Niet starten bij koudere nachten (300E)
-
Patje-300e
Niet starten bij koudere nachten (300E)
Nou ik heb mijn 300E goed en wel 24u en nu is het vannacht (wat) kouder geweest, en je raad het al... Hij slaat niet aan. Heb natuurlijk een aantal dingen gelezen op het forum over onsteking, koude start injector, en zelfs de spinnekop.. Ik baal er gewoon van dat het nu al gelijk begint met dit. Nogmaals als ie loopt loopt ie perfect. Dus mijn vraag is, als ik ergens het beste mee kan beginnen waar is dat dan mee?
Laatst gewijzigd door Patje-300e op vr jan 15, 2016 11:34 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: topic titels beginnen met het probleem, daarom topic titel gewijzigd.
Reden: topic titels beginnen met het probleem, daarom topic titel gewijzigd.
-
Martijn76
Re: Oh jee probleem nr 1
Slaat niet aan; gaat ie wel rond, is er een vonk, voldoende spanning etc?
-
Patje-300e
Re: Oh jee probleem nr 1
Ja gaat gewoon rond, en vonk en spanning ga ik inderdaad maar eens mee beginnen...
-
Martijn76
Re: Oh jee probleem nr 1
Check ook of er een startonderbreking op zit.
En, ik zou ook even de vorige eigenaar contacten, dit probleem zal vast niet toevallig vannacht voor het eerst opgekomen zijn. Ook bij particuliere koop heb je nog wel wat rechten.
En, ik zou ook even de vorige eigenaar contacten, dit probleem zal vast niet toevallig vannacht voor het eerst opgekomen zijn. Ook bij particuliere koop heb je nog wel wat rechten.
-
Patje-300e
Re: Oh jee probleem nr 1
Ja klopt ik heb hem al gebeld, maar goed bij hem starte die waar ik gister bij stond met koude motor in 3 keer. Startonderbreker lijkt mij onwaarschijnlijk omdat het geen sleutel met chip lijkt te zijn. Ik heb net wel gezien dat de massa kabel, aks je voor de motor staat rechts onderin, groenig en gecorrodeerd oogt.
-
Patje-300e
Re: Slaat niet aan bij koudere nachten (300E)
Benzine krijgt ie genoeg want hij stinkt goed na een paar keer starten, nou de ontstekingsmodule maar eens inspecteren. De rotor en verdelerkap zitten neem ik aan voor op het blok? Want zie ook een kleine module zitten waar dw massakabel zit
- John.M
- Diamant Boarder

- Berichten: 1746
- Lid geworden op: ma okt 08, 2012 2:29 pm
- Roepnaam: John
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W116 280SE 1974
W169 A160 2011
X253 250 4 matic 2015 - Locatie: Prov. Utrecht
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Bougie's, rotor verdeelkap en kabels. Daar zal het in zitten, wanneer zijn deze vervangen en van welk merk zit er nu op?
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
De kabels zijn van beru, en de rotor en verdelerkap ga ik er nu afschroeven, kan ik deze met de kabels eraan d'r af schroeven? Of even merken er eraf halen? En de zekeringen en ga ik ook maar preventief vervangen. Bedankt voor zover de reacties mannen... Ik heb nog even wat te prutsen
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Nou update, zekeringen vervangen, accu op de lader want die was na maanden stilstaan gewoon niet wat het moet zijn. En heb de bobine eraf geschroefd en zag toen dat de bout waar ook de massakabel en twee andere kabeltjes onder geklemd zitten echt compleet verroest en vol met witte aanslag (soort poeder achtig bij wegkrabben) en de roest en witte aanslag was nog erger bij het schetsplaatje van de bobine. Nu schoongemaakt en geschuurd, zomeren accu van de lader en dan kijken of het minder dan wel niet weg is. Als dat niet het geval is vernieuw ik dw bobine en rotor met verdelerkap, en kabels. Ik hou jullie op de hoogte!
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Berichten: 908
- Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Rotterdam
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
-
Fomkathebear
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Damn, wat een uitleg. Daarin staat alles wat je weten moet. Chapeau voor de maker.Rojo124 schreef: Niet quoten met een er direct bovenstaand bericht
Laatst gewijzigd door Fomkathebear op vr jan 15, 2016 8:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet quoten met berichten die er direct boven staan
Reden: Niet quoten met berichten die er direct boven staan
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Rojo124, dit is alles wat een 124 eigenaar nodig heeft, en verder iedereen bedankt die meegedacht heeft. Gisteravond na lang de accu op de lader gehad te hebben heb ik hem na een keer of 10 starten aan de praat gekregen. De hele avond voortreffelijk rond gezweefd als een koning. Maar goed als ik hem dadelijk wil starten zal het probleem er weer zijn. Dus gister tegen 17:00 al contact opgenomen met een originele onderdelen leverancier van Mercedes hier in de buurt, die had een setje kabels, rotor en verdelerkap liggen dus die ga ik straks ophalen en monteren en dan moet het haast wel verholpen zijn. Ik hou de gene die geïnteresseerd zijn op de hoogte! Fijn weekend alvast
- Henk Lith
- Platinum Boarder

