Ik hoop dat iemand mij kan helpen want anders ga ik vast beginnen met solliciteren voor een extra baantje voor aanschaf van een nieuwe
Onverklaarbare vervelende storing!!
-
Patje-300e
Onverklaarbare vervelende storing!!
Wie o wie kan mij helpen waar ik moet of kan zoeken naar (gereviseerde) nieuwe liever niet wegens de prijs
of wie heeft er misschien een in goede staat liggen. Het is voor een 300E met motor code m103.983.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want anders ga ik vast beginnen met solliciteren voor een extra baantje voor aanschaf van een nieuwe
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want anders ga ik vast beginnen met solliciteren voor een extra baantje voor aanschaf van een nieuwe
Laatst gewijzigd door Patje-300e op vr feb 19, 2016 5:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Stoffie
- Senior Boarder

- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo feb 22, 2015 1:37 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
Met geduld en nauwgezetheid kan je die blijkbaar ook zelf reviseren. Revisiesetjes op ebay te vinden alsook instructievideo's en zo.
Nieuwe is behoorlijk duur. Dacht wel dat je die tegenwoordig ook bij Bosch zelf kon laten reviseren maar dat zal ook gauw wat centen kosten. Je zou het kunnen navragen. Een oude gebruikte weet je ook vaak niet wat je hebt
Nieuwe is behoorlijk duur. Dacht wel dat je die tegenwoordig ook bij Bosch zelf kon laten reviseren maar dat zal ook gauw wat centen kosten. Je zou het kunnen navragen. Een oude gebruikte weet je ook vaak niet wat je hebt
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Berichten: 908
- Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Rotterdam
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
Wat is er precies stuk Patrick...heeft de man dat ook gezegd ?
waarschijnlijk de rubber ring aan onderkant...daar kan je een vervangende voor bij de dealer kopen.
en anders even zoeken naar een 2e hands spinnekop...moeten er zat zijn...en stel je vraag ook even op het W201 en W126 Forum.
De W124 260E W201 2,6 en W126 260SE en 300se zijn de zelfde types/motoren.
Geen groot probleem hoor nu weet je tenminste wat er loos is...de spinnekop loopt leeg in de inlaat bij stilstand..dus verzuipt de motor.
gr Ron
waarschijnlijk de rubber ring aan onderkant...daar kan je een vervangende voor bij de dealer kopen.
en anders even zoeken naar een 2e hands spinnekop...moeten er zat zijn...en stel je vraag ook even op het W201 en W126 Forum.
De W124 260E W201 2,6 en W126 260SE en 300se zijn de zelfde types/motoren.
Geen groot probleem hoor nu weet je tenminste wat er loos is...de spinnekop loopt leeg in de inlaat bij stilstand..dus verzuipt de motor.
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
-
GekkeHenkie
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
reviseren is bijna niet te doen. wij hebben vaak problemen met spinnekoppen van 911
ooit enkele gereviseerd maar we kregen ze nooit dicht.
google ook eens het Bosch nummer. ze werden nl in allerlei auto's gebruikt
ooit enkele gereviseerd maar we kregen ze nooit dicht.
google ook eens het Bosch nummer. ze werden nl in allerlei auto's gebruikt
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Berichten: 908
- Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Rotterdam
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
lees dit oude topic ook eens door.
