schokdempers niveauregeling W124
- BrunoSacco
- Silver Boarder

- Berichten: 262
- Lid geworden op: do jun 11, 2009 9:41 pm
- Type wagen: E320
- Bouwjaar: 1995
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Arnhem
Re: schokdempers niveauregeling W124
Ook ik heb goede ervaringen met http://www.starteq.nl/
Originele MB-onderdelen, maar dan goedkoper dan de dealer.
Originele MB-onderdelen, maar dan goedkoper dan de dealer.
-
Mafkees
Re: schokdempers niveauregeling W124
Orgineel ? daar heb ik m'n twijfels over. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet goed is.
- BrunoSacco
- Silver Boarder

- Berichten: 262
- Lid geworden op: do jun 11, 2009 9:41 pm
- Type wagen: E320
- Bouwjaar: 1995
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Arnhem
Re: schokdempers niveauregeling W124
@ Mafkees: De onderdelen worden door een dealer uit België geleverd.
-
Roadrunner
Re: schokdempers niveauregeling W124
Je kunt ook nog gewone schokdempers monteren als je de auto niet te zwaar belaad.
Moet je wel ff kijken hoe je dat met de pomp doet (volgens mij kun je deze dan gewoon doorverbinden
Moet je wel ff kijken hoe je dat met de pomp doet (volgens mij kun je deze dan gewoon doorverbinden
-
NicoenSarina
Re: schokdempers niveauregeling W124
hallo,
Wat voor slijtagedeel je ook gebruikt neemt, dev prijs moet in verhouding bl;ijven tot het risico wat je hebt dat de levensduur erg kort is.Onderdelen waar veel montagearbeid in zit gebruik ik liever niet tweedehands/gebruikt.
Hydrauliscghe schokbrekers zijn echter zo aan de prijs dat ik in dit geval ook gebruikte voor een redelijke prijs zou proberen te vinden. Ik ben bang dat dit bij een sedan niet meevalt. Ik heb nog wel een paar gewone schokbrekers(komen goed omhoog en zijn kurkdroog aan de buitenkant )voor je die je anders even tijdelijk zou kunnen monteren totdat je geholpen bent aan hydraulische.De pomp kun je er ook afhalen maar dan moet je een klepdeksel voor een motor zonder pomp monteren.Doorverbinden zou ik alleen doen met het reseroir er nog tussen anders loopt hij droog(en mogelijk vast)
Hoeven de wereld uit niet te kosten want ze liggen in de weg.
Ook ik kwam er achter toen ik de achteras van een sedan onder een combi wilde zetten dat de achterschokbrekers van een sedan(met een gat in de draagarm) niet hetzelfde zijn als van een combi die twee gaten in de draagarm heeft. Ik heb nog een setje voor een combi liggen als iemand belangstelling heeft.
Er zijn in België wel meer zaken die dezelfde originele MB delen als in Nederland goedkoper leveren(in ieder geval bij MB vrachtauto's)
@ Joan, zolang ik een MB 124 heeft hebben we hydraulische veren achter.Bij de eerste hebben we nooit problemen gehad en bij de tweede hebben we een keer veerbollen gehad, eenmaal goed daarna nooit meer problemen. Als je met wisselende vrachten,passagiers, aanhangers etc rijd is het een fantastisch systeem. De politie ziet nooit van een afstand hoeveel je nu daadwerkelijk bij je heeft
en je koplampen staan altijd goed afgesteld.
groeten en succes Nico
Wat voor slijtagedeel je ook gebruikt neemt, dev prijs moet in verhouding bl;ijven tot het risico wat je hebt dat de levensduur erg kort is.Onderdelen waar veel montagearbeid in zit gebruik ik liever niet tweedehands/gebruikt.
Hydrauliscghe schokbrekers zijn echter zo aan de prijs dat ik in dit geval ook gebruikte voor een redelijke prijs zou proberen te vinden. Ik ben bang dat dit bij een sedan niet meevalt. Ik heb nog wel een paar gewone schokbrekers(komen goed omhoog en zijn kurkdroog aan de buitenkant )voor je die je anders even tijdelijk zou kunnen monteren totdat je geholpen bent aan hydraulische.De pomp kun je er ook afhalen maar dan moet je een klepdeksel voor een motor zonder pomp monteren.Doorverbinden zou ik alleen doen met het reseroir er nog tussen anders loopt hij droog(en mogelijk vast)
Hoeven de wereld uit niet te kosten want ze liggen in de weg.
Ook ik kwam er achter toen ik de achteras van een sedan onder een combi wilde zetten dat de achterschokbrekers van een sedan(met een gat in de draagarm) niet hetzelfde zijn als van een combi die twee gaten in de draagarm heeft. Ik heb nog een setje voor een combi liggen als iemand belangstelling heeft.
Er zijn in België wel meer zaken die dezelfde originele MB delen als in Nederland goedkoper leveren(in ieder geval bij MB vrachtauto's)
@ Joan, zolang ik een MB 124 heeft hebben we hydraulische veren achter.Bij de eerste hebben we nooit problemen gehad en bij de tweede hebben we een keer veerbollen gehad, eenmaal goed daarna nooit meer problemen. Als je met wisselende vrachten,passagiers, aanhangers etc rijd is het een fantastisch systeem. De politie ziet nooit van een afstand hoeveel je nu daadwerkelijk bij je heeft
groeten en succes Nico
-
Gullwing
Re: schokdempers niveauregeling W124
mafkees schreef:Orgineel ? daar heb ik m'n twijfels over. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet goed is.
Hoezo Sander, ooit iets gekocht bij Starteq?
Starteq levert originele MB onderdelen die verstuurd worden uit het centrale magazijn voor Europa in Valenciennes.
De onderdelen zitten in de originele verpakking met origineel MB nummer.
Je krijgt een aanzienlijke korting op de MB prijzen.
Niet in voorraad bij Starteq, dan is het onderdeel meestal de volgende dag beschikbaar net als bij een MB dealer.
Je kunt ook kiezen voor onderdelen van FEBI voor wielophanging etc.
Daarnaast heeft Starteq een komplete lijn remdelen van Textar.
-
Gijske
Re: schokdempers niveauregeling W124
Heb net een 300touring diesel gekocht en wie achteraan zit word steevast zeeziek van het wiebelen.
Waarsch schokbrekers versleten. Heb nog een touring staan met goede schokbrekers maar de vraag is als dit vervangbaar is zonder put of brug. alvast bedankt
Waarsch schokbrekers versleten. Heb nog een touring staan met goede schokbrekers maar de vraag is als dit vervangbaar is zonder put of brug. alvast bedankt
- Hutch
- Silver Boarder

