ismael_2000 schreef:Ik ben nu richting injector of OVP relay koelborstel en volgtageregulate de richting aan het gaan. De laatste drie voornamelijk omdat ik vanuit stilstand met lichten aan gas geef en de lichten even dimmen voordat ze weer naar normale helderheid gaan. Dit is kilometerteller verlichten maar ook koplampen. Misschien dat dit ermee te maken heeft.
Had ook factuur gekregen van vorige eigenaar waarop dit probleem opstond waar toen dus de bak gecheckt was en vacuumlekken waren gevonden. Ook tests gedaan stond er op de fsctuur en brandstof druk en druk na een dag is nog steeds in specificatie. Dus enige wat nog is zijn de onderdelen die ik heb opgenoemd.
Nu is de vraag waar kan ik de injectoren laten testen en waar kan ik die afdichtingen van de injectoren kopen. Kan ze niet vinden.
Laatste vraag (misschien wel een domme) hoe kan ik een vacuumtest doen op de motor (wellicht dat die valse lucht trekt).
Laatste punt wat ik als tip had gekregen maand geleden is om met behulp van multimeter en dutycycle de auto af te lezen en dan voornamelijk het CIS system (KE jetronic).
Alle tests werkten goed en Lamdasonde geeft ook verschillende waardes (hij meet dus heb geen statische waardes) dus dat is correct. Echter was er ook een test dat je kon uitvoeren voordat je de motor aan slaat en dat is als volgt. (is in het engels)
What I found is when I do these preparations tests
(
Take off the air filter lid and check two other duty cycle values with ignition switched on (engine not running):
With the throttle closed and the air sensor plate deflected the duty cycle should be about 10%. If it stays at 70% there may be a problem with the ÔÇÿclosed signalÔÇÖ of the throttle position sensor.
With the throttle fully opened and the air sensor plate not deflected the duty cycle should be about 20%. If it only drops to 40% thereÔÇÖs a problem with the air flow potentiometer.
Put the air filter lid back on for the duty cycle check with the engine running, which should be done with the air filter installed (and clean)!
)
is that when not giving any throttle and the air sensor plate deflected that the duty cycle is kept at 70% instead of the 10%
The second test when throttly fully opened and plate not deflected it goes to 90% and with kickdown button to 80%.
I dont know how to test further as everything else is or new or tested.
(Deze test is ook te vinden hier
https://www.landiss.com/mixture.htm )
Dit betekent dus dat er denk iets is met LMM of gasklep etc.
Nu heb ik deze tests niet opnieuw gedaan na gister (Hakan heeft mij geholpen de potmeter sensor te vervangen Dank daarvoor Hakan) deze tests zal ik dan opnieuw moeten uitvoeren.
To do lijst:
OVP vervangen
Voltageregulator
Koelborstels
Injectoren testen
EHA meten (deze lekt niet en druk was goed)
De static duty cycle tests opnieuw uitvoeren.
Is mijn to do lijst een beetje de goede richting in?