Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
-
archivarius
- Erelid

- Berichten: 1659
- Lid geworden op: vr mar 25, 2016 10:28 pm
- Roepnaam: Nan
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Ergens in Friesland...
Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
Vorige week met mijn 230/CE uit 1990 de 200.000 km aangetikt. Op naar de 3 ton! En als ik dit artikel in Der Spiegel mag geloven is een W124 bij 2 ton net ingereden.
Zie http://www.spiegel.de/auto/fahrkultur/m ... 60102.html
"Es sind die inneren Werte, die den W124 auszeichnen. Er gilt unter vielen Fans und Kennern als "letzter echter Mercedes?. Die Verarbeitungsqualität ist herausragend, Motoren und Technik sind ausgesprochen langlebig. Nicht nur die Sechszylinder, sondern auch die kleineren Vierzylinder wie etwa im 230E gelten bei minimaler Pflege als unverwüstlich. Bei einem Tachostand von 200.000 Kilometern sind die Aggregate praktisch erst eingefahren, Laufleistungen von mehr als einer halben Million Kilometern und mehr sind keine Seltenheit."
Zie http://www.spiegel.de/auto/fahrkultur/m ... 60102.html
"Es sind die inneren Werte, die den W124 auszeichnen. Er gilt unter vielen Fans und Kennern als "letzter echter Mercedes?. Die Verarbeitungsqualität ist herausragend, Motoren und Technik sind ausgesprochen langlebig. Nicht nur die Sechszylinder, sondern auch die kleineren Vierzylinder wie etwa im 230E gelten bei minimaler Pflege als unverwüstlich. Bei einem Tachostand von 200.000 Kilometern sind die Aggregate praktisch erst eingefahren, Laufleistungen von mehr als einer halben Million Kilometern und mehr sind keine Seltenheit."
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Berichten: 1925
- Lid geworden op: vr dec 23, 2011 4:57 pm
- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
Denk wel dat ze dan diesels bedoelen, mijn vorige had 1.400.000.00 + gelopen en toen weggedaan opdat de kachel radiateur lek gegaan was en ik die moest vervangen, iets wat gewoon te doen is, maar had geen tijd i.v.m. aankoop ander huis.
-
Vlim
- Silver Boarder

- Berichten: 252
- Lid geworden op: zo okt 28, 2012 8:26 am
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL 1983
W126 500SE 1980
W126 280SE 1984
W140 400SE 1993
W215 CL500 2000
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
Een Duits blad heeft destijds een duurtest met een W126 gedaan. Daarna de auto compleet ontmanteld.
Na 100.000km was de conclusie dat er geen zichtbare slijtage was en de auto beter liep dan toen hij nieuw was.
Dus de eerste ton heet inrijden.
Na 100.000km was de conclusie dat er geen zichtbare slijtage was en de auto beter liep dan toen hij nieuw was.
Dus de eerste ton heet inrijden.
- Nico 43
- Diamant Boarder

- Berichten: 2660
- Lid geworden op: zo aug 19, 2012 7:44 pm
- Roepnaam: Nico
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Ermelo
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
Wel leuk dat in het stukje ook een link staat naar het Duitse W124 forum wel jammer dat je eerst lid moet zijn om er op te kijken ik had graag eens willen kijken bij de buren 
Mensen met verstand rijden Mercedes
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Berichten: 1925
- Lid geworden op: vr dec 23, 2011 4:57 pm
- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
Gaat even niet over een W124, maar over een Vito busje. Had een paar weken geleden iemand van de ANWB hier op de koffie en die vertelde me, dat ie een Vito 6 cylinder had geholpen van nog net geen twee jaar oud met meer dan 8 ton ! op de teller, het was een schiphol taxi, die gewend was 24 uur per dag te draaien en dus altijd warm was, maar een nacht bij een garage gestaan had en niet wou starten, doordat is eens gewoon afgekoeld was. Net ingelopen ruim!
-
Crunchy
- Senior Boarder

- Berichten: 64
- Lid geworden op: ma aug 04, 2014 7:27 pm
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: Ouder
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SE
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
Ja of dat ook waar was
800.000 km op twee jaar komt uit op ruim 1000km per dag.
800.000 km op twee jaar komt uit op ruim 1000km per dag.
Groetjes,
Crunchy
Crunchy
- Jan124CE300
- Expert Boarder

- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo mar 21, 2012 8:55 pm
- Roepnaam: Jan
- Type wagen: 300CE
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Locatie: Antwerpen (B)
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
misschien met 2 of 3 chauffeurs non stop 7/24 kan het wel natuurlijk.
-
archivarius
- Erelid

- Berichten: 1659
- Lid geworden op: vr mar 25, 2016 10:28 pm
- Roepnaam: Nan
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Ergens in Friesland...
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
@Nico 43
In vele landen en op nagenoeg alle continenten, zijn diverse W-124 clubs actief. Tot in de Filipijnen, Thailand en Indonesië aan toe.
Bij onze Oosterburen soms zelfs per deelstaat en dan ook nog verdeeld in regio's. Zie bijv. http://W124-club.Mercedes-Benz-clubs.co ... 165/de/001 en http://forum.mb124.de/
Er bestaat in Duitsland zelfs een aparte club voor alleen de W124 Cabrio: https://www.w124cc-club.de/der-club-wir-ueber-uns.html
Interessant blog: http://wagen124.com/blog-seite/
Uiteraard is er online veel achtergrondinformatie te vinden:
http://www.MB-W124.de/
https://www.mbgalerie.org/galerie/merce ... klasse/510
https://www.Mercedes-fans.de/
http://nast-sonderfahrzeuge.de/content/ ... e&Itemid=1
http://www.mercedesw124.com/
In Frankrijk is er ├®├®n club voor het gehele land. Zie http://www.W124.org/
In Rusland is er een grote schare W124 fans:
https://w124club.ru/
http://W124-mbclub.3dn.ru/photo/1
http://www.gdtm.net/Mercedes.htm
https://www.benzclub.ru/ (Alle Mercedes typen)
https://www.mbclub.ru/
Social Media
Facebook: https://www.facebook.com/groups/686771724791374/
Op Instagram is de lijst met clubs schier eindeloos. Zomaar een greep:
- https://www.instagram.com/W124_Mercedes?
- https://www.instagram.com/MB_W124_almaty/
- https://www.instagram.com/w124e500brabus/
- https://www.instagram.com/W124_AMG/
- https://www.instagram.com/w_124_kz/
- https://www.instagram.com/w124mbci_jakartachapter/
- https://www.instagram.com/mercedesbenzw124/ |
- https://www.instagram.com/W124_mercedesbenz/
- https://www.instagram.com/Mercedes.124/
- https://www.instagram.com/w124mb/
- https://www.instagram.com/W124_club/
- https://www.instagram.com/W124?_E500/
- https://www.instagram.com/W124.kgz/
- https://www.instagram.com/W124_e50/
- https://www.instagram.com/W124_club_almaty/
-
In vele landen en op nagenoeg alle continenten, zijn diverse W-124 clubs actief. Tot in de Filipijnen, Thailand en Indonesië aan toe.
Bij onze Oosterburen soms zelfs per deelstaat en dan ook nog verdeeld in regio's. Zie bijv. http://W124-club.Mercedes-Benz-clubs.co ... 165/de/001 en http://forum.mb124.de/
Er bestaat in Duitsland zelfs een aparte club voor alleen de W124 Cabrio: https://www.w124cc-club.de/der-club-wir-ueber-uns.html
Interessant blog: http://wagen124.com/blog-seite/
Uiteraard is er online veel achtergrondinformatie te vinden:
http://www.MB-W124.de/
https://www.mbgalerie.org/galerie/merce ... klasse/510
https://www.Mercedes-fans.de/
http://nast-sonderfahrzeuge.de/content/ ... e&Itemid=1
http://www.mercedesw124.com/
In Frankrijk is er ├®├®n club voor het gehele land. Zie http://www.W124.org/
In Rusland is er een grote schare W124 fans:
https://w124club.ru/
http://W124-mbclub.3dn.ru/photo/1
http://www.gdtm.net/Mercedes.htm
https://www.benzclub.ru/ (Alle Mercedes typen)
https://www.mbclub.ru/
Social Media
Facebook: https://www.facebook.com/groups/686771724791374/
Op Instagram is de lijst met clubs schier eindeloos. Zomaar een greep:
- https://www.instagram.com/W124_Mercedes?
- https://www.instagram.com/MB_W124_almaty/
- https://www.instagram.com/w124e500brabus/
- https://www.instagram.com/W124_AMG/
- https://www.instagram.com/w_124_kz/
- https://www.instagram.com/w124mbci_jakartachapter/
- https://www.instagram.com/mercedesbenzw124/ |
- https://www.instagram.com/W124_mercedesbenz/
- https://www.instagram.com/Mercedes.124/
- https://www.instagram.com/w124mb/
- https://www.instagram.com/W124_club/
- https://www.instagram.com/W124?_E500/
- https://www.instagram.com/W124.kgz/
- https://www.instagram.com/W124_e50/
- https://www.instagram.com/W124_club_almaty/
-
Laatst gewijzigd door archivarius op ma dec 25, 2017 8:33 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Berichten: 1925
- Lid geworden op: vr dec 23, 2011 4:57 pm
- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
Hij vertelde dat er inderdaad 3 chauffeurs per dag op reden maar dat die auto 7 dgn per week reed. Standplaats Groningen.
- Nico 43
- Diamant Boarder

