Je ziet een kleinigheid over het hoofd, Hiemhoff: een autotrailer of boottrailer is geen caravan.Hiemhoff schreef:Alles valt en staat met de juiste gewichtsverdeling, reminrichting van de kar en of de banden van de kar het gewicht kunnen dragen. Als deze dingen goed zijn kan er elk gewicht achter de auto hangen en zijn er helemaal geen anti slinger koppelingen nodig. Is mijn ervaring althans.
Wanneer ik mijn boot trek, zelfs zonder stabilisator, dan blijft dat ding mooi achter de auto, zelfs bij niet publiceerbare snelheden.
Ding is nl nog niet half zo windgevoelig als een caravan.
Zo een sleurhut is een lompe doos op wielen die HEEL veel zijwindgevoelig is. Bovendien zit het zwaartepunt een stuk hoger dan bij bvb een boot.
Vergeleken met een autotrailer komt daarbij dat een caravan een stuk lichter is. Met die Volvo op je trailer zit je al snel aan 1800-2000kg. Daar ga je geen 120-130 mee rijden terwijl je dat met een caravan die is 500kg lichter is wel kan... Tot er een scheutje zijwind roet in het eten komt gooien. Aan 90km/u rijdt zo een caravan zonder antislingerinstallatie ook makkelijk achter je