Verlichting van schakelaars
-
Jaccobrand
Verlichting van schakelaars
In mijn W124 lijkt het alsof de verlichting van alle schakelaars kapot is. Omdat die van de ronde lichtschakelaar links naast het stuur redelijk makkelijk te vervangen is, heb ik daar twee nieuwe T5 lampjes ingestopt van 0,4W. Helaas zonder resultaat. Het lijkt erop dat de volgende schakelaars niet verlicht zijn:
- achterruitwisser
- verwarming
- pook van de automaat
- spiegelverstelling
- lichtschakelaar
Ik kan me niet voorstellen dat al deze lampjes defect zijn. Alle zekeringen zijn ook heel. Iemand een idee wat er mis kan zijn?
- achterruitwisser
- verwarming
- pook van de automaat
- spiegelverstelling
- lichtschakelaar
Ik kan me niet voorstellen dat al deze lampjes defect zijn. Alle zekeringen zijn ook heel. Iemand een idee wat er mis kan zijn?
- Vlinder333
- Gold Boarder

- Roepnaam: Rene
- Type wagen: 220CE
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W124 260E
Hymer 1999 - Locatie: Omg. Eindhoven
Re: Verlichting van schakelaars
misschien de dimmer eens op en neer draaien.
-
Jaccobrand
Dan zou de verlichting van de klokkenwinkel toch ook mee uit moeten gaan, neem ik aan?
-
JosW124
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Jos
- Type wagen: E250T Diesel
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5 - Locatie: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Ja. Koste mij in het begin ook weken eer ik erachter kwam dat er een dimmer op het knoppie van de teller zit.Jaccobrand schreef:Dan zou de verlichting van de klokkenwinkel toch ook mee uit moeten gaan, neem ik aan?
Ik dacht dat de hele binnenverlichting het had begeven, maar soms deed deze het nog.
Beetje zo synchroon met de tankbeurten als ik de dagteller weer eens op 000 had gedrukt.
Zal ergens wel iets los zitten, gewoon effe kijken.
Succes.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
-
Jaccobrand
Helaas, heb de knop paar keer heen en weer gedraaid. Verlichting klokkenwinkel gaat netjes mee, maar de rest helaas niet...... is er wellicht ├®├®n "centrale" kabel die alle verlichting regelt? Zo ja dan zou het natuurlijk zou kunnen zijn dat deze ergens los ligt?
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Lees dit staartje eens door. Het is pas behandeld. Als de "rode zekering' achter op het klokkenpaneel stuks werkt er geen enkele knoppen - lichtjes meer, alleen verlichting van de klokken zelf. Misschien heb je (net als ik destijds) met het inzetten van een klein insteeklampje kortsluiting gemaakt, dan is dus deze zekering stuk. Lees maar in het andere staartje verder.
http://www.w124club.nl/verlichting-van- ... 13739.html
http://www.w124club.nl/verlichting-van- ... 13739.html
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
-
WillieW124
Bij de oude krengen van de eerste serie zit er geen roden zekering op 
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Dan zit er toch wel ergens een zekering? Anders kan niet alles uit zijn. Lijkt me niet kunnen dat er een draad is door gesmolten, toch? Dat zul je ruiken !
Groet, Marius
-
Jaccobrand
Hi Willie,
Die van mij is van eind 1987, kan ik er dan van uit gaan dat de rode zekering achterop de klokkenwinkel zit of juist niet? Ik las in een ander bericht dat er soms gewoonweg een draad kapot is (grijs/blauw meen ik) welke je achter de midden-console kunt vinden en dan simpelweg kunt verbinden met de 12v draad van de radio of iets dergelijks.
Die van mij is van eind 1987, kan ik er dan van uit gaan dat de rode zekering achterop de klokkenwinkel zit of juist niet? Ik las in een ander bericht dat er soms gewoonweg een draad kapot is (grijs/blauw meen ik) welke je achter de midden-console kunt vinden en dan simpelweg kunt verbinden met de 12v draad van de radio of iets dergelijks.
- Coco4040
- Expert Boarder

- Roepnaam: yves
- Type wagen: 300TD
- Bouwjaar: 1991
- Opmerkingen / andere wagens.: W124 300D sedan 1987
mijn sedan is ook van 1987 en daar is toch ook een rode zekering voorzien
dus toch even checken is de boodschap
succes
dus toch even checken is de boodschap
succes
-
Jaccobrand
Dat geeft hoop CoCo! Ik ga vanmiddag eens kijken of ik de klokkenwinkel er makkelijk uit kan krijgen.
-
Jaccobrand
Dat demonteren is nog een hele klus geworden....... Heb uiteindelijk bij de MB-dealer maar de officiële haakjes besteld om de klokkenwinkel eruit te krijgen. Met eigen fabrikaat haakjes was ik alleen maar de boel aan het beschadigen.
-
Jaccobrand
Ik kan julkie de aanschaf van 8,36 euro absoluut aanraden
Het artikelnummer van MB is MW140 589 02 33/00 "Ausziehaken". Klokkenwinkel was er zo uit, al zat-ie ook nog erg vast aan de bovenkant, maar tikje geduld en beleid en het kwam eruit. Achterop idd rode zekering. Nu vervangen en hopen dat dit het probleem is geweest. Kan ik vanavond pas zien als het donker is.
-
Jaccobrand
Tada! Dank iedereen voor de tips. Ik heb de rode zekering vervangen achter de klokkenset en alle verlichtingen van de schakelaars werkt weer.