http://www.w124club.nl/post25010.html?h ... kop#p25010
http://www.w124club.nl/post25010.html?h ... kop#p25010
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
-
Patje-300e
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
Ok├® bedankt jongens,
Ik zit er een beetje mee in mijn maag puur omdat ik veel hen gelezen over dit probleem maar zelf nooit iets in deze trend heb gerepareerd of hoeven repareren dus misschien kennen jullie het nare gevoel in je onderbuik. Maar goed echt heel zeker wist piet (Boairko) nog niet of het dat was want zover was ie nog niet, maar kon mij wel zo goed als zeker zeggen dat het dat was omdat na een paar uur stilstand inderdaad zoals rojo (Ron) aangeeft benzine verliest via het spinnekop dus het spruitstuk in. Eerst ging piet morgenavond in zijn eigen tijd verder met de pakkingen van het uitlaatspruitstuk en dan vrijdagmorgen het spinnenkop d'r af halen. Het is dus nog even nagelbijten voor mij maar weet nu wel zo goed als zeker wat het euvel is en dat geeft ook wel weer wat meer rust... Het mes snijd aan twee kanten
Ik zit er een beetje mee in mijn maag puur omdat ik veel hen gelezen over dit probleem maar zelf nooit iets in deze trend heb gerepareerd of hoeven repareren dus misschien kennen jullie het nare gevoel in je onderbuik. Maar goed echt heel zeker wist piet (Boairko) nog niet of het dat was want zover was ie nog niet, maar kon mij wel zo goed als zeker zeggen dat het dat was omdat na een paar uur stilstand inderdaad zoals rojo (Ron) aangeeft benzine verliest via het spinnekop dus het spruitstuk in. Eerst ging piet morgenavond in zijn eigen tijd verder met de pakkingen van het uitlaatspruitstuk en dan vrijdagmorgen het spinnenkop d'r af halen. Het is dus nog even nagelbijten voor mij maar weet nu wel zo goed als zeker wat het euvel is en dat geeft ook wel weer wat meer rust... Het mes snijd aan twee kanten
-
Prometheus
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
Als ie benzine verliest bij stiilstand kan het eenvoudig de plunjer van de spinnekop zijn die blijft hangen. Reinigen en weer gaan. Controleer ook de EHA.
Spinnekoppen gaan niet snel stuk, maar als ze het zijn dan is het schier onmogelijhk om ze te reviseren. Bij montage van het rubber membraam dient deze een bepaalde voorspanning te hebben en dat dient in een vaccumkast te gebeuren.
Niet meer. Bosch is daar enkele jaren geleden mee gestopt.
Spinnekoppen gaan niet snel stuk, maar als ze het zijn dan is het schier onmogelijhk om ze te reviseren. Bij montage van het rubber membraam dient deze een bepaalde voorspanning te hebben en dat dient in een vaccumkast te gebeuren.
Dacht wel dat je die tegenwoordig ook bij Bosch zelf kon laten reviseren
Niet meer. Bosch is daar enkele jaren geleden mee gestopt.
-
Patje-300e
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
Kijk dat klinkt logisch en helder.. Maar met zoon "rivisie" setje op bijvoorbeeld eBay waarin zoon rubber membraan zit zou het dus ook kunnen lukken?
-
Dpc
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
Zou het niet mogelijk zijn zoals bij een pakking dat je een lapje kan kopen en het membraan zelf maken?
Heb een tijdje terug zelf een kapot membraan gehad en dan heb ik via iemand van de W201 een tweedehandse kop kunnen kopen voor voor 2 tientjes incl bezorging. Vind het nogal duur voor dat stomme flapje wat je online vind.
Op ferrari400parts staan revisiesetjes en zij hebben ook een revisieservice. Zelf wel geen ervaring mee.
Moest je een tweedehandse nemen , het onderdeelnr was bij mij niet hetzelfde maar past en werkt dus wel.
Heb een tijdje terug zelf een kapot membraan gehad en dan heb ik via iemand van de W201 een tweedehandse kop kunnen kopen voor voor 2 tientjes incl bezorging. Vind het nogal duur voor dat stomme flapje wat je online vind.
Op ferrari400parts staan revisiesetjes en zij hebben ook een revisieservice. Zelf wel geen ervaring mee.
Moest je een tweedehandse nemen , het onderdeelnr was bij mij niet hetzelfde maar past en werkt dus wel.
-
Patje-300e
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
Ja die site ben ik straks ook even op geweest en denk indeerdaad dat dat hem gaat worden. Zo eerst even contact opnemen met de monteur die er mee bezig is wat er precies stuk is aan het spinnekop.
-
Patje-300e
Re: Wat een ellende, spinnenkop stuk.