- Berichten: 2660
- Lid geworden op: zo aug 19, 2012 7:44 pm
- Roepnaam: Nico
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Ermelo
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
Hallo Nan bedankt voor je uitleg ik ga zo je linken eens bekijken 
Mensen met verstand rijden Mercedes
-
Estrella
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
archivarius schreef:@Nico 43
In vele landen en op nagenoeg alle continenten, zijn diverse W-124 clubs actief. Tot in de Filipijnen, Thailand en Indonesië aan toe.
Bij onze Oosterburen soms zelfs per deelstaat en dan ook nog verdeeld in regio's. Zie bijv. http://W124-club.Mercedes-Benz-clubs.co ... 165/de/001 en http://forum.mb124.de/
Er bestaat in Duitsland zelfs een aparte club voor alleen de W124 Cabrio: https://www.w124cc-club.de/der-club-wir-ueber-uns.html
Interessant blog: http://wagen124.com/blog-seite/
Uiteraard is er online veel achtergrondinformatie te vinden:
http://www.MB-W124.de/
https://www.mbgalerie.org/galerie/merce ... klasse/510
In Frankrijk is er ├®├®n club voor het gehele land. Zie http://www.W124.org/
In Rusland is er een grote schare W124 fans:
Social Media
Facebook: https://www.facebook.com/groups/686771724791374/
Op Instagram is de lijst met clubs schier eindeloos.
In Spanje helemaal niks, helaas!!!
-Estrella-
-
archivarius
- Erelid

- Berichten: 1659
- Lid geworden op: vr mar 25, 2016 10:28 pm
- Roepnaam: Nan
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Ergens in Friesland...
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
@ Estrella: "Zoeken kan iedereen, vinden slechts enkelen"
Veel leesplezier!
http://www.mbfaq.com/viewtopic.php?f=75&t=123701
http://www.mbcemag.com/
https://merchew124.blogspot.nl/2014/05/ ... -W124.html
https://www.facebook.com/w124spain/
https://merchew124.blogspot.nl/2014/05/ ... -W124.html
https://www.facebook.com/4MaticW124
http://www.mbfaq.com/viewtopic.php?f=75&t=123701
http://www.mbcemag.com/
https://merchew124.blogspot.nl/2014/05/ ... -W124.html
https://www.facebook.com/w124spain/
https://merchew124.blogspot.nl/2014/05/ ... -W124.html
https://www.facebook.com/4MaticW124
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
-
Estrella
Re: Bij 200.000 km is een W124 n├®t ingereden
Ja, OK; bedankt.archivarius schreef:@ Estrella: "Zoeken kan iedereen, vinden slechts enkelen"Veel leesplezier!
Ik had zelf ook een paar keer Gegooled en inderdaad kom je dan een paar Blog┬┤s tegen en een Mercedes forum dat bespreekt om eventueel een W124 forum te beginnen.
Maar helaas, geen forum. En geen W124 club te Spanje.
Ook heb ik de Mercedes club te Spanje aangeschreven maar dat is gewoon onwijs algemeen (en niet geodkoop).
Wat w├®l iets nieuws was dat waren die 2 FB pagina`s die je vond.
Dus nogmaals dank! (ik wil niet ondankbaar klinken!)
Andere suggesties uiteraard welkom!
En anders ga ik me een keer bij een evenement in NL aansluiten.
Gegroet,
-Estrella-

