Dealer onderdelen vs. onderdelen van websites
-
nuri44
Dealer onderdelen vs. onderdelen van websites
Hallo allemaal,
Ik heb vragen bij de onderdelen die ik bestel bij diverse websites.
Is het nou zo dat dealer onderdelen van een bepaalde merk hetzelfde onderdeel/kwaliteit is als bij zo een website? Of krijg ik bij een website als auto-onderdelen imitatie van die merken? Hoe zit het hiermee?
Mvg,
Nuri
Ik heb vragen bij de onderdelen die ik bestel bij diverse websites.
Is het nou zo dat dealer onderdelen van een bepaalde merk hetzelfde onderdeel/kwaliteit is als bij zo een website? Of krijg ik bij een website als auto-onderdelen imitatie van die merken? Hoe zit het hiermee?
Mvg,
Nuri
-
Stefan1969
Re: Dealer onderdelen vs. onderdelen van websites
Ik heb in de 16 jaar dat ik mijn 250D in het bezit heb nooit een onderdeel van de dealer gehaald.
Sinds mijn zoon nu wat ouder is. En ook een 190D 2.5 rijd. besteld hij onze onderhoudsmaterieel via autodoc.
Goedkoper kan je niet hebben. 8euro voor een oliefilter van Bosch bewijzen van spreken. in de materialenzaak betaal je voor hetzelfde merk 25euro. Vind ik bizar.
Voortaan alles online. Bepaalde onderdelen wat je niet via websites kan verkrijgen, dat is iets anders..
Koplampen, achterlichten,schokdempers vering, stuurkogels etc. Bestellen we online, als ze aan vervanging nodig zijn.
Sinds mijn zoon nu wat ouder is. En ook een 190D 2.5 rijd. besteld hij onze onderhoudsmaterieel via autodoc.
Goedkoper kan je niet hebben. 8euro voor een oliefilter van Bosch bewijzen van spreken. in de materialenzaak betaal je voor hetzelfde merk 25euro. Vind ik bizar.
Voortaan alles online. Bepaalde onderdelen wat je niet via websites kan verkrijgen, dat is iets anders..
Koplampen, achterlichten,schokdempers vering, stuurkogels etc. Bestellen we online, als ze aan vervanging nodig zijn.
-
nuri44
Is het nou dan zo dat het dezelfde product/kwaliteit is als bij een dealer?
- Jurjen S
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Jurjen
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Volvo S80 2.5T
Sommige onderdelen online zijn dezelfde kwaliteit en soms ook van dezelfde afkomst als origineel. Denk aan filters, bougies, bougiekabels, maar ook remschijven, remblokken. Bij remdelen ligt het er wel aan welk merk je besteld...... er zit ook gewoon echte rommel tussen. Maar met bijvoorbeeld schijven van Zimmermann kan je weinig miskoop begaan. In de logboeken van Arjen kom je veel info tegen van onderdelen van diverse aanbieders, die wel of niet aan de verwachtingen voldoen.
Andere dingen zijn bij de dealer soms gewoon net zo duur of goedkoper.
Andere dingen zijn bij de dealer soms gewoon net zo duur of goedkoper.
Met een hamer past alles.
-
nuri44
Kan je mij de link van de logboeken van Arjen sturen, ik kan het zelf daar niet vinden namelijk.
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Een heleboel spullen van de dealer zijn ook van een ander merk maar er staat dan een ster in of op.
Eigenlijk is het simpel, als je op auto onderdelen sites kijkt zie je de wat duurdere en wat goedkopere versies van dezelfde spullen.
De wat duurdere, Lemforder, Febi, Ate, Zimmerman enz. zijn altijd goed. Er zit alleen een berg verschil tussen de diverse (web)winkels voor identieke spullen van hetzelfde merk. Een beetje googlen kan je een berg geld schelen.
Zelf probeer ik nogal eens wat, zeker als het dingen zijn die makkelijk te vervangen zijn. Voorbeeld, een complete uitlaat van voor naar achter voor nog geen Ôé¼ 100,00. Bij mij gaat die ook gewoon jaren mee maar ik rij alleen maar lange stukken, rij je alleen maar korte stukken zal de uitkomst waarschijnlijk anders zijn.