Ik heb vanmorgen en net weer contact gehad met piet broekhorst over de situatie. Het lekken van benzine in de injectoren en cilinders kwam inderdaad door het rubber aan de onderkant van de spinnekop en dat is dus verholpen. Maaaaaar natuurlijk loopt ie nog steeds niet goed (grrrr snik snik) bij koudstand loopt ie zoals ie zou moeten lopen bij warm en viceversa. Morgen gaat ie weer verder prutsen opzoek naar deze vervelende storing. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden en hoop echt dat het snel gevonden word.
Wanne ellende joh!
Wanne ellende joh!
-
MJW124
- Expert Boarder

- Berichten: 90
- Lid geworden op: do apr 26, 2012 2:02 pm
- Roepnaam: Mark
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 230E 1986
- Locatie: Prov. Noord-Brabant
Re: Onverklaarbare vervelende storing!!
Kop mop jonguh effe volhouden, als je straks 2 kilometre gereden hebt als hij goed loopt ben je alle ellende weer vergeten.
Heb je de topics van Henk Lith door gelezen ? Deze is een tijd terug ook bezig geweest met een storing aan zijn 300E, ik weet natuurlijk niet of het hetzelfde probleem is, maar wie weet.
Heel veel succes en sterkte !!
Mark
Heb je de topics van Henk Lith door gelezen ? Deze is een tijd terug ook bezig geweest met een storing aan zijn 300E, ik weet natuurlijk niet of het hetzelfde probleem is, maar wie weet.
Heel veel succes en sterkte !!
Mark
-
Patje-300e
Re: Onverklaarbare vervelende storing!!
Ja je hebt ook wel gelijk want ik ben het alweer vergeten vanaf het moment dat ik hem weer start en wegrij! Maar het ie gewoon zuur dat ik nog niet lang heb kunnen genieten van hem want heb al sinds ik hem heb problemen met het starten en pingelen in de toeren. Maar goed alles is op te lossen en dat weet ik ook wel.
Ik ga eens kijken bij topics van Henk en als ik vanavond een vallende ster zie "in de lucht dan" dan wens ik dat meneer broekhorst het probleem opgelost heeft en ik eindelijk weer kan genieten!
Ik ga eens kijken bij topics van Henk en als ik vanavond een vallende ster zie "in de lucht dan" dan wens ik dat meneer broekhorst het probleem opgelost heeft en ik eindelijk weer kan genieten!
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Berichten: 908
- Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Rotterdam
Re: Onverklaarbare vervelende storing!!
Nog even volhouden Patrick..komt allemaal goed.
Een storing in het Ke-jetronic injectie systeem...is niet zo snel gevonden...gewoonweg omdat dit systeem bestaat uit heel veel onderdelen..en als er 1 onderdeel niet meer mee doet dan heb je problemen.
natuurlijk loopt hij in de koudloop goed want dan is de Ke-jet nog niet in werking...(open loop) pas bij warme motor gaat de lambda waardes afgeven aan de Ke-jet/computer...(closed loop) .
De makkelijkste manier om zo'n storing op te lossen is gewoonweg elk onderdeel wat verdacht is tijdelijk te vervangen door een donoronderdeel ...en zo de lijst af te lopen tot dat er verbetering is.
veel onderdelen zijn ook te controleren door ze door te meten met een multimeter....er zijn zelfs fouten in het systeem te meten via de X11 uitleesplug...dus deze auto's zijn wel degelijk uit te lezen..zei het minimaal.
De meeste info krijg je van de lambda..en die kun je controleren door een multimeter te plaatsen(volt) in pin 2 en 3 van de X11 plug.
Zet de auto op contact en je moet ongeveer 3,6 volt meten op pin2 en 3 (alleen auto's met kat/lambda)....meet je daar andere waardes dan is er een defect in een van de onderdelen van de Ke-jet
start de motor en tijdens de koudloop zal het voltage stilstaan op een waarde...(open loop)
Als de motor goed warm is zal het voltage gaan pendelen (closed loop) bij een goed lopende motor zal je hier ongeveer 6.8/7.0 volt gemiddeld meten.
