Zere kont...
- Bartje
- Junior Boarder

- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: G/103 6/2960 132kW
Zere kont...
Na 2 volle dagen rijden had ik het wel even gehad met de bestuurders stoel...
Niet echt mijn hele kont maar vooral mijn rechter bil/bovenkant bovenbeen. Er zit een rare hobbel in de zijranden van de zitting. Hoe noem je die 2 opstaande randen die voorkomen dat je van de zetel schuift ?
Vooral rechts kun je ( denk ik) goed 1 van de veren voelen.
Hoe wel de bekleding van de zitting en alle andere stoelen ook er nog zeer netjes uit ziet lijkt de bestuurders stoel toch doorgezakt. Ik ben wellicht ook niet de kleinste, ik weet het, dat helpt ook niet. Maar toch.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Merci
Niet echt mijn hele kont maar vooral mijn rechter bil/bovenkant bovenbeen. Er zit een rare hobbel in de zijranden van de zitting. Hoe noem je die 2 opstaande randen die voorkomen dat je van de zetel schuift ?
Vooral rechts kun je ( denk ik) goed 1 van de veren voelen.
Hoe wel de bekleding van de zitting en alle andere stoelen ook er nog zeer netjes uit ziet lijkt de bestuurders stoel toch doorgezakt. Ik ben wellicht ook niet de kleinste, ik weet het, dat helpt ook niet. Maar toch.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Merci
-
thomas.01
- Fresh Boarder

- Roepnaam: Thomas
- Type wagen: E320
- Bouwjaar: 1994
Re: Zere kont...
Beste Bart,
Ik had hetzelfde probleem en heb de stoel bij een autostoffeerder gebracht. Die wist mij te vertellen dat origineel vulmateriaal niet of nauwelijks meer verkrijgbaar is, maar hij heeft wel met andere materialen een versteviging kunnen aanbrengen. Er is een soort metalen brug aangebracht onder de zitting, aan de rugzijde, die het zitvlak beter ondersteunt. Ook dit was in het begin even wennen, maar op lange ritten merk ik duidelijk verschil, geen pijnlijke kont meer
Ik had hetzelfde probleem en heb de stoel bij een autostoffeerder gebracht. Die wist mij te vertellen dat origineel vulmateriaal niet of nauwelijks meer verkrijgbaar is, maar hij heeft wel met andere materialen een versteviging kunnen aanbrengen. Er is een soort metalen brug aangebracht onder de zitting, aan de rugzijde, die het zitvlak beter ondersteunt. Ook dit was in het begin even wennen, maar op lange ritten merk ik duidelijk verschil, geen pijnlijke kont meer
- Bartje
- Junior Boarder

Ok├®, nog niet zo stom om met een stoel naar een stoffeerder te gaan...
Ik ga lokaal eens informeren.
Ik ga lokaal eens informeren.
-
lwa250
- Silver Boarder

- Roepnaam: Lennart
- Type wagen: E280T
- Bouwjaar: 1995
- Opmerkingen / andere wagens.: W201 2.3-16v '85
Honda XLV 750R '85
BMW K1 '91
BMW K1 '93
Skoda Enyaq IV 60 '21
Audi A4 Avant 35 tfsi '19 - Locatie: Oud-Beijerland
Een stoel uit de laatste versie W124 plaatsen. Bekleding overzetten en veel beter.
-
Rob Hackert
- Gold Boarder

- Roepnaam: rob
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W115 200D 1970
W123
240D
1980
W124 200D
1986
W124
1991
A124
cabrio
1995
wat voor kleur stoel zoek je? ik heb nog wel wat in prima staat in groen en blauw mopf0 dus het eerste type
- Bartje
- Junior Boarder

Ok├® zal dit idee eens bekijken. En dan zien of ik een goed exemplaar kan vinden.Een stoel uit de laatste versie W124 plaatsen. Bekleding overzetten en veel beter.
voor een mopf1 in de kleur... >> zie fotowat voor kleur stoel zoek je? ik heb nog wel wat in prima staat in groen en blauw mopf0 dus het eerste type
-
BobKoppert
- Silver Boarder

- Roepnaam: Bob
- Type wagen: E200 Diesel
- Bouwjaar: 1995
- Opmerkingen / andere wagens.: W211 320CDI VW Golf IV
De W124 kent drie series, Mopf 0, 1 en 2. Vanaf 1989 is de Mopf 1 ingevoerd en deze kreeg belangrijk betere stoelen. De bekleding werd ook veranderd en ook de laatste serie Mopf 2 heeft weer zijn eigen bekleding. Als je ervoor kiest om stoelen van een andere serie te plaatsen houd er dan rekening mee dat ook de portierbekleding correspondeert met de stoelbekleding. Wil je het mooi houden en verander je de stoelen dan moet je de portierbekleding ook vervangen dus....
-
Maurice.
- Silver Boarder

- Roepnaam: Maurice
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
De bestuurdersstoel van mijn 230E was ook doorgezakt. Ik heb de stoel toen uitgebouwd de bekleding losgemaakt.
Er een stuk dik hard schuim ingedaan, en de ronde veren heb ik toen opgevuld met rubberballen die er in passen.
Daarna zat de stoel al veel beter en stabieler.
Er een stuk dik hard schuim ingedaan, en de ronde veren heb ik toen opgevuld met rubberballen die er in passen.
Daarna zat de stoel al veel beter en stabieler.
-
BenzMenz
- Junior Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1985
Misschien is de stoelinstelling voor jouw bips nog niet helemaal juist.
Op een foto zag ik dat deze in hoogte verstelbaar was via de hendel links
Met de zwarte draaiknop links kan je de zitting aan de voorkant ook verstellen.
Op een foto zag ik dat deze in hoogte verstelbaar was via de hendel links
Met de zwarte draaiknop links kan je de zitting aan de voorkant ook verstellen.
- Bartje
- Junior Boarder

@BobKoppert Ja ik weet dat bekleding verschilt tussen de verschillende updates. Dat maakt het best lastig om een vervangstoel te vinden in de juiste bekleding. Dus denk dat ik in eerste instantie ga proberen de stoel/zitting zelf opnieuw van materiaal te voorzien zoals o.a. @Maurice ook vermeld heeft.
@BenzMenz Ik weet dat ik de stoel kan verstellen ja. Ik heb al verschillende standen geprobeerd om "zo lekker mogelijk" te zitten. Maar het ligt echt aan de zitting. Je voelt duidelijk de veren.
@BenzMenz Ik weet dat ik de stoel kan verstellen ja. Ik heb al verschillende standen geprobeerd om "zo lekker mogelijk" te zitten. Maar het ligt echt aan de zitting. Je voelt duidelijk de veren.