Alternatief voor 300D turbo motor
-
Hiemhoff
- Silver Boarder

- Roepnaam: Herman
- Type wagen: 300TD Turbo
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes Vario 613
Alternatief voor 300D turbo motor
Zijn er mensen hier op het forum die weten of ik zomaar een normale 300, 250 of een 200 diesel op mijn versnellingsbak en cardan kan aansluiten zonder dat het rij gedrag extreem wordt veranderd?
Mijn cilinderkop is stuk en de vraag is of ik binnenkort een vervangende kan vinden. wellicht is een andere motor ook nog een optie.
Met Vriendelijke Groet Herman
Mijn cilinderkop is stuk en de vraag is of ik binnenkort een vervangende kan vinden. wellicht is een andere motor ook nog een optie.
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: Alternatief voor 300D turbo motor
In de Excel file staan alle types met versnellingsbak verhoudingen en diff. verhoudingen. Kun je zelf even kijken naar de verschillen.
In het plaatje de vermogens en koppel van de diverse types OM60X motoren.
Een atmosferische 300D zal met een automaat weinig last hebben van het iets langer gegearde diff. Uiteraard is hij minder potent als de geblazen versie.
In het plaatje de vermogens en koppel van de diverse types OM60X motoren.
Een atmosferische 300D zal met een automaat weinig last hebben van het iets langer gegearde diff. Uiteraard is hij minder potent als de geblazen versie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Wouter61636
kan je niet een 300D cillinderkop op je 300D turbo zetten of zijn deze verschillend?
verder zou een 300D motor prima passen, alleen is het vergeleken met een 300D turbo wel altijd half gas rijden
verder zou een 300D motor prima passen, alleen is het vergeleken met een 300D turbo wel altijd half gas rijden
-
Hiemhoff
- Silver Boarder

De cilinderkoppen zijn wel verschillend volgens de drentste motorenrevisie in Hoogeveen. Het is wel om te bouwen naar een turbo model. Wat het verschil is weet ik niet precies.
Ach een gewone 300D rijdt ook prima vind ik. Kan ieder geval de turbo niet kapot.
Ach een gewone 300D rijdt ook prima vind ik. Kan ieder geval de turbo niet kapot.
-
300-tdt
Herman zou je ons willen laten weten wat het is geworden ??!!
Succes
P.s 300turbo blok vinden is een lastige klus
Succes
-
Wouter61636
Dan zou ik het gewoon laten ombouwen naar een turbomodel! Kost misschien wat meer of hetzelfde, het is een stuk minder werk en de rest van je leven rijden met een 300D terwijl je weet hoe een turbo rijd zal blijven wringen 
-
BertusBonk
Vaak zitten er in een kop van een turbo blok andere kleppen. Deze zijn bij een turbo gevuld met natrium om een betere afvoer van hitte te krijgen. Ik weet het niet zeker maar denk dat dit bij een Benz blok ook zo is.
Wellicht even de onderdeel nummers vergelijken?
Succes
Wellicht even de onderdeel nummers vergelijken?
Succes
-
Hiemhoff
- Silver Boarder

Ik heb inmiddels een turbo kop gevonden bij mercedessloop van lente uit Nieuwleusen. Het is even wachten of deze goed is. De kop moet nog gedemonteerd worden en dan gecontroleerd in Urk.300-TDT schreef:Herman zou je ons willen laten weten wat het is geworden ??!!
Succes
-
Sierra300dmotor
ik heb nog een mooi blok staan voor weinigHiemhoff schreef:Zijn er mensen hier op het forum die weten of ik zomaar een normale 300, 250 of een 200 diesel op mijn versnellingsbak en cardan kan aansluiten zonder dat het rij gedrag extreem wordt veranderd?
-
Beunhaas17
- Senior Boarder

- Roepnaam: Dennis
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1992
heb er 1 gevonden in groningen300-TDT schreef:Herman zou je ons willen laten weten wat het is geworden ??!!
Succes
-Benz 300D 1992-