Vervangen fuseekogel: welke pers?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Bart_vg
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 479
Lid geworden op: zo okt 05, 2014 2:36 pm
Roepnaam: Bart
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: A124 300CE-24
W124 300E-24
Locatie: Dendermonde, België

Vervangen fuseekogel: welke pers?

Bericht door Bart_vg »

Enkele maanden geleden heb ik reeds eentje vervangen dmv een zelfgemaakte pers (plannen had ik op het forum gevonden).
Echter wilt de 2de zich nu niet gewonnen geven, en ben ik wat aan het uitkijken naar degelijk materiaal om deze mee te verwijderen.
Iemand tips voor wat ik het beste koop?
GekkeHenkie

Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?

Bericht door GekkeHenkie »

Misschien eens navragen wat het bij MB kost
Bart_vg
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 479
Lid geworden op: zo okt 05, 2014 2:36 pm
Roepnaam: Bart
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: A124 300CE-24
W124 300E-24
Locatie: Dendermonde, België

Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?

Bericht door Bart_vg »

Ben raad bij een plaatselijke garage welke veel ervaring had met 124/201 modellen. Van hun mocht ik geen pers kopen, moest ze gewoon komen ophalen als ik ze nodig had... ;-)

Dusja, hun materiaal even mee, heeft me minder dan 10 min gekost om de oude er uit te persen en de nieuwe op z'n plaats te zetten. Leve goed materiaal! En goede mensen... :D
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?

Bericht door Hutch »

Dat is mooi,
Jammer dat je geen foto van het goede martiaal hebt .


Mvg Hutch
Gash

Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?

Bericht door Gash »

Is een nieuwe draagarm met fusee niet een veel betere oplossing? Scheelt een hoop tijd, ergernis & kosten voor gereedschap wat je misschien nooit meer gebruikt.
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 3616
Lid geworden op: za dec 31, 2011 9:12 am
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?

Bericht door DJS »

En met een nieuwe draagarm van inferieure kwaliteit kun je met wat pech over een jaar weer. ;) En een nieuwe draagarm van een merk als Lemf├Ârder is absoluut niet gratis.
Gebruikersavatar
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1746
Lid geworden op: ma okt 08, 2012 2:29 pm
Roepnaam: John
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015
Locatie: Prov. Utrecht

Re: Vervangen fuseekogel: welke pers?

Bericht door John.M »

Je draagarmen reviseren is echt geen mega klus hoor, is heel goed te doen, en ja een paar kwalitatief goeie nieuwe draagarmen zijn bepaald niet gratis!
Met dit soort gereedschap zelfs een eitje ;)
https://www.youtube.com/watch?v=37NgLM4tIzw
Plaats reactie