- Berichten: 162
- Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
- Roepnaam: Leen
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984 - Locatie: Kruiningen
Re: schokdempers niveauregeling W124
@ Grijske
Vervangbaar zonder put het antwoord daarop is ja.
Maar een krik een paar steunen om het wiel te verwijderen is wel nodig dan nog 2 bouten los van de schokbreker.
Mvg hutch
Vervangbaar zonder put het antwoord daarop is ja.
Maar een krik een paar steunen om het wiel te verwijderen is wel nodig dan nog 2 bouten los van de schokbreker.
Mvg hutch
-
Gijske
Re: schokdempers niveauregeling W124
Heb vandaag gezien dat schokbrekers er nog zeer net uit zien, geen enkel lek.
heb de plastik hoes wel niet van de draagarm afgeschroeft.
Mijn reservoir van de hydrolic olie is slechts 1/3 gevuld...kan dit de oorzaak zijn?
heb de plastik hoes wel niet van de draagarm afgeschroeft.
Mijn reservoir van de hydrolic olie is slechts 1/3 gevuld...kan dit de oorzaak zijn?
-
Gijske
Re: schokdempers niveauregeling W124
Is het niet mogelijk dat de veren metaalmoeheid vertonen en dat het geklapper daarvan komt?
ik heb namelijk zelfde probleem en mijn schokdempers lekken niet
ik heb namelijk zelfde probleem en mijn schokdempers lekken niet
-
JosW124
- Platinum Boarder

