel in zit/zat?
Kortom, het was een mooi weekendje reizen
892 probleemloze km's afgelegd
Onderweg nog een oldtimertourrit tegen gekomen, de beste mensen zaten te eten bij een restaurant, iets wat de parkeerplaats zeer ten goede kwam, hier wat foto's:
En wat voor mij persoonlijk erg de aandacht trok was deze zeeeeer nette turbodiesel
Nog een zeer nette!
Precies dezelfde (ook de kleur) als hoe ik er een heb (mijne verdient nog veel werk
Net ingebouwd lederen interieur van het model wat hierna kwam (mopf 1 of 2, ik ben er altijd mee in de war)
Wat ik me afvraag, kan je de ''nieuwere'' stoelen met stoelverwarming gewoon aansluiten op de oude relais plus kabelboom die hier al eventueel in zit/zat?
Kortom, het was een mooi weekendje reizen
-
Michel1975
Foto's zijn van mijn mobiel dus niet de beste. Zal eens kijken of ik komende week tijd heb voor scherpere.
- Bijlagen
-
- image.jpg (11.36 KiB) 2681 keer bekeken
-
Rick K
Oke dan. Misschien ook van de hele auto?
Welke bandenmaat ligt er op?
Welke bandenmaat ligt er op?
-
Michel1975
Uiteraard van de hele auto. Alleen dat ik de foto maakte zaten er achter nog geen wielen op. Dat heeft 2 weken geduurd ivm. te lange wielbouten.
Moet alleen even kijken wanneer deze week. Door omstandigheden zijn we niet vaak samen thuis (mijn vrouw rijdt in de 300)
Moet alleen even kijken wanneer deze week. Door omstandigheden zijn we niet vaak samen thuis (mijn vrouw rijdt in de 300)
-
Edgrrr
Afgelopen weekend het schuifdak van mijn 1989 300 coupe vervangen. Het was even pielen omdat ik de oude kabel wilde gebruiken, maar dat is uiteindelijk gelukt en het functioneert als nieuw.
Als iemand wil weten hoe ik de kabel heb doorgevoerd in het schuifdak dan doe ik dat graag.
Als iemand wil weten hoe ik de kabel heb doorgevoerd in het schuifdak dan doe ik dat graag.
-
JosW124
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Jos
- Type wagen: E250T Diesel
- Bouwjaar: 1993
- Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5 - Locatie: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Linker deurrubber en vacu├╝mpomp deursloten vervangen.
En een paar dagen geleden raammechaniek verwisseld voor ├®en met de eerste tanden er nog op.
Nu nog as + bussen stuurhulphuis vervangen.
Groet,
Jos.
En een paar dagen geleden raammechaniek verwisseld voor ├®en met de eerste tanden er nog op.
Nu nog as + bussen stuurhulphuis vervangen.
Groet,
Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
-
TPT
Mijn buurman attendeerde mij 's avonds op brandende binnenverlichting. Bij het openen van het portier merkte ik, dat de centrale portier vergrendeling het niet deed. En het lampje bleef branden nadat het portier was gesloten.
Vervolgens de zekering gecontroleerd: inderdaad de rode was kapot. Ook de volgende en die daarna vloog er meteen uit. Ik had inmiddels afdrukken van de zekering in mijn duim en wijsvinger, zo heet werd dat ding. Dus kortsluiting . . . maar waar?
Eerst alle lampjes gecontroleerd (achter en in de kofferbak).
Toen herinnerde ik mij, dat ik eerder kortsluiting heb gehad in een later ingebouwd alarmsysteem, wat er toen uit is gehaald, omdat er allemaal draden met elkaar waren versmolten.
Dat zat links onder het dashboard bij de linker voetsteun. Dus die voetsteun losgemaakt en de isolatie van de draden verwijderd: wat een ellende daar zeg.
Verder gekeken en ook de draden naar het slot in het linker voorportier waren duidelijk te warm geweest.
Alle draden, waarvan de isolatie was gesmolten vervangen en na uuuuuren gepruts en gesoldeer deed 't ie het weer.
Dat je na 20 jaar nog zo'n ellende kunt hebben van een slecht ingebouwde alarminstallatie (door een Gronings bedrijf!)h├®.
Vervolgens de zekering gecontroleerd: inderdaad de rode was kapot. Ook de volgende en die daarna vloog er meteen uit. Ik had inmiddels afdrukken van de zekering in mijn duim en wijsvinger, zo heet werd dat ding. Dus kortsluiting . . . maar waar?
Eerst alle lampjes gecontroleerd (achter en in de kofferbak).
Toen herinnerde ik mij, dat ik eerder kortsluiting heb gehad in een later ingebouwd alarmsysteem, wat er toen uit is gehaald, omdat er allemaal draden met elkaar waren versmolten.
Dat zat links onder het dashboard bij de linker voetsteun. Dus die voetsteun losgemaakt en de isolatie van de draden verwijderd: wat een ellende daar zeg.
Verder gekeken en ook de draden naar het slot in het linker voorportier waren duidelijk te warm geweest.
Alle draden, waarvan de isolatie was gesmolten vervangen en na uuuuuren gepruts en gesoldeer deed 't ie het weer.
Dat je na 20 jaar nog zo'n ellende kunt hebben van een slecht ingebouwde alarminstallatie (door een Gronings bedrijf!)h├®.
-
Tokkel124
Daar zit je savonds laat niet op te wachten h├®!
-
W124belg
Remlichten achteraan philips visionplus ingestoken, geven meer licht en zouden iets sneller aanspringen.
Alles voor de veiligheid!
Alles voor de veiligheid!
-
W124belg
H4 osram nightbreaker unlimited gestoken.
Ten opzichte van standaard h4 lampjes, werkelijk een verschil van dag en nacht!
Ten opzichte van standaard h4 lampjes, werkelijk een verschil van dag en nacht!
-
Gash
Slechts wat fotootjes gemaakt: trof vandaag mijn auto voor de deur aan met verse schade. Er is blijkbaar een rode auto langs de gehele bumper gereden. Geen briefje achtergelaten natuurlijk. Mijn buren wisten te melden 's avonds een klap gehoord te hebben en zagen een rode auto wegrijden. Net een paar maanden geleden een nieuwe, originele zwarte stootrand op de bumper gezet. Best prijzig! Helaas ook de koplampwisser stuk, de bumper zit los en wat verbogen.
In de buurt gezocht naar een rode auto met flinke bumperschade: om de hoek aangetroffen en zojuist een briefje achter het raam gestoken. To be continued.....
In de buurt gezocht naar een rode auto met flinke bumperschade: om de hoek aangetroffen en zojuist een briefje achter het raam gestoken. To be continued.....
- Bijlagen
-
- schade_2.jpg (140.88 KiB) 2483 keer bekeken
-
- schade_1.jpg (121.72 KiB) 2483 keer bekeken