Benzinetank
- Groove_champion
- Gold Boarder

- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Chevrolet Caprice 1968
Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
Benzinetank
Situatie:
Onlangs ben ik bezig met het tot leven wekken van een W124. Na het vervangen van de kapotte brandstofpomp en het verstopte filter heb ik er een stukje mee gereden. Alles ging goed tot dat de pomp hard begon te zoemen. Op de benzinemeter was af te lezen dat er nog een halve tank aan benzine in de auto zat dus je zou denken dat dat het probleem niet zou moeten zijn. Voor de zekerheid maar eens meer benzine in de tank gegooid en het probleem was weg.
Onderzoek:
Eerst dacht ik aan een hapering in de tankvlotter (aangezien ik niet had gekeken was het niveau was toen de pomp zulke geluiden maakte). Vervolgens de tankvlotter gedemonteerd en deze bleek naar behoren te werken. Toen ik de tank beter kon bekijken viel het me op dat de tank erg roestig was van binnen. (zie video)
Filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VgFu5aSAA4w[/youtube]
Vraag:
Duidelijk dat er niet te lang doorgereden kan worden met deze tank. Nou heb ik me ooit eens laten vertellen dat er bij de W124 ook een plastic tank is geleverd. Is dit een op een uit te wisselen met een metalen variant en op welke modellen zit zo'n tank?? Is er ergens een how to voor het verwisselen van de tank of stelt het niet heel veel voor?
Onlangs ben ik bezig met het tot leven wekken van een W124. Na het vervangen van de kapotte brandstofpomp en het verstopte filter heb ik er een stukje mee gereden. Alles ging goed tot dat de pomp hard begon te zoemen. Op de benzinemeter was af te lezen dat er nog een halve tank aan benzine in de auto zat dus je zou denken dat dat het probleem niet zou moeten zijn. Voor de zekerheid maar eens meer benzine in de tank gegooid en het probleem was weg.
Onderzoek:
Eerst dacht ik aan een hapering in de tankvlotter (aangezien ik niet had gekeken was het niveau was toen de pomp zulke geluiden maakte). Vervolgens de tankvlotter gedemonteerd en deze bleek naar behoren te werken. Toen ik de tank beter kon bekijken viel het me op dat de tank erg roestig was van binnen. (zie video)
Filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VgFu5aSAA4w[/youtube]
Vraag:
Duidelijk dat er niet te lang doorgereden kan worden met deze tank. Nou heb ik me ooit eens laten vertellen dat er bij de W124 ook een plastic tank is geleverd. Is dit een op een uit te wisselen met een metalen variant en op welke modellen zit zo'n tank?? Is er ergens een how to voor het verwisselen van de tank of stelt het niet heel veel voor?
- Groove_champion
- Gold Boarder

Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
Re: Benzinetank
Het brandstoffilter naast de benzinepomp is vervangen.
-
Gash
In de benzinetank van mijn 260E zit ook een filter. Grote kans dat die ook schoongemaakt/vervangen moet worden.
-
Gullwing
Vervang ook het filter dat in de tank zit. Je kunt ook proberen het schoon te maken.
Mooie Benz alleen jammer van die chroom randjes, dat is niet mijn smaak.
Er is maar een Benz die dat af fabriek heeft, dat is de W100 600, die kan het hebben vooral met een donkere lakkleur.
Mooie Benz alleen jammer van die chroom randjes, dat is niet mijn smaak.
Er is maar een Benz die dat af fabriek heeft, dat is de W100 600, die kan het hebben vooral met een donkere lakkleur.
- Groove_champion
- Gold Boarder

Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
Maar is het nog de moeite waard om het filter te vervangen met deze tank? Of bij voorbaat op zoek naar een vervangende tank?
De chromen randjes vind ik inderdaad ook niet zo mooi staan maar als je ze er af haalt zie je kleurverschil. De eerste eigenaar had deze randen er op laten zetten van wat ik heb gehoord dus ze zitten er al een tijdje op
De chromen randjes vind ik inderdaad ook niet zo mooi staan maar als je ze er af haalt zie je kleurverschil. De eerste eigenaar had deze randen er op laten zetten van wat ik heb gehoord dus ze zitten er al een tijdje op
-
Gash
Als we toch al zeuren over de chromen randjes: putdeksels staan naar mijn mening ook een stuk fraaier onder een mopf0 dan 8-gaats 
-
Tomaske
Of je pakt de bestaande tank aan http://www.frost-auto.nl/?brandstoftank ... egingen,11
- Groove_champion
- Gold Boarder

Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
nieuwe benzinetank gehaald bij de dealer. Dus nu moet het helemaal goed komen 
-
Gash
Kreeg je nog wat korting? Die zijn niet goedkoop meen ik me te herinneren....
- Groove_champion
- Gold Boarder

Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
585 inc btw. Geen korting oid gekregen. Maargoed nu weten we 100% zeker dat er een prima tankje onder zit 
-
Gash
Pffff...da's even slikken....Groove_champion schreef:585 inc btw. Geen korting oid gekregen. Maargoed nu weten we 100% zeker dat er een prima tankje onder zit
-
Mercedes250
das niet duur,,krijg je hem nergens voor..gebruikt vind je ook nergens. heel slim van je
- Groove_champion
- Gold Boarder

Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
Mijn voorstel was ook om een gebruikte tank op te zoeken in goede staat. Maar de eigenaar van de auto wilde perse een nieuwe benzinetank. Dus vandaar dat er een nieuwe tank is besteld. Toch erg bedankt voor je aanbod Arno.
- Groove_champion
- Gold Boarder

Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
Vandaag eindelijk tijd gehad om de nieuwe tank te monteren. Heb een aantal foto's gemaakt toen ik de tank er in aan het bouwen was.
auto op de brug gezet en alle benzine er uit laten lopen. Er zat totaal rond de 50 liter aan benzine in
. De linker jerrycan is voor het laatste restje benzine waar de retourleiding en ontluchting zit.
Eindelijk leeg. Nu nog de leidingen losmaken.
De oude tank gedemonteerd. Wat een ruimte!
De nieuwe tank: Nog een aantal maagdelijke foto's van binnen
Het oude grofvuil filter. Weggegooid en een nieuwe geplaatst: En de nieuwe tank op zijn plek Nou wachten tot 1 Maart voordat ze weer de weg op mag.
auto op de brug gezet en alle benzine er uit laten lopen. Er zat totaal rond de 50 liter aan benzine in
Eindelijk leeg. Nu nog de leidingen losmaken.
De oude tank gedemonteerd. Wat een ruimte!
De nieuwe tank: Nog een aantal maagdelijke foto's van binnen
Het oude grofvuil filter. Weggegooid en een nieuwe geplaatst: En de nieuwe tank op zijn plek Nou wachten tot 1 Maart voordat ze weer de weg op mag.
-
-SK-
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
je gaat grondig te werk, deze W124-er wordt zo werkelijk cultureel erfgoed
tenminste...als het chroom om de wielranden er nog af gaat
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Niet zeuren over die chromen randen. De wagen is MOOI.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
-
W124belg
Netjes opgelost, maar inderdaad niet goedkoop een nieuwe tank...
Wat betreft de chroomranden: de gustibus et coloribus...
Wat betreft de chroomranden: de gustibus et coloribus...
- The White Rider
- Gold Boarder

- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1988
- Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981 - Locatie: België
Onmiddellijk een nieuwe tank erin en geen geprul! Goed bezig! 
Groeten uit Belgisch Limburg!