Enkele maanden geleden heb ik reeds eentje vervangen dmv een zelfgemaakte pers (plannen had ik op het forum gevonden).
Echter wilt de 2de zich nu niet gewonnen geven, en ben ik wat aan het uitkijken naar degelijk materiaal om deze mee te verwijderen.
Iemand tips voor wat ik het beste koop?
Vervangen fuseekogel: welke pers?
-
GekkeHenkie
Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?
Misschien eens navragen wat het bij MB kost
-
Bart_vg
- Gold Boarder

- Berichten: 479
- Lid geworden op: zo okt 05, 2014 2:36 pm
- Roepnaam: Bart
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: A124 300CE-24
W124 300E-24 - Locatie: Dendermonde, België
Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?
Ben raad bij een plaatselijke garage welke veel ervaring had met 124/201 modellen. Van hun mocht ik geen pers kopen, moest ze gewoon komen ophalen als ik ze nodig had... 
Dusja, hun materiaal even mee, heeft me minder dan 10 min gekost om de oude er uit te persen en de nieuwe op z'n plaats te zetten. Leve goed materiaal! En goede mensen...
Dusja, hun materiaal even mee, heeft me minder dan 10 min gekost om de oude er uit te persen en de nieuwe op z'n plaats te zetten. Leve goed materiaal! En goede mensen...
- Hutch
- Silver Boarder

- Berichten: 162
- Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
- Roepnaam: Leen
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984 - Locatie: Kruiningen
Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?
Dat is mooi,
Jammer dat je geen foto van het goede martiaal hebt .
Mvg Hutch
Jammer dat je geen foto van het goede martiaal hebt .
Mvg Hutch
-
Gash
Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?
Is een nieuwe draagarm met fusee niet een veel betere oplossing? Scheelt een hoop tijd, ergernis & kosten voor gereedschap wat je misschien nooit meer gebruikt.
-
DJS
- Diamant Boarder

- Berichten: 3616
- Lid geworden op: za dec 31, 2011 9:12 am
- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?
En met een nieuwe draagarm van inferieure kwaliteit kun je met wat pech over een jaar weer.
En een nieuwe draagarm van een merk als Lemf├Ârder is absoluut niet gratis.
- John.M
- Diamant Boarder

- Berichten: 1746
- Lid geworden op: ma okt 08, 2012 2:29 pm
- Roepnaam: John
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015 - Locatie: Prov. Utrecht
Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?
Je draagarmen reviseren is echt geen mega klus hoor, is heel goed te doen, en ja een paar kwalitatief goeie nieuwe draagarmen zijn bepaald niet gratis!
Met dit soort gereedschap zelfs een eitje
https://www.youtube.com/watch?v=37NgLM4tIzw
Met dit soort gereedschap zelfs een eitje
https://www.youtube.com/watch?v=37NgLM4tIzw
