Koeling is nu perfect maar bij een beetje toeren draaien is het nu net of er een tornado opsteekt onder de motorkap. Die ventilator draait als nooit te voeren. Ik hoop dat dat een beetje inloopt of, want nu maakt ie me toch wel een beetje te veel herrie
viscokoppeling
-
GuusB
- Fresh Boarder

- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma mar 22, 2010 12:16 am
- Roepnaam: Guus
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: RCC '84
Ford Econoline '93
Opel Astra bestel '03 - Locatie: Utrecht
viscokoppeling
Ik maak erg weinig gebruik van dit forum, dus ik dacht, ik deel maar weer eens wat. Ik heb afgelopen dinsdag de auto opgehaald uit de stalling. Ik woon in Utrecht, kom regelmatig in Anna Paulowna en daar kan hij vanaf 1 december staan. Dat gaat een beetje via via dus ik weet eigenlijk zelf niet eens waar ie staat. Maar goed, dinsdag werd ie mij voorgereden en ik ben er meteen 130km mee terug gereden naar Utrecht. Probleemloos. Alleen vanaf 2013 was me al opgevallen dat de visco aan z'n eind was, ik had een nieuwe besteld maar die lag al jaren braaf in de garage te wachten. Dinsdag viel het meteen weer op: op snelheid doorrijden houdt de temp. prima op peil, maar kom je in een file dan gaat de temp omhoog. Duurt die file te lang dan begin ik me langzaam zorgen te maken als het metertje angstvallig naar boven schuift. Dus ik even een video'tje opgezocht van iemand die z'n viscokoppeling ging vervangen. Het video'tje duurde 13 minuten, er was wat in geknipt dus ik had een uurtje vrij gepland om het werk te doen. Gereedschap klaar gelegd ( een inbus 8mm en een inbus 5 plus wat materiaal om de pulley vast te houden) en toen voor de grap geklokt hoe lang ik er over zou doen. Resultaat 9 minuut 24 SEC (zonder knippen)
Koeling is nu perfect maar bij een beetje toeren draaien is het nu net of er een tornado opsteekt onder de motorkap. Die ventilator draait als nooit te voeren. Ik hoop dat dat een beetje inloopt of, want nu maakt ie me toch wel een beetje te veel herrie
Koeling is nu perfect maar bij een beetje toeren draaien is het nu net of er een tornado opsteekt onder de motorkap. Die ventilator draait als nooit te voeren. Ik hoop dat dat een beetje inloopt of, want nu maakt ie me toch wel een beetje te veel herrie
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Berichten: 908
- Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Rotterdam
Re: viscokoppeling
Ja Guus dat had ik ook bij een nieuwe visco....ook bij de koudstart ging hij de eerste meters loeien..haha leek wel een vliegtuig.....maar na verloop van tijd wordt dat minder.
gr Ron
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
- Arpad
- Gold Boarder

- Berichten: 411
- Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:07 pm
- Type wagen: 320TE
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Met 320 motor.
280SL 1977 (restauratie) - Locatie: Rijen
- Contacteer:
Re: viscokoppeling
De nieuwe visco LAG jaren te wachten, je moet ze wel rechtop bewaren.
- Blauweaaf
- Gold Boarder

- Berichten: 460
- Lid geworden op: do apr 07, 2011 5:45 pm
- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1987
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 205 1.1 1988
- Locatie: Arnhem
Re: viscokoppeling
Volgens mij klopt dat wel, maar alleen als ze al gebruikt zijn. Wat weten jullie daarvan? Groetjes, blauweaaf
- Hutch
- Silver Boarder

- Berichten: 162
- Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
- Roepnaam: Leen
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984 - Locatie: Kruiningen
Re: viscokoppeling
Hoi
Ik heb deze ook vervangen in mijn 300D maar een vliegtuig is het niet ook niet bij het starten en stationair draaien.
Deze gekocht en gelijk geplaatst en ga er dan vanuit dat deze altijd rechtop is bewaard.
Heb deze toen bij Taxiteile besteld.
Mvg Hutch
Ik heb deze ook vervangen in mijn 300D maar een vliegtuig is het niet ook niet bij het starten en stationair draaien.
Deze gekocht en gelijk geplaatst en ga er dan vanuit dat deze altijd rechtop is bewaard.
Heb deze toen bij Taxiteile besteld.
Mvg Hutch
- Dannygroot
- Silver Boarder

- Berichten: 192
- Lid geworden op: ma sep 28, 2015 9:34 pm
- Roepnaam: danny z
- Type wagen: E320 Coup├®
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: MB a160 elegance 98
- Locatie: ooij
Re: viscokoppeling
heb je wel een goede visco niet toevallig van een diesel die draaien namelijk de andere kant op dan gaat ie lawaai maken