- Berichten: 674
- Lid geworden op: do apr 30, 2015 7:47 pm
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: w111,1964
w110,1966
W115, 1972.
W124, 1985 - Locatie: Utrecht
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Hoi Patrick, begrijp ik dat de accu in elk geval ook slecht is? zodat je hem vreselijklang eerst moet opladen?
Het is wel van belang dat je van een goede accu uitgaat, anders blijft het tobben.
Misschien kan je met een hulpje is kijken wat voor spanning de accu afgeeft bij ronddraaien van de startmotor als dat onder de 10 volt zakt lijkt mij niet goed, maar misschien mag hij zelfs niet onder de 9 volt komen, ik heb daar voor de 300E geen getallen voor, alleen mijn gevoel zegt me zoiets.
Het zou ook zonde zijn om veel geld uit te geven als het eigenlijk aan de accu ligt toch?
Groet, Henk
Het is wel van belang dat je van een goede accu uitgaat, anders blijft het tobben.
Misschien kan je met een hulpje is kijken wat voor spanning de accu afgeeft bij ronddraaien van de startmotor als dat onder de 10 volt zakt lijkt mij niet goed, maar misschien mag hij zelfs niet onder de 9 volt komen, ik heb daar voor de 300E geen getallen voor, alleen mijn gevoel zegt me zoiets.
Het zou ook zonde zijn om veel geld uit te geven als het eigenlijk aan de accu ligt toch?
Groet, Henk
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Nou ik heb een nieuwe verdelerkap met rotor aan geschaft... Kabels waren van beru en de rotor en verdelerkap van het merk bremi?? Maar nu dus alles van beru en ga het er nu onder schroeven tot straks
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
En klopt Henk, maar in dit geval denk ik echt het ontstekingsgedeelte want alles was ranzig en de rotor (koper gedeelte) zat vol met zwarte aanslag. De contactpunten waren versleten dus kan niet anders dan dat dat de boosdoener was.
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Nou het zit er allemaal op, loopt opzich goed dan wel niet hetzelfde. Maar nu sputterd ie als ik vanuit stilstand optrek heel even onderin de toeren ook als ik stil sta en in zijn neutraal een paar keer gas geef, je voelt hem gewoon heel even inhouden. En net toen ik op snelheid was en de kickdown intrapte haperde die even met optrekken.. Dus nog niet echt verholpen...
-
Prometheus
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Bosch, Bosch en Bosch. Uit ervaring is de 300E erg gevoelig voor de juiste rotor, verdelerkap, kabels en bougies (NGK).
Gewoon nieuw en van voorgenoemd merk en dat lost o.h.a. dit soort malheur op.
Gewoon nieuw en van voorgenoemd merk en dat lost o.h.a. dit soort malheur op.
-
2xEE
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
interessante topic
ik heb mijn 300E al bijna 2 jaar, nooit problemen gehad in de kou, bougies, kabels altijd op tijd vervangen
maar deze morgen hield de auto gewoon in en is ze stilgevallen, daarna verder gereden proberen te starten en rijden op benzine en dat liep goed tot na een 10km en weer stilgevallen en daarna niks meer, auto staat nu spijtig genoeg aan de kant, ik heb dit topic doorgenomen zal ook eens beginnen met de rotor enz
ik heb mijn 300E al bijna 2 jaar, nooit problemen gehad in de kou, bougies, kabels altijd op tijd vervangen
maar deze morgen hield de auto gewoon in en is ze stilgevallen, daarna verder gereden proberen te starten en rijden op benzine en dat liep goed tot na een 10km en weer stilgevallen en daarna niks meer, auto staat nu spijtig genoeg aan de kant, ik heb dit topic doorgenomen zal ook eens beginnen met de rotor enz
-
2xEE
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Nog een vraag aan de kenners, Bosch of NGK bougies ?
- Hutch
- Silver Boarder

- Berichten: 162
- Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
- Roepnaam: Leen
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984 - Locatie: Kruiningen
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Tsja ieder zijn voorkeur.
Ik draai er altijd NGK in vind ze fijn.
Dat doe ik eigenlijk bij al mijn benzine motoren.
Ook in mijn BMW R1100 RT en mijn Hyundai.
Mvg Hutch
Ik draai er altijd NGK in vind ze fijn.
Dat doe ik eigenlijk bij al mijn benzine motoren.
Ook in mijn BMW R1100 RT en mijn Hyundai.
Mvg Hutch