Bij mijn inmiddels overleden 250D had ik 2 voor draagarmen voor Ôé¼ 130,00 gekocht, Vaico. Na 3 maanden naar de keuring en al speling op de fuseekogels. Als ik voor Ôé¼ 250,00 Lemforder had gekocht had ik er waarschijnlijk geen last van gehad.
Idem met motorsteunen, een paar gekocht van Ôé¼ 25,00 het stuk, gingen 50.000 km mee. Daarna Corteco gekocht, deze waren 35.000 km later nog oke maar toen was de rest van de 250D op
. Deze waren echter Ôé¼ 50,00 het stuk.
Zijn echter simpel te wisselen dus dan probeer ik gewoon eens wat zoals gezegd. In de 200D zitten er nu van nog geen Ôé¼ 18,00 het stuk, Topran, ben benieuwd hoelang die meegaan.
Het blijft echter simpel, alle waar naar zijn geld maar een beetje googlen kan je voor dezelfde A merk spullen een berg geld schelen. En veel van die A merk spullen zitten origineel al in je auto alleen wordt er dan een ster in of op gezet!
Eigenlijk is het simpel, als je op auto onderdelen sites kijkt zie je de wat duurdere en wat goedkopere versies van dezelfde spullen.
De wat duurdere, Lemforder, Febi, Ate, Zimmerman enz. zijn altijd goed. Er zit alleen een berg verschil tussen de diverse (web)winkels voor identieke spullen van hetzelfde merk. Een beetje googlen kan je een berg geld schelen.
Zelf probeer ik nogal eens wat, zeker als het dingen zijn die makkelijk te vervangen zijn. Voorbeeld, een complete uitlaat van voor naar achter voor nog geen Ôé¼ 100,00. Bij mij gaat die ook gewoon jaren mee maar ik rij alleen maar lange stukken, rij je alleen maar korte stukken zal de uitkomst waarschijnlijk anders zijn.
Bij mijn inmiddels overleden 250D had ik 2 voor draagarmen voor Ôé¼ 130,00 gekocht, Vaico. Na 3 maanden naar de keuring en al speling op de fuseekogels. Als ik voor Ôé¼ 250,00 Lemforder had gekocht had ik er waarschijnlijk geen last van gehad.
Idem met motorsteunen, een paar gekocht van Ôé¼ 25,00 het stuk, gingen 50.000 km mee. Daarna Corteco gekocht, deze waren 35.000 km later nog oke maar toen was de rest van de 250D op
Zijn echter simpel te wisselen dus dan probeer ik gewoon eens wat zoals gezegd. In de 200D zitten er nu van nog geen Ôé¼ 18,00 het stuk, Topran, ben benieuwd hoelang die meegaan.
Het blijft echter simpel, alle waar naar zijn geld maar een beetje googlen kan je voor dezelfde A merk spullen een berg geld schelen. En veel van die A merk spullen zitten origineel al in je auto alleen wordt er dan een ster in of op gezet!
-
nuri44
Dus als ik Sachs merk schokbrekers koop bij een autowebsite krijg ik dezelfde kwaliteit als bij een dealer, bij de dealer plakken ze enkel een Mercedes sticker op, klopt dit?
-
nuri44
Dank je Bram, ik zal er even naar kijken.
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Bosch of Mann filters zijn net zo goed als de filters met MB op de doos / op het product.
Dat geldt idd ook voor veel producten van Febe-Bilstein, Sachs, Lesjofors en vele andere.
Mercedes maakt echt geen onderhouds- en andere aan slijtage onderhevige producten zelf. MB maak ook geen autobanden en multi riemen.
Ook heus geen motorolie. natuurlijk kunnen ze overal een OE nummer aan toekennen en er een MB doosje er omheen zetten.
Maar als je de plaatselijke MB dealer wil steunen, prima toch.
Dat geldt idd ook voor veel producten van Febe-Bilstein, Sachs, Lesjofors en vele andere.
Mercedes maakt echt geen onderhouds- en andere aan slijtage onderhevige producten zelf. MB maak ook geen autobanden en multi riemen.
Ook heus geen motorolie. natuurlijk kunnen ze overal een OE nummer aan toekennen en er een MB doosje er omheen zetten.
Maar als je de plaatselijke MB dealer wil steunen, prima toch.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
-
nuri44
Dat is verhelderend, bedankt Marius.