Als je bij een 250D met airco de airco niet meer wil gebruiken, wat kan er dan gedaan worden opdat de
aircopomp geen energie meer opneemt van de motor (en zo voor extra verbruik zorgt)?
Of als andere vraag, zal een aircopomp onder alle mogelijke omstandigheden eenzelfde vermogen opnemen van de motor?
Aircopomp elimineren
-
Bram Jansen
Re: Aircopomp elimineren
Als je de airco niet gebruikt, draait de pomp ook niet en verbruikt hij dus niets.
Als er geen gas in je systeem zit, of onvoldoende doet de pomp het ook niet en kost hij dus niets.
Als er voldoende gas in je aircosysteem zit zou je dit kunnen laten ontsnappen via het ventiel. dan ben je er zeker van dat je pomp niet meer zal aanslaan.
Als er geen gas in je systeem zit, of onvoldoende doet de pomp het ook niet en kost hij dus niets.
Als er voldoende gas in je aircosysteem zit zou je dit kunnen laten ontsnappen via het ventiel. dan ben je er zeker van dat je pomp niet meer zal aanslaan.
-
Andyam
- Fresh Boarder

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za jan 12, 2019 4:25 pm
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: Aircopomp elimineren
Inderdaad, maar de vraag was vooral naar het meerverbruik dat je nog hebt t.o.v. als er geen airco optie aanwezig was.
-
pierro
- Silver Boarder

- Berichten: 308
- Lid geworden op: vr mei 18, 2018 2:03 pm
- Roepnaam: pierro
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Porsche, MG Midget, Mazda MX-5 1.8, Mini 1275, Citroën 2CV6, Toyota Landcruiser Prado
- Locatie: saint Denis de Pile France
Re: Aircopomp elimineren
Het meerverbruik is alleen afhankelijk van hoe vaak en/of hoe lang de compressor meedraaid met de motor (middels de bekrachtigde electrokoppeling).
Zoals hierboven reeds door meerdere is vermeld belast de compressor de motor alleen als de airco inschakeld is en dan ook nog de werkelijke binnentemperatuur hoger is dan de op het bedieningspaneel ingestelde temperatuur.
Zoals hierboven reeds door meerdere is vermeld belast de compressor de motor alleen als de airco inschakeld is en dan ook nog de werkelijke binnentemperatuur hoger is dan de op het bedieningspaneel ingestelde temperatuur.
Laatst gewijzigd door pierro op vr apr 09, 2021 9:43 am, 2 keer totaal gewijzigd.
What goes around comes around......
- Gombal
- Erelid

- Berichten: 5424
- Lid geworden op: vr dec 11, 2009 9:26 pm
- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
- Locatie: Zeeland
Re: Aircopomp elimineren
En als het om zuinigheid gaat, verwijder de pomp (en monteer een kortere multiriem) en alles wat met de airco te maken heeft, scheelt gewicht, is ook weer een fractie zuiniger. Elke kilo kost brandstof.
Maar dat is echt drastisch.
(En wat is zuinig, mijn 250D deed gemiddeld 1 op 15,5 over het hele jaar genomen en gedurende 3 jaar.
Wel veel lange stukken maar denk niet dat het veel zuiniger kan met een 250D)
Maar dat is echt drastisch.
(En wat is zuinig, mijn 250D deed gemiddeld 1 op 15,5 over het hele jaar genomen en gedurende 3 jaar.
Wel veel lange stukken maar denk niet dat het veel zuiniger kan met een 250D)

