Waarom geen 220E/280E/320E uit 1992-1993 met de modernere M104 motor? Die hebben ook het klassieke uiterlijk nog, maar zijn veel zuiniger qua verbruik en sneller bovendien. Waarom schakelen als een automaat zo veel lekkerder rijdt? Maar goed, als jij graag wil schakelen is dat jouw keuze natuurlijk.
Een 220E is een 4 cilindermotor, bij mijn weten een M111. Dat lijkt mij geen alternatief voor een M103 met 6 cilinders.
Zuiniger zal hij wel zijn.
maar dat is een fiat 500 twin air ook, en met zijn twee cilinder ook geen vergelijkingsmateriaal
De 280E 320E hebben wel de moderne M104 6 cilinder met 4 kleppen per cilinder, maar of ze veel zuiniger zijn, waag ik te betwijfelen. De 320 zal sneller zijn, de M103 zal t.o.v. de 280 zijn mannetje goed kunnen staan. Het aanbod in de modelpflege1 is natuurlijk beperkt, terwijl de M103 ruim voorhanden is.
@Nico
De W124 onderscheid 3 modellen, de originele, voor de facelift, ÔÇÿ85-ÔÇÿ89 de eerste facelift ÔÇÿ89-ÔÇÿ93 en de tweede facelift na ÔÇÿ93. De multikleppers kwamen in ÔÇÿ92.
De tweede facelift, de modellen na ÔÇÿ93 zijn minder goed tegen roest behandelt, de watergedragen verf wordt de schuld gegeven, of dat helemaal terecht is, is de vraag, maar kan ermee te maken hebben.
De tweede facelift heeft de motorkap met de ingebouwde grille, de eerdere modellen hebben de chromen grille voor de motorkap staan.