- Berichten: 1159
- Lid geworden op: do dec 12, 2013 10:27 pm
- Roepnaam: Jos
- Type wagen: E250T Diesel
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5 - Locatie: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Re: schokdempers niveauregeling W124
Ik denk eerder aan de veerbollen die versleten zijn.
Ik heb ze laatst vervangen en de Benz veert en dempt weer als nieuw.
Deze klapperde ook hevig.
Olie op niveau is een goed uitgangspunt, doe er wel de goede in.
Vraag is wel waar die 1/3 liter is gebleven....
Jos
Ik heb ze laatst vervangen en de Benz veert en dempt weer als nieuw.
Deze klapperde ook hevig.
Olie op niveau is een goed uitgangspunt, doe er wel de goede in.
Vraag is wel waar die 1/3 liter is gebleven....
Jos
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
-
GekkeHenkie
Re: schokdempers niveauregeling W124
veerbollen kapot, de vloeistof zit nu in de bollen waar het gas zat,
maar dan zou juist de vering kneiter hard zijn.
eerst vullen dan dan goed ontluchten, met een paar man in de koffer gaan zitten.
kijk dan ook eens hoever je auto inzakt en of hij weer omhoog komt.
kan ook een interne lekkage in je regelaar zijn.
maar dan zou juist de vering kneiter hard zijn.
eerst vullen dan dan goed ontluchten, met een paar man in de koffer gaan zitten.
kijk dan ook eens hoever je auto inzakt en of hij weer omhoog komt.
kan ook een interne lekkage in je regelaar zijn.
-
Harley
- Silver Boarder

- Berichten: 301
- Lid geworden op: di jun 14, 2011 10:39 pm
- Roepnaam: harry
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: vw polo
hd roadking - Locatie: eindhoven
Re: schokdempers niveauregeling W124
dat geklapper komt van de demper ,en je kan er alleen achter komen door ze er onderuit te halen.
een kapotte valt het bovenste deel naar beneden terwijl een goede gewoon recht blijft staan.
gr harley.
een kapotte valt het bovenste deel naar beneden terwijl een goede gewoon recht blijft staan.
gr harley.
-
Gijske
Re: schokdempers niveauregeling W124
Denk dat harley gelijk heeft,
Als bollen stuk zijn moet hij kei hard staan.
Reservoir bijna leeg wijst op verlies,daar ik hem net pas kocht weet ik niet hoelang reservoir reeds leeg is en daardoor zie ik geen lekage aan schokbreker meer vrees ik.
Nu een vraagje...als schokbreker idd stuk is en ik hem aan bovenzijde los schroef,daarna opkrik...dan zou de schokbreker moeten inzakken of begrijp ik het niet goed?
Als bollen stuk zijn moet hij kei hard staan.
Reservoir bijna leeg wijst op verlies,daar ik hem net pas kocht weet ik niet hoelang reservoir reeds leeg is en daardoor zie ik geen lekage aan schokbreker meer vrees ik.
Nu een vraagje...als schokbreker idd stuk is en ik hem aan bovenzijde los schroef,daarna opkrik...dan zou de schokbreker moeten inzakken of begrijp ik het niet goed?
-
Harley
- Silver Boarder

- Berichten: 301
- Lid geworden op: di jun 14, 2011 10:39 pm
- Roepnaam: harry
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: vw polo
hd roadking - Locatie: eindhoven
Re: schokdempers niveauregeling W124
omdat te testen moetje hem er eigenlijk eronderuit halen ,ook de leiding los.
succes harley
succes harley
