oldtimer regeling
-
erwin&sonja
oldtimer regeling
Het advies opvolgen hier,en onze blauwe 300D maar als donorwagen gebruiken.
De kosten blijven zich in sneltempo aanmelden
nu terug starter,en ergens een lek,welke de nieuwe batterij in stilstand leeg trekt op minder an 24 uur.
genoeg is genoeg geweest.
hebben een andere 300D op het oog.
deze is wel van 03 - 1991
kan dus nergens vinden of deze in oost Vlaanderen al oldtimer is,en ook als oldtimer gekeurd kan worden?
in Wallonië blijkt het nu niet meer mogelijk deze nog in te schrijven als oldtimer ,want daar moeten ze al 30 jaar zijn nu.
Dank bij voorbaat voor de hulp
erwin&sonja
De kosten blijven zich in sneltempo aanmelden
nu terug starter,en ergens een lek,welke de nieuwe batterij in stilstand leeg trekt op minder an 24 uur.
genoeg is genoeg geweest.
hebben een andere 300D op het oog.
deze is wel van 03 - 1991
kan dus nergens vinden of deze in oost Vlaanderen al oldtimer is,en ook als oldtimer gekeurd kan worden?
in Wallonië blijkt het nu niet meer mogelijk deze nog in te schrijven als oldtimer ,want daar moeten ze al 30 jaar zijn nu.
Dank bij voorbaat voor de hulp
erwin&sonja
Laatst gewijzigd door erwin&sonja op vr jul 21, 2017 1:24 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: onuielijke oltimer regeling kennen wij niet in de Nederlandse taal, topic titel aangepast
Reden: onuielijke oltimer regeling kennen wij niet in de Nederlandse taal, topic titel aangepast
-
Stefan1969
Re: oldtimer regeling
Gewoon keuren op O platen. Van 1991 zit je nog safe.
Mijne is van 1992. ik kan hem in principe nu ook op O platen zetten maar hoeft niet, omdat ik al 2 andere wagens heb die een O platen hebben, Mijn zoon zijn 190D 2.5 en de Golf 2 GT-D.
Mijn makelaar heeft gezegd dat je minstens 1 auto op normale platen moet hebben eer je een o plaat kan aanvragen.
Ik zit aangesloten bij Leijnen en Partners Geel. Baloise.
Waarom haal je wallonie erbij? Dat is een ander continent van België
Vlaamse regels toepassen, en de vlaamse regels zegt dat je nog steeds een oldtimer kan inschrijven vanaf 25j
Mijne is van 1992. ik kan hem in principe nu ook op O platen zetten maar hoeft niet, omdat ik al 2 andere wagens heb die een O platen hebben, Mijn zoon zijn 190D 2.5 en de Golf 2 GT-D.
Mijn makelaar heeft gezegd dat je minstens 1 auto op normale platen moet hebben eer je een o plaat kan aanvragen.
Waarom haal je wallonie erbij? Dat is een ander continent van België
Vlaamse regels toepassen, en de vlaamse regels zegt dat je nog steeds een oldtimer kan inschrijven vanaf 25j
-
SIM
- Expert Boarder

- Roepnaam: Sim
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: E200 coup├®
220CE
200D 1988 (PPO) - Locatie: België
Wagens tot en met 1992 in Vlaanderen nog in de gunstige overgangsregeling(BIV, WB)... Ik heb een coup├® van 03/1993 en heb, tenminste wat dat betreft, pech.
vg,
Sim
vg,
Sim
-
erwin&sonja
Stefan1969 schreef:Gewoon keuren op O platen. Van 1991 zit je nog safe.
Waarom haal je wallonie erbij? Dat is een ander continent van België![]()
Heb de 300D uit 1984,en een GAZ 69 uit 1961,en beien hebben een o plaat.de ene had een andere wagen met normale plaat nodig,maar voor mijn tweede heb ik een zuivere oltimerverzekering,en deze kost maar enkele Ôé¼ meer
de volgende bekomt ook zo een verzekering.
-
Papyrus
- Gold Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1991
- Opmerkingen / andere wagens.: E300D 24v
Ik heb toch iets helemaal anders gehoord over deze regeling.
Elke wagen die je na mei 2017 inschrijft moet 30 jaar zijn om te genieten van de o plaat.
En er is wel een verzekering bij wie je kan inschrijven zonder dat je een dagelijkse wagen hebt.
Elke wagen die je na mei 2017 inschrijft moet 30 jaar zijn om te genieten van de o plaat.
En er is wel een verzekering bij wie je kan inschrijven zonder dat je een dagelijkse wagen hebt.