Lees je hier b.v pendelend tussen 3 en 4 volt dan staat het CO te arm.... en bij waardes tussen 8 en 9 volt te hoog dus moet de Ke computer te veel bijregelen dus de motor zal onrustiger lopen.
maar allereerst moet je met sleutel op contact (motor uit) ongeveer 3,6 volt meten...zo niet laat dat dan even weten?
gr Ron
Een storing in het Ke-jetronic injectie systeem...is niet zo snel gevonden...gewoonweg omdat dit systeem bestaat uit heel veel onderdelen..en als er 1 onderdeel niet meer mee doet dan heb je problemen.
natuurlijk loopt hij in de koudloop goed want dan is de Ke-jet nog niet in werking...(open loop) pas bij warme motor gaat de lambda waardes afgeven aan de Ke-jet/computer...(closed loop) .
De makkelijkste manier om zo'n storing op te lossen is gewoonweg elk onderdeel wat verdacht is tijdelijk te vervangen door een donoronderdeel ...en zo de lijst af te lopen tot dat er verbetering is.
veel onderdelen zijn ook te controleren door ze door te meten met een multimeter....er zijn zelfs fouten in het systeem te meten via de X11 uitleesplug...dus deze auto's zijn wel degelijk uit te lezen..zei het minimaal.
De meeste info krijg je van de lambda..en die kun je controleren door een multimeter te plaatsen(volt) in pin 2 en 3 van de X11 plug.
Zet de auto op contact en je moet ongeveer 3,6 volt meten op pin2 en 3 (alleen auto's met kat/lambda)....meet je daar andere waardes dan is er een defect in een van de onderdelen van de Ke-jet
start de motor en tijdens de koudloop zal het voltage stilstaan op een waarde...(open loop)
Als de motor goed warm is zal het voltage gaan pendelen (closed loop) bij een goed lopende motor zal je hier ongeveer 6.8/7.0 volt gemiddeld meten.
Lees je hier b.v pendelend tussen 3 en 4 volt dan staat het CO te arm.... en bij waardes tussen 8 en 9 volt te hoog dus moet de Ke computer te veel bijregelen dus de motor zal onrustiger lopen.
maar allereerst moet je met sleutel op contact (motor uit) ongeveer 3,6 volt meten...zo niet laat dat dan even weten?
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
-
Patje-300e
Re: Onverklaarbare vervelende storing!!
Thnx ron, ik ga morgenvroeg zelf even kijken in de garage waar die staat om de man met 40 jaar ervaring bij Mercedes even opweg te helpen met deze informatie. Ik heb hem er nu een week geleden neer gezet en de beste man is zonder meer een topper op het gebied van Mercedes en zijn ervaring die erbij hoort. Hij gaf vanmiddag wel aan dat ie de glorie tijd van dit type Mercedes en de bijkomende storingen destijds heeft meegemaakt maar dat de storingen die een zelfde auto nu bijna 30 jaar later geven vaak andere oorzaken hebben en ook complexer zijn. Er is inmiddels al een hoop gerepareerd, uitlaatspruitstuk pakkingen, gereviseerde spinnekop maar nu nog het belangrijkste (goed lopen/starten)
Ik ga dat met de ampère waardes van de lamda morgen testen en je hoort van mij wat die zijn.
Bedankt Ron
Keep the faith is all there is now!!
Ik ga dat met de ampère waardes van de lamda morgen testen en je hoort van mij wat die zijn.
Bedankt Ron
Keep the faith is all there is now!!
- Hutch
- Silver Boarder

- Berichten: 162
- Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
- Roepnaam: Leen
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984 - Locatie: Kruiningen
Re: Onverklaarbare vervelende storing!!
Hoi Patje
Zie dat Maickel van den Heuvel uit Schijndel een 300E gaat slopen dus lijkt mij dat je dan bij hem voor een tweede hands spinnekop terecht kan.
Kijk maar op facebook daar vind je hem wel.
Wie weet kan je er je voordeel mee kan doen.
