schokdempers niveauregeling W124
-
marko300d
schokdempers niveauregeling W124
Beste W124 vrienden,
Ik heb een vraag over de niveau schokdempers voor de W124.
Mijn W124 300D uit 1985 is achter voorzien van schokdempers met niveauregeling van het merk Sachs met het nummer 012400102230. Deze schokdemper heeft ook een grote '7' erop.
Nu is rechtsachter de demper aan het klapperen en dient deze te worden vervangen. De linkerzijde is 3 maand terug al vervangen.
Echter heeft de toeleverancier mij een andere Sachs schokdemper toegezonden: 012400102809.
Mij is echter onbekend of de toegezonden demper inderdaad exact dezelfde is als de 012400102230.
Ik ben bang voor ongelijke demping in de schokdempers of is dit onterecht??
Alvast bedankt voor reacties..
Marko Bakker
Ik heb een vraag over de niveau schokdempers voor de W124.
Mijn W124 300D uit 1985 is achter voorzien van schokdempers met niveauregeling van het merk Sachs met het nummer 012400102230. Deze schokdemper heeft ook een grote '7' erop.
Nu is rechtsachter de demper aan het klapperen en dient deze te worden vervangen. De linkerzijde is 3 maand terug al vervangen.
Echter heeft de toeleverancier mij een andere Sachs schokdemper toegezonden: 012400102809.
Mij is echter onbekend of de toegezonden demper inderdaad exact dezelfde is als de 012400102230.
Ik ben bang voor ongelijke demping in de schokdempers of is dit onterecht??
Alvast bedankt voor reacties..
Marko Bakker
-
Gullwing
Re: schokdempers niveauregeling W124
vraag bij een MB dealer of het eerste onderdeel nog leverbaar is.
Soms wordt een onderdeel vervangen door een latere versie.
Nummers worden in principe niet veranderd.
Soms wordt een onderdeel vervangen door een latere versie.
Nummers worden in principe niet veranderd.
-
marko300d
Re: schokdempers niveauregeling W124
Nummers veranderen normaal gesproken ook niet.
Daarom vrees ik ook dat deze demper andere eigenschappen heeft.
Het is immers een ander artikelnummer.
Ik ga eens bij de MB dealer langs. Wellicht geeft dit meer duidelijkheid.
Daarom vrees ik ook dat deze demper andere eigenschappen heeft.
Het is immers een ander artikelnummer.
Ik ga eens bij de MB dealer langs. Wellicht geeft dit meer duidelijkheid.
-
KlaasB
Re: schokdempers niveauregeling W124
verkijk je niet op artikelnummers die ze bij MB in de loop der tijd voor een W124 hebben "aangepast"
dat doen ze best vaak, ik heb dat meerdere keren meegemaakt
maar tis wel zo dat als je het oorspronkelijke artikelnummer doorgeeft,
ze hetzelfde onderdeel leveren, alleen met een ander art.nr.....
tijdje terug heb ik een Vacuum Control Valve (voor mn automaat) besteld, op artikelnummer
kreeg dezelfde VCV maar deze hed ondertussen een ander artikelnummer gekregen.
MVG K
dat doen ze best vaak, ik heb dat meerdere keren meegemaakt
maar tis wel zo dat als je het oorspronkelijke artikelnummer doorgeeft,
ze hetzelfde onderdeel leveren, alleen met een ander art.nr.....
tijdje terug heb ik een Vacuum Control Valve (voor mn automaat) besteld, op artikelnummer
kreeg dezelfde VCV maar deze hed ondertussen een ander artikelnummer gekregen.
MVG K
-
Mafkees
Re: schokdempers niveauregeling W124
Hebben ze allebij de "7" erop staan ?
Zo ja, zie ik geen probleem. Effe checken bij de dealer kan geen kwaad natuurlijk.
Zo ja, zie ik geen probleem. Effe checken bij de dealer kan geen kwaad natuurlijk.
-
marko300d
Re: schokdempers niveauregeling W124
hallo Sander
De schokdempers onder m'n Benz hebben de '7' erop staan, zowel de nieuwe linkerschokdemper als de defecte rechterschokdemper. De linker is 3 maand terug reeds vervangen, dus neem ik aan dat ze er nog steeds zijn.
De nieuwe toegezonden demper heeft geen '7'.
De toeleverancier is Schokbrekersonline.nl
De schokdempers onder m'n Benz hebben de '7' erop staan, zowel de nieuwe linkerschokdemper als de defecte rechterschokdemper. De linker is 3 maand terug reeds vervangen, dus neem ik aan dat ze er nog steeds zijn.
De nieuwe toegezonden demper heeft geen '7'.
De toeleverancier is Schokbrekersonline.nl
-
marko300d
Re: schokdempers niveauregeling W124
Ik ben bij Wensink in Groningen geweest en heb de vraag gesteld of de toegezonden schokdemper dezelfde was als de Sachs 012400102230.
En wat denk je?
Het antwoord was NEE.
Flink balen..
De schokdemper moet retour en dus moet ik doorzoeken naar de juiste schokdemper.
Ik ben inmiddels bij verschillende auto speciaalzaken geweest; maar niemand kan deze schokdemper leveren. De meeste hebben Sachs niet in het assortiment.