-
erwin&sonja
Heb ik via pm binnen gekregen(waarvoor dank)Papyrus schreef:Ik heb toch iets helemaal anders gehoord over deze regeling.
of het ook juist is was de vraag??
FISCALITEIT : AANPASSING VANAF 1 JULI 2017
Vanaf 01.07.2017 is er de jaarlijkse indexatie voor wat de verkeerbelasting betreft. Maar er is ook nieuws voor wat de forfaitaire verkeersbelasting betreft voor onze oldtimers die in Vlaanderen ingeschreven worden. Naar aanleiding van de nakende overgang van 25 naar 30 jaar heeft de BFOV samen met het kabinet van Vlaams minister Bart Tommelein ervoor gezorgd dat er een overgangsmaatregel komt. De voertuigen die voldoen aan een van de volgende voorwaarden genieten van de forfaitaire verkeersbelasting en dit vanaf 01.07.2017:
in aanslagjaar 2017 sedert meer dan vijfentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
in aanslagjaar 2018 sedert meer dan zesentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
in aanslagjaar 2019 sedert meer dan zevenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
in aanslagjaar 2020 sedert meer dan achtentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
in aanslagjaar 2021 sedert meer dan negenentwintig jaar in het verkeer zijn gebracht;
Concreet betekent dit dat elk voertuig met een eerste inschrijvingsdatum van voor 01.01.1993 (<1992), en dat ingeschreven wordt in Vlaanderen, steeds zal genieten van de forfaitaire verkeersbelasting, de voertuigen met inschrijvingsdatum vanaf 01.01.1993 en volgend, dienen de leeftijd van 30 jaar bereikt te hebben. Nog bijkomend goed nieuws, eveneens dankzij de onderhandelingen die we als BFOV voerden, voor de liefhebbers van lichte vrachtautoÔÇÖs, ingeschreven in Vlaanderen, die tot op heden nog steeds de volledige verkeersbelasting betaalden volgens het gewicht van dit voertuig, genieten sinds 01.07.2017 ook van de forfaitaire verkeersbelasting voor zover deze de leeftijd van 30 jaar bereikt hebben
- MB280E
- Gold Boarder

- Roepnaam: Jan
- Type wagen: 300TD Turbo
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 280E 1982
W126 280SEL 1982
R107 560SL 1985 - Locatie: Gent
Papyrus loopt een beetje achter. Het laatste wat ik gehoord en gelezen had was hetgeen hierboven te lezen staat.
Alle wagens van voor 01/01/1993 worden fiscaal oldtimer op 25jaar. Alles erna op 30jaar.( IN VLAANDEREN, Wallonië en Brussel is weer anders
)
Staat ook gewoon op de site van BFOV https://www.bfov-fbva.be/
Alle wagens van voor 01/01/1993 worden fiscaal oldtimer op 25jaar. Alles erna op 30jaar.( IN VLAANDEREN, Wallonië en Brussel is weer anders
Staat ook gewoon op de site van BFOV https://www.bfov-fbva.be/
-
Papyrus
- Gold Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1991
- Opmerkingen / andere wagens.: E300D 24v
Dat is zalig nieuws
want wou me nog een W124 aanschaffen van 1992.
Nu weet ik terug wat doen
Alleen had een collega op het werk mij verteld dat zijn oldtimer van 1992 juist re laat was en niet meer kon ingeschreven worden als oldtimer. Was een BMW.
Vreemd
Nu weet ik terug wat doen
Alleen had een collega op het werk mij verteld dat zijn oldtimer van 1992 juist re laat was en niet meer kon ingeschreven worden als oldtimer. Was een BMW.
Vreemd
-
erwin&sonja
Deze keer gaan we ook voor eentje van begin de jaren "90".Papyrus schreef:Dat is zalig nieuwswant wou me nog een W124 aanschaffen van 1992.
Nu weet ik terug wat doen![]()
Vreemd
Bedankt voor de duidelijkheid
-
Stefan1969
Inderdaad, in principe kan je ene van 1992 als Oldtimer keuren in België.
Mijn broer heeft dat gedaan met eentje uit Maart 1992.
De mijne laat ik op de normale nummerplaten staan, aangezien ik van de makelaar 1 auto moet hebben die op normale platen moet staan. Onze 2 andere wagens, de 190 van 1986 en de VW van 89, die hebben al inmiddels O platen.
Mijn broer heeft dat gedaan met eentje uit Maart 1992.
De mijne laat ik op de normale nummerplaten staan, aangezien ik van de makelaar 1 auto moet hebben die op normale platen moet staan. Onze 2 andere wagens, de 190 van 1986 en de VW van 89, die hebben al inmiddels O platen.