Johann

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
Johann

Johann

Bericht door Johann »

Ik heb mijn 1993 320E nu bijna twee weken, en ik word alleen maar blijer met mijn keuze :D

Mijn naam is Johann, ik ben 41 jaar en woon in lommerrijke Doorn met mijn gezin. Ik ben mijn gehele leven verslaafd aan Porsches en heb sinds mijn 21ste altijd een Porsches gehad. Daarnaast heb ik veel Audi's gehad als daily drivers. In 2010 ben ik door een vriend overtuigd een C180 station (W204) te nemen als leaseauto en daar was mijn liefde voor Mercedes echt geboren.

Ik heb natuurlijk altijd een liefde gehad voor de oude klassiekers als de W113 en W108, maar een W124 was tot voor kort nooit een overwegen als daily driver geweest. In 2015 heb ik besloten geen leaseauto meer te nemen en was het gedachten geboren een W124 te gaan zoeken. Ik ging eigenlijk op zoek naar een 500E i.v.m. Porsche betrokkenheid maar vond het zonde een 500E als dagelijkse vervoer in te zet. En zo kwam ik op de zoektocht naar een 420E of 320E.

Eindelijk ben ik geslaagd bij RiVeCo in Doorn en heb ik een zeer mooie auto kunnen overnemen
5656919.jpg
5656919.jpg (124.69 KiB) 1523 keer bekeken
5656915.jpg
5656915.jpg (92.76 KiB) 1523 keer bekeken
5656914.jpg
5656914.jpg (105.18 KiB) 1523 keer bekeken
5656907.jpg
5656907.jpg (110.14 KiB) 1523 keer bekeken
5656906.jpg
5656906.jpg (136.94 KiB) 1523 keer bekeken
Ik heb me aangemeld op deze forum omdat ik graag sleutelen en mijn lijstje met projectjes gestaagd groeit. Ik heb gezien dat hier veel kennis is en ik wil daar graag gebruik van maken. Op den duur hoop ik dan ook mijn kennis weer met jullie te delen.
Laatst gewijzigd door Johann op ma jan 25, 2016 9:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Re: Johann

Bericht door Hutch »

Hoi Johann,

Mooi wagen man hoop dat je er veel plezier aan zal beleven.
En welkom op dit mooie forum.


Mvg Hutch
Mafkees

Re: Johann

Bericht door Mafkees »

Welkom Johann op ons forum.
Dirkjoma

Re: Johann

Bericht door Dirkjoma »

Welkom!

Mooie auto!
Combi-Power

Re: Johann

Bericht door Combi-Power »

Welkom Johan hier op het mooie forum.
Schitterende 320!!!
Heel veel fijne kilometers gewenst maar daar gaan jullie zekers van genieten, ik kan 't weten ;)

Gr,
Mars
Johann

Re: Johann

Bericht door Johann »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben zelf verbaasd dat een auto van 23 jaar zo fris aan kunt voelen.

De auto heeft een volledig onderhoudshistorie bij de MB dealer, maar is toe aan een kleine beurt. Dus komende maandag is het tijd voor de eerste onderhoud in mijn bezit. Er zijn enkele punten die opgelost moeten worden:
- De wagen heeft soms moeite met stationair lopen en gaan dan heel erg "hunten". Als ik hem dan in N doet word 'ie weer rustig. Het schijnt een vacuum probleem te zijn. In zijn R is de auto bijna niet te rijden als ze staionair niet stabiel draaien
- De bak/schakelmechanisme rammelt ook als ze in D stationair draaien. Met de bak in N is het ook weer stil.

Verder heb ik een lijstje van To Do's waar ik de komende maanden mee aan de slag wil gaan
- De lampjes achter de temperatuur wieltjes doet het niet. (Ik ben nog op zoek naar een DIY)
- De buitenspiegel aan de bestuurderskant kan ik niet goed stellen
- er zit oxidatie op de behuizing van allebei buitenspiegels
- de wortelnotenhout rond de versnellingspook heeft een kleine barst. Ik ben op zoek naar een vervangend paneel, maar dat valt vies tegen.
- De speakers zijn volgens mij allemaal verrot en is zeker aan vervanging toe
- Ik ben ook op zoek naar een zwarte lederen interieur (Tips welkom :) )
Laatst gewijzigd door Johann op ma jan 25, 2016 10:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
124026

Re: Johann

Bericht door 124026 »

Welkom! Erg fraaie 320E!

Als ik mij niet vergis is deze door BudgetBenz geimporteerd...? Hoeveel km's heeft 'ie er inmiddels opzitten?
Johann

Re: Johann

Bericht door Johann »

Er zit nu 197,000 op de teller, waarvan ik al 1000km heb toegevoegd :-)
124026

Re: Johann

Bericht door 124026 »

Net ingereden dus! ;-)
Koning320TE

Re: Johann

Bericht door Koning320TE »

Welkom! Mooi in de lak zo te zien!!
Plaats reactie