Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124?
Plaats reactie
archivarius
Erelid
Erelid
Berichten: 1659
Lid geworden op: vr mar 25, 2016 10:28 pm
Roepnaam: Nan
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Ergens in Friesland...

Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door archivarius »

Vorige week met mijn 230/CE uit 1990 de 200.000 km aangetikt. Op naar de 3 ton! En als ik dit artikel in Der Spiegel mag geloven is een W124 bij 2 ton net ingereden.

Zie http://www.spiegel.de/auto/fahrkultur/m ... 60102.html

"Es sind die inneren Werte, die den W124 auszeichnen. Er gilt unter vielen Fans und Kennern als "letzter echter Mercedes?. Die Verarbeitungsqualität ist herausragend, Motoren und Technik sind ausgesprochen langlebig. Nicht nur die Sechszylinder, sondern auch die kleineren Vierzylinder wie etwa im 230E gelten bei minimaler Pflege als unverwüstlich. Bei einem Tachostand von 200.000 Kilometern sind die Aggregate praktisch erst eingefahren, Laufleistungen von mehr als einer halben Million Kilometern und mehr sind keine Seltenheit."
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1925
Lid geworden op: vr dec 23, 2011 4:57 pm
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Hulzie »

Denk wel dat ze dan diesels bedoelen, mijn vorige had 1.400.000.00 + gelopen en toen weggedaan opdat de kachel radiateur lek gegaan was en ik die moest vervangen, iets wat gewoon te doen is, maar had geen tijd i.v.m. aankoop ander huis.
S 430 V8 automaat.


Afbeelding
Vlim
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 252
Lid geworden op: zo okt 28, 2012 8:26 am
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL 1983
W126 500SE 1980
W126 280SE 1984
W140 400SE 1993
W215 CL500 2000

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Vlim »

Een Duits blad heeft destijds een duurtest met een W126 gedaan. Daarna de auto compleet ontmanteld.

Na 100.000km was de conclusie dat er geen zichtbare slijtage was en de auto beter liep dan toen hij nieuw was.

Dus de eerste ton heet inrijden.
Gebruikersavatar
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 2660
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 7:44 pm
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Ermelo

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Nico 43 »

Wel leuk dat in het stukje ook een link staat naar het Duitse W124 forum wel jammer dat je eerst lid moet zijn om er op te kijken ik had graag eens willen kijken bij de buren ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1925
Lid geworden op: vr dec 23, 2011 4:57 pm
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Hulzie »

Gaat even niet over een W124, maar over een Vito busje. Had een paar weken geleden iemand van de ANWB hier op de koffie en die vertelde me, dat ie een Vito 6 cylinder had geholpen van nog net geen twee jaar oud met meer dan 8 ton ! op de teller, het was een schiphol taxi, die gewend was 24 uur per dag te draaien en dus altijd warm was, maar een nacht bij een garage gestaan had en niet wou starten, doordat is eens gewoon afgekoeld was. Net ingelopen ruim!
S 430 V8 automaat.


Afbeelding
Crunchy
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma aug 04, 2014 7:27 pm
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SE

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Crunchy »

Ja of dat ook waar was :roll:
800.000 km op twee jaar komt uit op ruim 1000km per dag.
Groetjes,

Crunchy
Gebruikersavatar
Jan124CE300
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo mar 21, 2012 8:55 pm
Roepnaam: Jan
Type wagen: 300CE
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Ja
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Jan124CE300 »

misschien met 2 of 3 chauffeurs non stop 7/24 kan het wel natuurlijk.
archivarius
Erelid
Erelid
Berichten: 1659
Lid geworden op: vr mar 25, 2016 10:28 pm
Roepnaam: Nan
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Ergens in Friesland...

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door archivarius »

@Nico 43
In vele landen en op nagenoeg alle continenten, zijn diverse W-124 clubs actief. Tot in de Filipijnen, Thailand en Indonesië aan toe.
Bij onze Oosterburen soms zelfs per deelstaat en dan ook nog verdeeld in regio's. Zie bijv. http://W124-club.Mercedes-Benz-clubs.co ... 165/de/001 en http://forum.mb124.de/

Er bestaat in Duitsland zelfs een aparte club voor alleen de W124 Cabrio: https://www.w124cc-club.de/der-club-wir-ueber-uns.html

