Kwaliteit verdeelkap Bosch

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Giovanni
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 86
Lid geworden op: do dec 12, 2019 8:50 pm
Roepnaam: Giovanni
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Renault Grand Scenic IV

Kwaliteit verdeelkap Bosch

Bericht door Giovanni »

Hallo iedereen,

Ik vond het wel eens interessant om de kwaliteit van de verdeelkap Bosch te vergelijken.
Bij mijn laatste bestelling eens een nieuwe verdeelkap van Bosch besteld, de huidige in de wagen is er eentje van een goedkoop merk. Deze zit momenteel nog op de wagen, maar het grote verschil met de oude van Bosch is dat de contactpunten veel dunner zijn.
Ik heb wel een foto van de Bosch verdeelkap die initieel op de wagen zat, ivm de nieuwe zijn de contactpunten veel groter. Ik begin dus al wat schrik te hebben omtrent de kwaliteit van de nieuwe Bosch ( contactpunten lijken heel klein, zie ook Made in Spain...)
Ook bijgevoegd een fototje van een heel goedkope rotor, deze zat maar 2 weken op de wagen toen ik hem er in deze staat uithaalde.. Nu zit er ├®├®n van Beru op.
Nieuwe en oude verdeelkap
Nieuwe en oude verdeelkap
IMG_20200529_095844477.jpg (3.4 MiB) 897 keer bekeken
Verpakking nieuwe Bosch
Verpakking nieuwe Bosch
IMG_20200529_095825148_HDR.jpg (3.49 MiB) 897 keer bekeken
Nieuwe Bosch
Nieuwe Bosch
IMG_20200529_095855478.jpg (3.18 MiB) 897 keer bekeken
Oude Bosch
Oude Bosch
IMG_20200529_095907715.jpg (3.72 MiB) 897 keer bekeken
Rotor goedkoop merk
Rotor goedkoop merk
IMG_20200529_095921113.jpg (2.97 MiB) 897 keer bekeken
Merida
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 12, 2019 8:11 pm
Roepnaam: Wout
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re: Kwaliteit verdeelkap Bosch

Bericht door Merida »

Met alle respect, maar een goede vergelijking van kwaliteit, kan je alleen doen als je precies weet wat een verdeelkap doet, waar hij aan moet voldoen en hoe je dat moet testen; niet van "kijken naar" en denken wat jij ervan vindt.

Ik zie dat de nieuwe verdeelkap de pinnen beter geïsoleerd heeft.
Dat ze dunner zijn en dus minder goed; nee.
Giovanni
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 86
Lid geworden op: do dec 12, 2019 8:50 pm
Roepnaam: Giovanni
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Renault Grand Scenic IV

Re: Kwaliteit verdeelkap Bosch

Bericht door Giovanni »

Het is maar iets dat mij opviel, ik denk dat velen hier meer ervaring hebben met deze wagens en onderdelen en dus hun eigen meer correcte mening zullen hebben.
Bram Jansen

Re: Kwaliteit verdeelkap Bosch

Bericht door Bram Jansen »

Giovanni schreef:Het is maar iets dat mij opviel, ik denk dat velen hier meer ervaring hebben met deze wagens en onderdelen en dus hun eigen meer correcte mening zullen hebben.


Ik denk zomaar dat je er verstandig aan doet maar van Merida aan te nemen wat hij schrijft, de man weet echt waar hij over praat. Los van meningsverschillen zijn er natuurlijk feiten waar je niet omheen kunt!
Plaats reactie