schokdempers niveauregeling W124

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Gebruikersavatar
BrunoSacco
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 262
Lid geworden op: do jun 11, 2009 9:41 pm
Type wagen: E320
Bouwjaar: 1995
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Arnhem

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door BrunoSacco »

Ook ik heb goede ervaringen met http://www.starteq.nl/
Originele MB-onderdelen, maar dan goedkoper dan de dealer.
Mafkees

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Mafkees »

Orgineel ? daar heb ik m'n twijfels over. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet goed is.
Gebruikersavatar
BrunoSacco
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 262
Lid geworden op: do jun 11, 2009 9:41 pm
Type wagen: E320
Bouwjaar: 1995
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Arnhem

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door BrunoSacco »

@ Mafkees: De onderdelen worden door een dealer uit België geleverd.
Roadrunner

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Roadrunner »

Je kunt ook nog gewone schokdempers monteren als je de auto niet te zwaar belaad.
Moet je wel ff kijken hoe je dat met de pomp doet (volgens mij kun je deze dan gewoon doorverbinden
NicoenSarina

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door NicoenSarina »

hallo,

Wat voor slijtagedeel je ook gebruikt neemt, dev prijs moet in verhouding bl;ijven tot het risico wat je hebt dat de levensduur erg kort is.Onderdelen waar veel montagearbeid in zit gebruik ik liever niet tweedehands/gebruikt.
Hydrauliscghe schokbrekers zijn echter zo aan de prijs dat ik in dit geval ook gebruikte voor een redelijke prijs zou proberen te vinden. Ik ben bang dat dit bij een sedan niet meevalt. Ik heb nog wel een paar gewone schokbrekers(komen goed omhoog en zijn kurkdroog aan de buitenkant )voor je die je anders even tijdelijk zou kunnen monteren totdat je geholpen bent aan hydraulische.De pomp kun je er ook afhalen maar dan moet je een klepdeksel voor een motor zonder pomp monteren.Doorverbinden zou ik alleen doen met het reseroir er nog tussen anders loopt hij droog(en mogelijk vast)
Hoeven de wereld uit niet te kosten want ze liggen in de weg.
Ook ik kwam er achter toen ik de achteras van een sedan onder een combi wilde zetten dat de achterschokbrekers van een sedan(met een gat in de draagarm) niet hetzelfde zijn als van een combi die twee gaten in de draagarm heeft. Ik heb nog een setje voor een combi liggen als iemand belangstelling heeft.
Er zijn in België wel meer zaken die dezelfde originele MB delen als in Nederland goedkoper leveren(in ieder geval bij MB vrachtauto's)
@ Joan, zolang ik een MB 124 heeft hebben we hydraulische veren achter.Bij de eerste hebben we nooit problemen gehad en bij de tweede hebben we een keer veerbollen gehad, eenmaal goed daarna nooit meer problemen. Als je met wisselende vrachten,passagiers, aanhangers etc rijd is het een fantastisch systeem. De politie ziet nooit van een afstand hoeveel je nu daadwerkelijk bij je heeft :lol: :lol: en je koplampen staan altijd goed afgesteld.

groeten en succes Nico
Gullwing

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Gullwing »

mafkees schreef:Orgineel ? daar heb ik m'n twijfels over. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet goed is.


Hoezo Sander, ooit iets gekocht bij Starteq?

Starteq levert originele MB onderdelen die verstuurd worden uit het centrale magazijn voor Europa in Valenciennes.
De onderdelen zitten in de originele verpakking met origineel MB nummer.
Je krijgt een aanzienlijke korting op de MB prijzen.
Niet in voorraad bij Starteq, dan is het onderdeel meestal de volgende dag beschikbaar net als bij een MB dealer.

Je kunt ook kiezen voor onderdelen van FEBI voor wielophanging etc.
Daarnaast heeft Starteq een komplete lijn remdelen van Textar.
Gijske

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Gijske »

Heb net een 300touring diesel gekocht en wie achteraan zit word steevast zeeziek van het wiebelen.
Waarsch schokbrekers versleten. Heb nog een touring staan met goede schokbrekers maar de vraag is als dit vervangbaar is zonder put of brug. alvast bedankt
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Hutch »

@ Grijske

Vervangbaar zonder put het antwoord daarop is ja.
Maar een krik een paar steunen om het wiel te verwijderen is wel nodig dan nog 2 bouten los van de schokbreker.

Mvg hutch
Gijske

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Gijske »

Heb vandaag gezien dat schokbrekers er nog zeer net uit zien, geen enkel lek.
heb de plastik hoes wel niet van de draagarm afgeschroeft.
Mijn reservoir van de hydrolic olie is slechts 1/3 gevuld...kan dit de oorzaak zijn?
Gijske

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Gijske »

Is het niet mogelijk dat de veren metaalmoeheid vertonen en dat het geklapper daarvan komt?
ik heb namelijk zelfde probleem en mijn schokdempers lekken niet
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Lid geworden op: do dec 12, 2013 10:27 pm
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5
Locatie: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door JosW124 »

Ik denk eerder aan de veerbollen die versleten zijn.
Ik heb ze laatst vervangen en de Benz veert en dempt weer als nieuw.
Deze klapperde ook hevig.
Olie op niveau is een goed uitgangspunt, doe er wel de goede in.
Vraag is wel waar die 1/3 liter is gebleven....

Jos
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
GekkeHenkie

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door GekkeHenkie »

veerbollen kapot, de vloeistof zit nu in de bollen waar het gas zat,
maar dan zou juist de vering kneiter hard zijn.

eerst vullen dan dan goed ontluchten, met een paar man in de koffer gaan zitten.
kijk dan ook eens hoever je auto inzakt en of hij weer omhoog komt.
kan ook een interne lekkage in je regelaar zijn.
Harley
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 301
Lid geworden op: di jun 14, 2011 10:39 pm
Roepnaam: harry
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: vw polo
hd roadking
Locatie: eindhoven

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Harley »

dat geklapper komt van de demper ,en je kan er alleen achter komen door ze er onderuit te halen.
een kapotte valt het bovenste deel naar beneden terwijl een goede gewoon recht blijft staan.
gr harley.
Gijske

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Gijske »

Denk dat harley gelijk heeft,
Als bollen stuk zijn moet hij kei hard staan.
Reservoir bijna leeg wijst op verlies,daar ik hem net pas kocht weet ik niet hoelang reservoir reeds leeg is en daardoor zie ik geen lekage aan schokbreker meer vrees ik.
Nu een vraagje...als schokbreker idd stuk is en ik hem aan bovenzijde los schroef,daarna opkrik...dan zou de schokbreker moeten inzakken of begrijp ik het niet goed?
Harley
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 301
Lid geworden op: di jun 14, 2011 10:39 pm
Roepnaam: harry
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: vw polo
hd roadking
Locatie: eindhoven

Re: schokdempers niveauregeling W124

Bericht door Harley »

omdat te testen moetje hem er eigenlijk eronderuit halen ,ook de leiding los.
succes harley
Plaats reactie