Heeft iemand nog suggesties?
En wat denk je?
Het antwoord was NEE.
Flink balen..
De schokdemper moet retour en dus moet ik doorzoeken naar de juiste schokdemper.
Ik ben inmiddels bij verschillende auto speciaalzaken geweest; maar niemand kan deze schokdemper leveren. De meeste hebben Sachs niet in het assortiment.
Heeft iemand nog suggesties?
-
Gullwing
Re: schokdempers niveauregeling W124
Wat denk je van een MB dealer?
Een onafhankelijke handelaar gespecialiseerd in MB parts kan je zeker verder helpen en geeft je een mooie korting.
Probeer Starteq in Elst Gelderland eens.
Groeten aan Jan Mulder.
Paul
Een onafhankelijke handelaar gespecialiseerd in MB parts kan je zeker verder helpen en geeft je een mooie korting.
Probeer Starteq in Elst Gelderland eens.
Groeten aan Jan Mulder.
Paul
-
marko300d
Re: schokdempers niveauregeling W124
Ik wacht nog op het geld dat ik betaald heb aan schokbrekersonline.
Daarna zien we verder. Mogelijk dat ik voor gebruikte ga, heb een aanbod gekregen, maar dit is ook een risico. Je weet immers niet hoeveel km's er mee gereden is en hoe oud deze werkelijk zijn.
Daarna zien we verder. Mogelijk dat ik voor gebruikte ga, heb een aanbod gekregen, maar dit is ook een risico. Je weet immers niet hoeveel km's er mee gereden is en hoe oud deze werkelijk zijn.
- BrunoSacco
- Silver Boarder

- Berichten: 262
- Lid geworden op: do jun 11, 2009 9:41 pm
- Type wagen: E320
- Bouwjaar: 1995
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Arnhem
Re: schokdempers niveauregeling W124
Misschien is dit de schokdemper die je zoekt:
http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Te ... tqualitaet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Te ... tqualitaet" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Gullwing
Re: schokdempers niveauregeling W124
Marko heeft een sedan, de schokbrekers van Taxiteile zijn voor een kombi!
- BrunoSacco
- Silver Boarder

- Berichten: 262
- Lid geworden op: do jun 11, 2009 9:41 pm
- Type wagen: E320
- Bouwjaar: 1995
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Arnhem
Re: schokdempers niveauregeling W124
Misschien dat deze ook passen?
Stuur gewoon je VIN-nummer toe en je weet het.
http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Te ... Lim.-Sachs" onclick="window.open(this.href);return false;
Stuur gewoon je VIN-nummer toe en je weet het.
http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Te ... Lim.-Sachs" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Gullwing
Re: schokdempers niveauregeling W124
Maar goed dat er chassisnummers zijn.
Deze schokbreker
http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Te ... tqualitaet" onclick="window.open(this.href);return false;
is voor auto's zonder niveauregeling.
Gezien de verwarring en de verkeerde levering is het belang van een goede leverancier (geen internet) duidelijk aangetoond.
Verkeerde spullen >>meteen geld terug of verrekenen met de juiste onderdelen.
Voor Gelderland eo kan ik Starteq in Elst van harte aanbevelen.
Deskundig op MB gebied en hele vriendelijke prijzen.
Deze schokbreker
http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Te ... tqualitaet" onclick="window.open(this.href);return false;
is voor auto's zonder niveauregeling.
Gezien de verwarring en de verkeerde levering is het belang van een goede leverancier (geen internet) duidelijk aangetoond.
Verkeerde spullen >>meteen geld terug of verrekenen met de juiste onderdelen.
Voor Gelderland eo kan ik Starteq in Elst van harte aanbevelen.
Deskundig op MB gebied en hele vriendelijke prijzen.
Laatst gewijzigd door Gullwing op za jan 14, 2012 10:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Damherten
Re: schokdempers niveauregeling W124
voor dit soort dingen lijkt mij de dealer het beste adres
-
Gullwing
Re: schokdempers niveauregeling W124
Natuurlijk levert een MB dealer de juiste onderdelen in originele kwaliteit.
Wil je een scherpere prijs zonder concessies te doen aan de kwaliteit dan zijn er een aantal gespecialiseerde
onderdelenhandelaren.
Die hebben de kennis van MB en de onderdelenmarkt om scherpere aanbiedingen te kunnen doen zonder verlies van kwaliteit.
Wil je een scherpere prijs zonder concessies te doen aan de kwaliteit dan zijn er een aantal gespecialiseerde
onderdelenhandelaren.
Die hebben de kennis van MB en de onderdelenmarkt om scherpere aanbiedingen te kunnen doen zonder verlies van kwaliteit.
-
Mafkees
Re: schokdempers niveauregeling W124
Nee, in dit geval niet. Demper kost bij de dealer 350 eurodamherten schreef:voor dit soort dingen lijkt mij de dealer het beste adres
Gebruikt of taxiteile lijkt mij beter, zeker gezien je beurs.
-
Damherten
Re: schokdempers niveauregeling W124
je hebt gelijk wat ben ik blij dat ik die 300D met niveauregeling heb verkocht wil nooit meer niveauregeling