Mvg Hutch
Zie dat Maickel van den Heuvel uit Schijndel een 300E gaat slopen dus lijkt mij dat je dan bij hem voor een tweede hands spinnekop terecht kan.
Kijk maar op facebook daar vind je hem wel.
Wie weet kan je er je voordeel mee kan doen.
Mvg Hutch
-
Patje-300e
Re: Onverklaarbare vervelende storing!!
Hee hutch,
Bedankt voor je tip!
Gelukkig had dhr broekhorst van Boairko nog wat onderdelen ver achterin in zijn magazijn voor de oudere Benzen.
Ook lag daar nog een spinnekop met de nodige goede onderdelen binnenin. Hij loopt eindelijk weer goed (net via telefonisch contact gehoord) alleen was deze fanaat nog steeds niet tevreden over de te lange koude start. Hij vertelde me dat als ik niks tegen ze vrouw zou zeggen hij morgen stiekem nog even aan de slag ging met mijn Benz! Haha deze man is echt een topper die in ieder geval als een perfectionist te werk gaat!
Hopelijk kan ik morgen eindelijk een lekker stuk cruisen!
Ill keep you guys in touch!
Bedankt voor je tip!
Gelukkig had dhr broekhorst van Boairko nog wat onderdelen ver achterin in zijn magazijn voor de oudere Benzen.
Ook lag daar nog een spinnekop met de nodige goede onderdelen binnenin. Hij loopt eindelijk weer goed (net via telefonisch contact gehoord) alleen was deze fanaat nog steeds niet tevreden over de te lange koude start. Hij vertelde me dat als ik niks tegen ze vrouw zou zeggen hij morgen stiekem nog even aan de slag ging met mijn Benz! Haha deze man is echt een topper die in ieder geval als een perfectionist te werk gaat!
Hopelijk kan ik morgen eindelijk een lekker stuk cruisen!
Ill keep you guys in touch!
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Berichten: 908
- Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Rotterdam
Re: Onverklaarbare vervelende storing!!
Ja heerlijk toch!! dat er nog van die specialisten zijn...succes Patrick...zie je nou wel dat het altijd goedkomt ...dit zijn niet zomaar auto's hoor.
gr Ron
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
-
Patje-300e
Re: Onverklaarbare vervelende storing!!
Nee klopt Ron, zijn inderdaad niet zomaar auto's! En dat vertelde ik mijn vrouwtje ook nog toen ik hem kocht... Schat deze auto's zijn niet kapot te krijgen "mits goed onderhouden" maar dat zit met deze wel goed! Maar nu moet ik iedere dag aanhoren of die auto al klaar is en klaag klaag klaag. Maar wacht maar als ie dadelijk klaar is, dan is alles in een keer goed! Maar dan mag ze lekker met de C3 weg want de 300 krijgt ze niet!!
En dat er nog van die "oude stempel" mannen zijn is gewoon schitterend! Ik ben zelf ook iemand die door gaat tot het goed is en klaar! Zo ook mijn inmiddels vriend piet van het Mercedes specialist bedrijf Boairko!! Ik ga zo naar mijn nest des te sneller is het morgen!
Jullie horen me morgen, en dan zal ik even wat extra pics plaatsen!
En dat er nog van die "oude stempel" mannen zijn is gewoon schitterend! Ik ben zelf ook iemand die door gaat tot het goed is en klaar! Zo ook mijn inmiddels vriend piet van het Mercedes specialist bedrijf Boairko!! Ik ga zo naar mijn nest des te sneller is het morgen!
Jullie horen me morgen, en dan zal ik even wat extra pics plaatsen!
- Jan124CE300
- Expert Boarder

- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo mar 21, 2012 8:55 pm
- Roepnaam: Jan
- Type wagen: 300CE
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Locatie: Antwerpen (B)
Re: Onverklaarbare vervelende storing!!
hoi patje,
hoe is het nauw afgelopen met de 300E ?
mvg jan.
hoe is het nauw afgelopen met de 300E ?
mvg jan.