Interessant blog: http://wagen124.com/blog-seite/

Uiteraard is er online veel achtergrondinformatie te vinden:
http://www.MB-W124.de/
https://www.mbgalerie.org/galerie/merce ... klasse/510
https://www.Mercedes-fans.de/
http://nast-sonderfahrzeuge.de/content/ ... e&Itemid=1
http://www.mercedesw124.com/

In Frankrijk is er ├®├®n club voor het gehele land. Zie http://www.W124.org/

In Rusland is er een grote schare W124 fans:
https://w124club.ru/
http://W124-mbclub.3dn.ru/photo/1
http://www.gdtm.net/Mercedes.htm
https://www.benzclub.ru/ (Alle Mercedes typen)
https://www.mbclub.ru/

Social Media
Facebook: https://www.facebook.com/groups/686771724791374/

Op Instagram is de lijst met clubs schier eindeloos. Zomaar een greep:

- https://www.instagram.com/W124_Mercedes?
- https://www.instagram.com/MB_W124_almaty/
- https://www.instagram.com/w124e500brabus/
- https://www.instagram.com/W124_AMG/
- https://www.instagram.com/w_124_kz/
- https://www.instagram.com/w124mbci_jakartachapter/
- https://www.instagram.com/mercedesbenzw124/ |
- https://www.instagram.com/W124_mercedesbenz/
- https://www.instagram.com/Mercedes.124/
- https://www.instagram.com/w124mb/
- https://www.instagram.com/W124_club/
- https://www.instagram.com/W124?_E500/
- https://www.instagram.com/W124.kgz/
- https://www.instagram.com/W124_e50/
- https://www.instagram.com/W124_club_almaty/
-
Laatst gewijzigd door archivarius op ma dec 25, 2017 8:33 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1925
Lid geworden op: vr dec 23, 2011 4:57 pm
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Hulzie »

Hij vertelde dat er inderdaad 3 chauffeurs per dag op reden maar dat die auto 7 dgn per week reed. Standplaats Groningen.
S 430 V8 automaat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 2660
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 7:44 pm
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Ermelo

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Nico 43 »

Hallo Nan bedankt voor je uitleg ik ga zo je linken eens bekijken ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Estrella

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Estrella »

archivarius schreef:@Nico 43
In vele landen en op nagenoeg alle continenten, zijn diverse W-124 clubs actief. Tot in de Filipijnen, Thailand en Indonesië aan toe.
Bij onze Oosterburen soms zelfs per deelstaat en dan ook nog verdeeld in regio's. Zie bijv. http://W124-club.Mercedes-Benz-clubs.co ... 165/de/001 en http://forum.mb124.de/

Er bestaat in Duitsland zelfs een aparte club voor alleen de W124 Cabrio: https://www.w124cc-club.de/der-club-wir-ueber-uns.html

Interessant blog: http://wagen124.com/blog-seite/

Uiteraard is er online veel achtergrondinformatie te vinden:
http://www.MB-W124.de/
https://www.mbgalerie.org/galerie/merce ... klasse/510


In Frankrijk is er ├®├®n club voor het gehele land. Zie http://www.W124.org/

In Rusland is er een grote schare W124 fans:


Social Media
Facebook: https://www.facebook.com/groups/686771724791374/

Op Instagram is de lijst met clubs schier eindeloos.


In Spanje helemaal niks, helaas!!!


-Estrella-
archivarius
Erelid
Erelid
Berichten: 1659
Lid geworden op: vr mar 25, 2016 10:28 pm
Roepnaam: Nan
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Ergens in Friesland...

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door archivarius »

Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
Estrella

Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden

Bericht door Estrella »

archivarius schreef:@ Estrella: "Zoeken kan iedereen, vinden slechts enkelen" ;-) Veel leesplezier!
Ja, OK; bedankt.
Ik had zelf ook een paar keer Gegooled en inderdaad kom je dan een paar Blog┬┤s tegen en een Mercedes forum dat bespreekt om eventueel een W124 forum te beginnen.
Maar helaas, geen forum. En geen W124 club te Spanje.

Ook heb ik de Mercedes club te Spanje aangeschreven maar dat is gewoon onwijs algemeen (en niet geodkoop).

Wat w├®l iets nieuws was dat waren die 2 FB pagina`s die je vond.
Dus nogmaals dank! (ik wil niet ondankbaar klinken!)

Andere suggesties uiteraard welkom!
En anders ga ik me een keer bij een evenement in NL aansluiten.

Gegroet,


-Estrella-
Plaats reactie