Verklikkerlampmpje grootlicht dashboard.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Verklikkerlampmpje grootlicht dashboard.

Bericht door Hutch »

Hallo mede forumleden,

Ik heb 2 problemen met mij W124 300D uit 1986.
Als ik mijn lampen aan doe en dan sein met me groot licht of op constant zet dan brand mijn verklikker lampje blauwe kleur niet.
Zet ik het contact uit en doe mijn lampen aan en sein met groot licht en zet deze op constant branden doet het verklikkerlampje het wel :oops:
Dit is naar mijn idee APK afkeur was deze storing maar net andersom dan zal het geen probleem zijn maar dat is niet zo.
Wie zou weten waar ik het moet zoeken in het relay?
Of in een massa probleem ik zie dat de controllelampjes licht meebewegen veranderen van lichtsterkte als ik de hendel naar voor en achteren beweeg voor het laten werken van het grootlicht.

Hoop dat iemand mij op de goede weg kan wijzen.

Probleem 2

Mijn lichtschakkelaar als ik deze uittrek voor de breedstralers gaan de lampen voor branden maar het verder uittrekken lukt niet en gaan mijn mistlampen achter niet branden en dus ook niet mijn controllelampje in het midden van de schakkelaar als je doortrekt om ze te laten branden trek je de schakkelaar uit elkaar en zie je het lampje zitten.
Raar maar waar ik denk zelf dat de mistlampen achter niet verplicht is dat deze werken dus het controllelampje dan ook niet hoeft te branden voor APK maar weet dit niet zeker.

Maar wil het eigenlijk in orde maken dat het wel werkt hoop ook dat iemand mij in de goede richting kan wijzen of kan je deze schakkelaar eventueel met teflon spray of andere spray.
Het lijkt erop dat hij gewoon plakt omdat deze nooit gebruikt wordt. :handgestures-thumbupleft:

Mvg Hutch :violin:
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Re: Verklikkerlampmpje grootlicht dashboard.

Bericht door Hutch »

Hallo mede forumleden,

Hierbij een update van mijn speurtocht ivm de verlkikkerlampje daschboard grootlicht.
Het was mij opgevallen als je de schakkelaar grootlicht gebruikte dat de andere lampjes gingen knipperen heel kort.
Ik vermoede dat er toch ergens kortsluiting zou moeten zijn.
Zoals veel hobby liefhebbers van een oude auto heb ik toch wel zo links en rechts wat onderdelen verzammeld in de jaren zoals ook een dashboard met het klokkespel erin.
deze gewisseld en indedrdaad het zit ergens in het klokkenspel voor mij is dit zo opgelost het werkt weer.

De schakkelaar voor de mistachterlichten is de knop gewoon uitgelubbert heb zolang van mijn 300TE de schakkelaar omgezet en deze werkt nu ook weer.
weet niet of deze doppen die erop zitten los te verkrijgen zijn?

Maar ze kan nu weer naar de APK zonder dat ik het risico op afkeur loop op deze zaken.

mvg Hutch :violin:
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Re: Verklikkerlampmpje grootlicht dashboard.

Bericht door Hutch »

@Richard

Nee maar deze klopt sowieso al heel lang niet meer.
En dat boeit mij eigenlijk ook niet meer zoveel omdat deze al bij de vorige eigenaar al niet klopte.
Gelukkig zijn deze motoren onverwoestbaar als je ze service geeft op zijn tijd en de mijne loopt best mooi voor zijn leeftijd en kilometers gereden niemand zal het weten.

mvg Hutch
Plaats reactie